Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #1 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til hvilken herrebunad som man kan ha i Hønefoss/Soknaområdet (Ringerike)? Mannen min har sett på "Rundtrøye" og den liker han veldig godt, og det blir nok den til slutt.. Men en annen ting er hvordan få sydd denne/mønster/stoff o.l. Vi bor nemlig på Nord-Vestlandet!! Husfliden her vet ingenting og er lite behjelpelig... Blir veldig glad for svar! Hilsen Tove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #2 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg vet at det finnes en herrebunad for Ringerike, men har ikke noe bilde av den. B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #3 Del Skrevet 10. juni 2002 Hva med Buskerudbunad da? Jeg ville ringt husfliden i Hønefoss jeg eller i Drammen og spurt dem om hjelp. De kan sikkert henvise dere videre til noen som kan hjelpe dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. juni 2002 #4 Del Skrevet 10. juni 2002 Sjekk på http://www.husfliden.no Det er vanlig at man tar kontakt med Husfliden i det området der bunaden du skal ha kommer fra. Så må man reise dit for å ta mål og prøve og sånn. Men de er flinke til det de kan, akkurat som Husfliden der du bor er best i landet på Nordmørsbunaden.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå