AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Nå som jeg og mannen har flyttet sammen, tenkte jeg vi kunne overføre en viss sum til en konto vi begge hadde tilgang til, som kunne brukes til handling av dagligvarer. Tanken er at vi begge skal ha kort til denne kontoen, selv om det som oftest er jeg som tar meg av innkjøp av mat. Men vi har forskjellige banker, og jeg vet ikke prisene for å overføre til annen bank. Dere som har en slik konto; hvordan gjør dere det? Finnes det en bank som kan tilby en slik konto som man ikke trenger å betale i dyre dommer på, som er enkel å bruke? Og til slutt; er dette i det hele tatt en ok løsning? Tanken er at vi begge skal bidra med midler til maten, slik at jeg slipper å stå nesten alene om den biten.. Anonymous poster hash: 09972...edd
Gjest Cevita Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Vi har løst det sånn at jeg har skaffet meg et trumf visakort, også overfører vi bare 2000 kr hver automatisk på den kontoen hver måned (evt. "etterfyller" om matbudsjettet sprekker). Veldig greit, og en bonus at man får trumfpoeng. Dette funker jo best når man handler i trumfbutikkene. Vi har bare et kort til denne kontoen, men vil tro det er mulig å få flere...
TrickyCicci Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Vi har en felleskonto i hans bank som vi begge disponerer. Der setter vi inn et fast beløp hver måned, og så betales felles regninger derfra. Vi kunne sikkert fått kort til kontoen begge to, men usikker på hvordan det hadde fungert. Vi har Coop Mastercard og Trumf Visa som vi bruker til dagligvareinnkjøp, og så betaler vi hele regningen hver måned via felleskontoen. Vi har hvert vårt kort både hos Trumf og Coop som går mot samme medlemsnummer. Men gjør du det slik, må du betale hele regningen hver måned, ellers får du renter på toppen, som ikke er noe lurt. Fordelen er jo at hvis dere skal kjøpe noe annet på felles enn dagligvare (f.eks. ny seng) kan dere ta det med Coop eller Trumf, og fortsatt få bonus for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå