Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #1 Skrevet 9. juni 2002 Hei! Jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til hvilken herrebunad som man kan ha i Hønefoss/Soknaområdet (Ringerike)? Mannen min har sett på "Rundtrøye" og den liker han veldig godt, og det blir nok den til slutt.. Men en annen ting er hvordan få sydd denne/mønster/stoff o.l. Vi bor nemlig på Nord-Vestlandet!! Husfliden her vet ingenting og er lite behjelpelig... Blir veldig glad for svar! Hilsen Tove
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #2 Skrevet 9. juni 2002 Jeg vet at det finnes en herrebunad for Ringerike, men har ikke noe bilde av den. B.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #3 Skrevet 10. juni 2002 Hva med Buskerudbunad da? Jeg ville ringt husfliden i Hønefoss jeg eller i Drammen og spurt dem om hjelp. De kan sikkert henvise dere videre til noen som kan hjelpe dere!
Tusenfryd Skrevet 10. juni 2002 #4 Skrevet 10. juni 2002 Sjekk på http://www.husfliden.no Det er vanlig at man tar kontakt med Husfliden i det området der bunaden du skal ha kommer fra. Så må man reise dit for å ta mål og prøve og sånn. Men de er flinke til det de kan, akkurat som Husfliden der du bor er best i landet på Nordmørsbunaden.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå