Gå til innhold

HJELP! BH-spile i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var dum og vasket en BH i vaskemaskinen uten vaskepose, og nå ligger den ene spilen igjen der inne.

Trommelen går ikke rundt når jeg setter på ny vask, men når maskina er avslått klarer jeg å snurre den rundt. Jeg kan høre spila skrape på innsiden av trommelen, men kan ikke se den...

Hva kan jeg gjøre? Kan ikke skru opp bak heller, for jeg ser ingen skruer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med kommende vaskemaskin, bruk pose i neste maskin.

Anonymous poster hash: e1392...68c

• Liker 1
Skrevet

Det lover ikke så veldig bra at maskinen ikke vil starte, men hvis du hører at den skraper når du roterer trommelen for hånd bør du kunne se spilen ved å ta av ryggen på maskinen. Og jo, det skal gå an. Mulig du må av med toppen for å komme til.

Hva slags maskin er det? Modellnummer?

Skrevet

Det lover ikke så veldig bra at maskinen ikke vil starte, men hvis du hører at den skraper når du roterer trommelen for hånd bør du kunne se spilen ved å ta av ryggen på maskinen. Og jo, det skal gå an. Mulig du må av med toppen for å komme til.

Hva slags maskin er det? Modellnummer?

Det er en AEG Öko Lavamat 74639 Update

Maskinen starter og det kommer vann og såpe, men den lager bare en svak durelyd og går ikke rundt.

Jeg ser ingen skurer verken bak, eller på toppen, så kan det være at jeg må se under?

AnonymBruker
Skrevet

Da dette skjedde meg så satte den seg fast i trommelen og hele motoren kortsluttet, det kosta 4500 å reparere den, og bare 2999 for en billig ny OK maskin. Ble ny maskin, gitt..........

IKKE start maskina, og IKKE surr trommelen rundt, kiler den seg fast der så har du et megadyrt problem. I verste fall ring reperatør som kan åpne den opp for deg.

Anonymous poster hash: b98cd...867
Skrevet

Nå finner jeg ikke manualen på den der sånn i farten, men som sagt så skal det være mulighet for å åpne den - og nei det skal ikke være nødvendig å snu på den.

Høres ut som spilen ikke har havnet i vannpumpen, men har kilt seg mellom trommelen og noe annet - som gjør at motoren ikke klarer å dra den rundt - eller at du har brent motoren ved å prøve å starte den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...