Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei :)

Hva er dette BB og CC cream som det er så mye snakk om? Har hørt at det nærer huden pluss dekker? Som en foundation?

Hva er forskjellene på BB og CC?

Også ja. Grunnen til at jeg har holdt meg litt på sidelinja og ikke oppdatert meg så mye på dette "mye snakk om" greiene, er at huden min må taes hensyn til og ikke få hva som helst på seg. Ergo må jeg alltid gjennom undersøkelse for å sjekke om det er bra osv.

Men nå vil jeg gjerne sette i gang. Hva slags BB (eller cc?) anbefaler du? Den må være oljefri/ ikke tette porer. Selv om jeg renser huden hver dag, reagerer huden min på produkter som tetter porer ganske kjapt.

Pris: max 500

Anonymous poster hash: 28b94...e05
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt mye godt om Jane Iredal sin BB cream, og at den skal være trygg for oss med sensitiv hud som lett reagerer på nye produkter. Men har selv ikke prøvd den, da jeg har prøvd så mange BB creams jeg har blitt skuffet over. Alle gjør meg for blank. Men CC cream holdt meg matt og dekket huden på en helt annen måte, så de liker jeg. Men har til nå bare prøvd "billig"-versjoner av mindre dårlige merker, da jeg ville prøve de ut før jeg eventuellt investerte i en litt dyrere. Og nå har jeg hørt mer negativt om CC creams fra såkalte bra merker, så jeg holder meg til min fra Maybelline.

Anonymous poster hash: f4ef3...75d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men er CC noe man kan bruke daglig uten at det tetter porer? Hva er ups and downs? :)

Anonymous poster hash: 18eac...d6c
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen mellom BB og CC?

Gjest Nanne70
Skrevet

BB = Beauty Balm eller Blemish Balm. CC= Colour Correcting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt merkelig. BB cream heter Blemish Balm og anbefales de som har lett for å få urenheter. Men de som har lett for å få urenheter har jo også ofte fet/oljete hud. Og da anbefales CC cream, da den er mer mattende enn CC cream, og BB cream lett kan gjøre en blank i løpet av en dag. Det burde jo i teorien egentlig være omvendt. Da CC cream står for colour correcting cream og er ment å dekke f.eks pigmentflekker som man lett kan få som eldre, og da får man jo også oftere tørrere hud jo eldre man blir.

Anonymous poster hash: f4ef3...75d
Skrevet

Jeg er ikke så inne på dette, men jeg har vertfall prøvd clinique sin CC cream.
Den var utrolig seig og klissete! dekket godt, men likte virkelig ikke konsistensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...