Gå til innhold

Ville du sendt unge i barnehage om du var arbeidsløs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde hatt en unge på 2 år og nettopp fødet en ny baby, hadde du sendt den største i barnehagen da? Om du i tillegg hadde lite penger.

Jeg føler det er en bra ting å sende unger i barnehagen slik at de får venner og får gjøre ting man ikke får gjort hjemme. Men det er dyrt og man får ikke like mye tid sammen med ungen.

I de fleste diskusjoner ser jeg at mange mener at barna bør være hjemme, men hva hadde du gjort eller synes var rett i en sånn sitvasjon?

Anonymous poster hash: 9b160...410
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

• Liker 2
Skrevet

Ville sendt han i bh dersom du ikke kan gi han al der samme hjemme.de lærer mye i bh nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, men jeg ville sendt det i barnehagen ja, når det var såpass stort som to år. Men jeg ville kanskje prøvd å unngå fulltid, for å få mer tid sammen med det. Så spørs det på økonomien om jeg hadde hatt råd til å betale for plassen.

Anonymous poster hash: f2edb...6b8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Fra 3 års alder ja, men da bare deltid og maks 5-6 timer til dagen.

I Sverige får de kun dagis til kvinner som er i arbeid, man får ikke bhg-plass der om man er hjemmeværende.

Anonymous poster hash: e484e...2c5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, iallefall et par dager i uken. Det er bare godt for barnet å møte andre barn og voksne uten at mor og far et til stedet.

Anonymous poster hash: 98869...51e
  • Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Ja, uten å nøle. 2-åringer trenger mer stimuli enn en mamma med et spebarn klarer å gi.

• Liker 4
Skrevet

Ja men ikke heltid, og korte dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde ikke endret på rutinene til barnet fordi jeg kom i en annerledes situasjon.

Men jeg forstår ikke hvorfor du sier arbeidsløs når du nettopp har født en baby - da er du i ulønnet permisjon(eller; tar deg av en nyfødt uten rett til støtte som normalt).

Anonymous poster hash: a2eb6...153
AnonymBruker
Skrevet

I utgnagspunktet ja, men om du har dårlig råd ville jeg kanskje sett etter en dagmamma en ett par dager i uken?

Anonymous poster hash: 39a7b...de9
Skrevet

I utgnagspunktet ja, men om du har dårlig råd ville jeg kanskje sett etter en dagmamma en ett par dager i uken?

Da kan barnet like gjerne være hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Jepp, barnet må treffe andre unger. Og vase rundt med den gamle kjedelige mora si og en baby ser jeg for meg som demoraliserende for en 2-åring.

AnonymBruker
Skrevet

Da kan barnet like gjerne være hjemme.

poenget mitt var for at ungen skulle møte andre unger =)

AnonymBruker
Skrevet

vi har ikke sendt noen av ungene våre i barnehagen så tidlig som to år. men vi har tid og penger til at jeg er hjemme med de. og de er ikke venneløse eller sitter bare inne hjemme. det går faktisk ann å gjøre andre ting. men det er det vi mener er viktig at mor er hjemme med de en stund. hva andre gjør får være opp til dem. jeg har verken tid eller bry nok til ¨å rote oppi andres hverdag. gjør det du/dere mener er best!

Anonymous poster hash: e9cd3...b5b
Skrevet

Ja, men man er ikke arbeidsløs når man nettopp har født en baby. Da er man i permisjon, og den er til for at man skal ta vare på barnet den første tiden. Det er bedre for en toåring å få være i barnehage og treffe andre unger, enn å henge rundt hjemme rundt en sannsynligvis sliten mor og baby. Men ja til kortere dager, og "fri" fra barnehagen dann og vann.

• Liker 2
Skrevet

Ja, men korte dager og deltid. Svarer under forutsetning av at barnet gikk i barnehagen allerede, og ikke startet da søskenet ble født.

Skrevet

Det er fint å passe sine egne barn når man kan, for å være litt old fashion. Men barn lærer seg å være sosial og å dele i barnehage da de bruker mye tid med mange andre barn.

Hva med å ha to-åringen i barnehagen deltid? For eksempel èn eller to dager i uken? Da blir det mindre dyrt, du får mer fokus på den nyfødte og den elste får være med andre barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...