Gelica Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg har 5-6 kg som jeg strever med å få av..... Har vært medlem av treningssenter, men det har vært så tiltak å reise dit så det har blitt til at jeg den ene uken trener tre ganger og neste kanskje en eller ingen.... Har funnet ut at det er lettere for meg å snøre på meg joggeskoene og bare gå i rask gange. Jeg har prolaps i ryggen og det er derfor bedre for meg å gå fort enn å jogge. Spørsmålet er: Fungerer rask gange for vektreduksjon og gjerne litt oppstramming? Skal samtidig passe på hva jeg spiser også. Om du har erfaring med dette; Hvor ofte og langt gikk du og hvor raskt merket du endring?
Supraspinatus Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Hvis du er veldig passiv fra før vil gåing ha en liten effekt, men det er kostholdet du har mest å hente på i forhold til vektreduksjon. 3
Jade Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Du kan ikke slanke deg med gåing. Men du bør likevel gå tur for helsens skyld! Jeg bruker kosthold til å slanke meg. En tur i skog og mark fører gjerne til at jeg kan ta en skive ekstra den dagen, eller at jeg går ned i vekt tilsvarende (ikke mye). Hva tenker du på, når du sier at du skal passe på hva du spiser?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Det er mange som har gått seg slanke, men da i kombinasjon med kostholdet. Jeg har vært inaktiv i mange år, å lagt på meg endel. Begynte å gå nå i sommer, går ikke raskt men jevn gange. Tenker også litt på matinntaket og hvilken mat jeg spiser, men er ikke fanatisk. Jeg har med dette gått ned 2,5 kg på 5 uker. Det er ikke noen raske vektreduksjon, men jeg har mer tro på å gå ned sakte men sikkert. Tror det er lettere å holde vekta da. Så du kan trygt gå deg slank. Man MÅ ikke på treningsstudio for å trene seg slank. Anonymous poster hash: 64c48...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Dere snakker tull her. Jeg går flere kilometere hver dag (ca 7) - har gjort det i flere år. Og JA, jeg har gått meg slank. Jeg har måler på meg og ser hvor mange kalorier jeg forbrenner hver dag. Ved å gå ofte og langt så vil du få slankere ben. Leggene mine er blitt markant mindre etter at jeg startet å gå. Tidligere var det så vidt jeg fikk tak i støvletter som var brede nok i leggen - nå kan jeg velge og vrake i støvletter. Det beste er at det å gå er lavterskeltrening. Det krever langt mer tiltak å komme seg på senter eller komme seg ut å jogge. Prøv å gå til jobben hvis du ikke bor for langt borte, aldri ta heisen - jeg går trapper uansett om det er 2 eller 10 etasjer. Hverdagstrim er glimrende trim. Anonymous poster hash: 03591...2a5 13
Jade Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Ja, man kan gå seg slank HVIS man passer på kostholdet i tillegg. Man går ikke ned i vekt hvis man spiser/drikker mer enn man forbrenner. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Ja, man kan gå seg slank HVIS man passer på kostholdet i tillegg. Man går ikke ned i vekt hvis man spiser/drikker mer enn man forbrenner. Hun skriver jo at hun passer på matinntaket - det står i første innlegget. Anonymous poster hash: 03591...2a5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Ja, man kan gå seg slank HVIS man passer på kostholdet i tillegg. Man går ikke ned i vekt hvis man spiser/drikker mer enn man forbrenner. Det sier seg jo selv - at skal man slanke seg så må man også tenke på kostholdet. Mange har gått seg slanke oppigjennom årene - da i kobinasjon med sunt kosthold. Men, man trenger ikke å være fanatisk m.h.t kosten. Det holder lenge å være fornuftig. Anonymous poster hash: 64c48...ff9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Du kan ikke slanke deg med gåing. Men du bør likevel gå tur for helsens skyld! Jeg bruker kosthold til å slanke meg. En tur i skog og mark fører gjerne til at jeg kan ta en skive ekstra den dagen, eller at jeg går ned i vekt tilsvarende (ikke mye). Hva tenker du på, når du sier at du skal passe på hva du spiser? Det er stor forskjell på en rusletur og en gåtur. Jeg går fort når jeg går - og TS skriver at hun skal gå fort. Det er irriterende og se alle som skriver at å GÅ ikke er trening - for det ER faktisk veldig god trening. Anonymous poster hash: 03591...2a5 4
