AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Hvordan gjøres dette? Nå spiser poden ca kl 23, 01 og ca kl 03. Han spiser masse og virker sulten,men med to fulle porsjoner grøt om dagen pluss melk så kan han vel ikke være det? Hvordan gjorde dere det? Og er det virkelig sånn at de sover rundt etter et par dager med avvenning? ?:-):-)Anonymous poster hash: f8c68...a9d
Soon Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Hvorfor vil du avvene? Litt utenom det du spør om, men jeg skriver lell Dattera mi på 11 måneder har avvent seg selv - delvis. Hun begynte for en drøy måned siden å sove igennom av og til, helt av seg selv. Hadde en god periode da hun sov igjennom 6 eller 7 av 10 netter. Nå er vi i inne i en periode med tenner og tett nese, og nå vil hun ha melk en gang på natten igjen. Tok dette opp på 9-måneders kontrollen med helsesøster, og hun mente jeg ikke tenkte stresse med å avvenne, iallefall ikke før hun ble ett år, og i noen tilfeller slutter de altså av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Vi avvente når den lille var 7,5 mnd. Spiste da 4 måltid om dagen og jeg visste at babyen ikke var sulten om natta, pga lite og svak suging. 2 måltod er for lite når du merker at babyen enda er sulten om natta. Vår starta med å sove rundt etter noen uker men våkna enda opp ca 50% av nettene frem til ca 10 mnd, ville bare sjekke at vi var der og sovna kjappt igjen.vår ble avvenna lett fordi den faktisk ikke var sulten, litt suttring og trøst var det som trengtesAnonymous poster hash: 8de89...8ad
Teriyaki Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Nei, det er ikke virkelig sånn. Barnet skal spise tre, helst fire fulle måltider for dag før man avvenner. En annen ting er jo det at hvis babyen virker sulten som du sier, så må den selvsagt få mat. Den er bare 7 måneder gammel. Selv avvente vi gutten da han var litt over 8 måneder. Da spiste han 4 måltider hver dag i tillegg til at han rett og slett ikke virket sulten, bare ute etter kos og vanen med å våkne. Avvente har kjempeenkelt og så og si uten gråt. Først da han var 15-16 måneder begynte han å sove rundt hele natten. Ikke stress sånn, lytt til babyens behov.
Gjest Clafoutis Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Helt enig med de andre her at dette ikke er noe å stresse med så tidlig, og spesielt når barnet kun spiser to måltider med fast føde på dagtid. Vi prøvde å nattavvenne gutten vår da han var 9 måneder, da spiste han 4-5 store måltider med fast føde hver dag, og jeg visste derfor at han ikke burde være sulten om natten (han spiste heller ikke mye om natten, bare kose-diet). Han våknet likevel annenhver time natten gjennom, og roet seg ikke før han fikk pupp, antakelig på grunn av vanen. Gutten vår protesterte vilt på ammenekten, han ble fullstendig hysterisk og skrek til han mistet pusten hver gang han våknet (selv om jeg holdt ham i armene mine og forsøkte å trøste så godt jeg kunne). Etter å ha forsøkt i en uke uten noen antydning til bedring, måtte vi bare legge det på hylla en stund, og nå prøver vi igjen. Han er nå snart 11 mnd gammel og jeg begynner å jobbe igjen neste uke, så forhåpentligvis får vi det til nå. Er bare på dag tre foreløpig, så vanskelig å si ennå om vi lykkes nå, men jeg håper i hvert fall det. Poenget er i hvert fall at vi er mange som nattammer langt større babyer enn din, så du bør nok bare smøre deg med tålmodighet, og spesielt når han spiser såpass mye på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå