AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Jeg har en unghund på 1,5 år. (har nylig adpotert han) Han er kastrert og ingen mat er for dårlig eller smaker vondt og han blir aldri mett. Så hvordan skal jeg egentlig vite hvor mye mat han skal ha. Har jo sett på fôrpakken, men den er bare veiledende etter hva jeg har forstått. Når han fikk det som sto der så gikk han nesten ut av sitt gode skinn og var veldig tynn, så jeg økte det og han la på seg. Men jeg vil jo ikke at han skal bli tykk heller. Hvor mye av hoftebeina? skal man kjenne egentlig? De stakk opp noe veldig før, nå kjenner man dem, men ikke som på en ku liksom. Anonymous poster hash: df157...a25
Gjest Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Når du stryker hunden skal du kjenne ribbeina, men ikke for godt. Du skal kjenne at de er der, men ikke se de. Hva slags rase har du? Les deg opp om hva som er normal vekt for den rasen og om de har en tendens til å spise for mye eller for lite og tilpass etter det. 1
Sugerøret Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Som nevnt over,du skal stryke over ribbein når hunden står.Du skal kunne kjenne ribbeina greit.Om du må bruke "krefter" på å kjenne = Da er hunden for tykk Kastrerte hunder er ofte glupske, og de blir "aldri" mett. Om din virker sulten etter mat, tilsett mer grønnsaker i maten,gjerne litt dampet bare,slik at næringen blir igjen i grønnsakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå