Gå til innhold

Hvorfor trener du?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Vi har vel alle ulike grunner til å trene, men hvorfor trener du?

Jeg merker selv at jeg har endret litt på årsaken til trening. Før var det for å gå ned i vekt, men nå har det snudd seg og dreier seg om å få overskudd i hverdagen og ha god helse. Jeg merker nå at jeg trives mye mer med treningen kontra før når jeg kun trente for å få vekttap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener for å komme i form.

For å gå ned i vekt, bruker jeg kosthold. Treningen hjelper jo litt på, men jeg har ikke tid til å trene så mye at jeg kan slanke meg og fortsatt spise som "vanlig".

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg trener for å holde endel skader i sjakk, og for å ha det godt liv :)

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Før trente jeg ene og alene for vekttap, men innså at det bare ble umotiverende. Nå er det kun kosthold jeg bruker til "slanking", samt at jeg passer på å bevege meg mer.

Men trener på treningssenter også, bare for å holde meg i form, samt holde kroppen ved like. Er avhengig av å holde kroppen ved like etter en ulykke. Blir ikke bedre sånn fysisk sett, men heller ikke verre.
Men psykisk gjør det veldig godt og for kroppen ellers er det jo bare positivt med trening :)

Skrevet

Fordi det er kjekt å oppnå nye øvelser og bedre prestasjonen på gamle.

Skrevet (endret)

Jeg trener for å (til slutt) se bra ut naken!

Endret av Antheia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trener for å få mer energi, bli sterkere (både fysisk og mentalt), og gjerne få litt strammere og mer definert kropp, som jeg kan være stolt av :)

Skrevet

Jeg trener fordi det gir meg mye energi, tid med venner, egentid, kroppen og hodet har godt av det, hundene må ha tur, jeg føler meg bedre og sterkere.

Skrevet

Hovedgrunnen er nok endorfinene. Når jeg egentlig ikke orker mer, men tar den siste bakken eller det siste løftet, likevel... Den følelsen er fantastisk.

At jeg ser bedre ut, blir sterkere, får bedre kondisjon og så videre er bare ren bonus.

AnonymBruker
Skrevet

For slanking, for å føle meg lekrere så jeg får selvtillit til å sjekke mannfolk, for ikke å bli deprimert igjen.

Anonymous poster hash: 10609...f1d

Skrevet

Jeg trener for å se bedre ut og viktigst av alt, å holde humøret mitt i sjakk. Er en mye gladere person på treningsdager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nydelig trent kropp, den vil jeg beholde.

Anonymous poster hash: 5ae72...ef7

Skrevet

Jeg trener for å holde kroppen like fin som den er nå, for å holde skader i sjakk, for å holde kroppen sunn og sterk, for å få overskudd i hverdagen, for å takle jobben/utfordringer bedre, for konkurransens (med meg selv) skyld.

Skrevet

Før var det for å gå ned i vekt. Nå trener jeg for å holde vekta nede og for å stramme opp etter å ha gått ned 16kilo.

Skrevet (endret)

Trener for mestringsfølelsens skyld. Er så utrolig godt å kunne løfte tyngre, løpe lengre osv.

I tillegg synes jeg trening er gøy, jeg holder vekta i sjakk, får mer overskudd i hverdagen og får bedre helse.

Endret av isbiten.
  • Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Jeg starte å trene fordi jeg var i luseform. Var slank, men dvask og hadde kondisen til en 90 åring.

Nå som jeg er fit og i god form så må jeg ærlig innrømme at jeg elsker den "nye" kroppen min og vil vedlikeholde den og så blir jeg faktisk rastløs av å ikke trene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å utsette forfallet. Og å kunne løpe fra sikkerhetskontrollen på Gardermoen til korrekt gate og fremdeles ha nok pust igjen til å svare kabinpersonalet om de spør om noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mestringsfølelse, god kondisjon så angsten ikke er like sterk, vite at jeg er sterk nok til å løpe fra zombier eller slåss mot dem, nyte utsikten og den friske luften..

Anonymous poster hash: 76592...4b5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trener av mange grunner.

Hovedsaklig er det for å få bedre overskudd til å ta meg av datteren min, og for at hun skal vokse opp med et godt bilde. I tillegg trenger jeg å gå ned litt i vekt, så det er også en motivasjonsfaktor. Jeg skal delta i et par konkurranser (les: utfordringer) til neste år som også er fine mål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...