Gå til innhold

Mister jeg depositumet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier leilighet som jeg nå flytter utifra. Jeg betalte et depositum på en måneds leie (5000) da jeg flyttet inn.

Så har det seg slik at jeg har mistet et tung gjenstand på tv-benken, slik at det har blitt et stort ovalt hull. Ca 5 cm langt og 2 cm bredt.

Jeg er ganske sikker på at det er en billig Ikea-benk dette her.

Vil jeg miste hele depositumet eller vil utleier bare trekke ifra det benken eventuelt har kosta?

Har en ganske snill utleier, så egentlig tror jeg han kanskje lar det gå.. Men jeg ahr fryktelig dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 23fa0...7a5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier leilighet som jeg nå flytter utifra. Jeg betalte et depositum på en måneds leie (5000) da jeg flyttet inn.

Så har det seg slik at jeg har mistet et tung gjenstand på tv-benken, slik at det har blitt et stort ovalt hull. Ca 5 cm langt og 2 cm bredt.

Jeg er ganske sikker på at det er en billig Ikea-benk dette her.

Vil jeg miste hele depositumet eller vil utleier bare trekke ifra det benken eventuelt har kosta?

Har en ganske snill utleier, så egentlig tror jeg han kanskje lar det gå.. Men jeg ahr fryktelig dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 23fa0...7a5

Sjekk hva en tilsvarende vil koste, og tilby deg å kjøpe inn en ny :)

Anonymous poster hash: 3a972...7f6

Skrevet

Hei! Når man leier ut møblert er det vanlig å spesifisere nøyaktig hvilke møbler å hvor mye de kostet ny i kontrakten, sjekk dette!! Om ikke så ville jeg personlig tatt kontakt så fort jeg kunne å sagt i fra slik at man kunne blitt enige..

• Liker 1
Skrevet

Du må sikkert erstatte tv-benken. Vi får håpe at den ikke kostet 5000 kr ny ;)

AnonymBruker
Skrevet

sjekk om du finner en lik, i god stand, på finn.no.

(Det hadde vært i orden for meg, jeg leier ut møblert.)

Anonymous poster hash: f2bc5...d68

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke spørre utleieren? ;) Han finner det ut tidsnok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi ødela en lampe tok vi den utenom depositumet, slik at vi fikk tilbake depositumet i sin helhet. Like greit :)

Anonymous poster hash: d45d1...038

• Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Jeg klarte å ødelegge en mikro i den forrige hybelen jeg leide, og da fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne kjøpe en ny en, så var det løst :)

Skrevet

Det skal nok gå greit å kjøpe en ny. Om du tar på deg bryet å skaffe en så blir sikkert utleier takknemlig for det :) men hør med han om ca verdi og om dette har noe å si, eller om du bare kan skaffe en på finn/brukthandel. Tviler på at den koster 5000 da så du kan nok bare slappe av der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...