Pinkee Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Å gå seg slankere, fungerer utmerket, før man blir 40 Etterpå, er det mye vanskeligere! 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Å gå forbrenner kalorier, så hvis du går itilegg til det man skal bevege seg daglig og passer på kostholdet , så går man ned i vekt Anonymous poster hash: 5c13f...dc6
Jade Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Det er stor forskjell på en rusletur og en gåtur. Jeg går fort når jeg går - og TS skriver at hun skal gå fort. Det er irriterende og se alle som skriver at å GÅ ikke er trening - for det ER faktisk veldig god trening. Ja, de fleste tar det som en selvfølge at man ikke kan spise som en hest og gå ned i vekt ved å ta seg noen rusleturer. Men det er flere jeg kjenner som TROR at man kan spise masse (og drikke masse melk, og unne seg "noe godt av og til" osv, og har ikke snøring på hvor mye en hamburger har i kalorier) bare man er flink å gå noen turer i uka. Det var også derfor jeg spurte TS hva hun mente med å passe på hva hun spiste. Vet hun f.eks. hvor mye kalorier det er i maten hun spiser i løpet av en dag? Eller tror hun at hun går ned i vekt bare maten hun spiser er sunn? Jo, klart gåing er trening. Jeg bruker for det meste gåing som trening selv. Og går man veldig mye, ikke bare en tur i ny og ne, men også f.eks. til og fra jobb og rører på seg "hele dagen", så vil man helt klart merke det på vekten. Trener man hardere og mer, vil man selvsagt merke det bedre. For meg er det ikke aktuelt med hardere trening (nå), for da ender jeg opp med å droppe det helt pga at jeg ikke greier det.
Jade Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Det er stor forskjell på en rusletur og en gåtur. Jeg går fort når jeg går - og TS skriver at hun skal gå fort. Det er irriterende og se alle som skriver at å GÅ ikke er trening - for det ER faktisk veldig god trening. Jeg ser på de andre innleggene dine oppover i tråden at du går veldig mye - hele dagen. Det kan man selvsagt bli slank av. Skulle ønske jeg hadde tid til å gå så mye, men som du selv sier, så er det mange grep man kan ta. Jeg tar heller aldri heisen, og har jeg tid, så dropper jeg bussen eller går av noen kilometer før, og går om jeg har tid.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Svaret er kort og godt ja. Sørg for enten å gå fort eller gå langt. Men for å stramme opp ville jeg nok drevet litt pilates i tillegg hvis du kan det med prolapsen din. Spar pengene til treningsstudioet og dra på weekendturer til storbyer istedenfor og oppdag dem til fots Anonymous poster hash: fce9d...99d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 Å gå seg slankere, fungerer utmerket, før man blir 40 Etterpå, er det mye vanskeligere! Jeg er godt over 40 å har gått ned 2,5 kg på 5 uker. Jeg syns igrunnen det har gått overraskende lett. Kan jo hende jeg vil slite mer etterhvert med å gå ned. Anonymous poster hash: 64c48...ff9
M46 Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 (endret) Å gå seg slankere, fungerer utmerket, før man blir 40 Etterpå, er det mye vanskeligere! Hei ! Det er ikkje noko problem å gå ned vekt med gåing sjølv om ein er godt over 40. Eg har gått ned 20 kg på 1 år med 2 timer kjapp gange skogs- og fjellterreng 4-5 dagar i veka. Har eigentleg fått meir energi av heile trimmen. Har ikkje endra kosthold. Det er og best å gå turane før ein et middag, og gå med rask gange i motbakkane - det har gitt god effekt på meg. Hadde dårleg kondisjon før samt at eg var feit - no er alt heilt annleis med god kondisjon og magen er borte... (Dette er ganske "gratis" og - kostar berre eit godt sko-par og 2 timar av dagen din. Ojsann - eg gløymde visst at ein annan kostnad er at ein må kjøpe nye kle for no kan eg begynne å "sægge" fordi buksa glir heilt ned på ræva viss eg ikkje har belte på.) Endret 7. august 2013 av M46
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 Jeg går fjellturer ca 4 ganger i uken, i tillegg til en daglig times hurtig gange med bikkja (aktiv hund...), og jeg har absolutt gått meg mye strammere og slankere! Det å gå i fjellet trener de fleste musklene i kroppen, bruker både lår, legger, rumpe og mage-musklene når det er bratt og lang stigning. Anonymous poster hash: 3fb8f...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå