Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Oslo (Nordstrand)

Anbefalte innlegg

Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er å bo i Oslo i Nordstrand (med barn)? Evt vokse opp der. Har bare vært der noen få ganger men har forelsket meg helt i stedet! :) Jeg lurer også på om dette er et veldig snobbete strøk? Er det barnevennlig der, stille å rolig? Setter stor pris på svar.

AnonymBruker
Skrevet

Nordstrand er fint for barn :)

Litt usentralt, og det er nok enkelte som kan oppfattes som snobbete, men det skal gå helt fint å bo og oppdra barn der.

Anonymous poster hash: 7e7ad...ec1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor med barn i bydel Nordstrand.

Det er barnevennlig. Det er fullt av lekeplasser her jeg bor, og det er mange sosiale samlinger. Det er muligheter for å bli kjent med naboer på en enkel måte.

Det er gode opplegg med åpne barnehager, med kommunale barnehager, og skolene.

Det er verdens beste sted å bo med barn!

Men jeg må innrømme at, hvis jeg var barnløs, så hadde jeg ikke bodd her.

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Jeg er ikke herifra, men jeg kjenner flere som har vokst opp her. De skryter enormt av stedet.

Jeg vil ikke si at det er usentralt. Det skjer kjempemye her, og nesten som en egen liten by :)

Anonymous poster hash: 07541...026

Skrevet

Jeg vokste opp på Nordstrand, og kunne ikke hatt det bedre. Det er riktignok lenge siden, i og med at jeg nærmer meg 40, men dog!

Veldig mange av mine venner bor der fortsatt og har stiftet egne familier.

Noen er snobbete, men ikke verre enn at det fint går an å leve med! :)

Skrevet

Vokste selv opp på Nordstrand og er enig med alle over her, verdens beste sted å vokse opp:) litt snobbete, men ikke som på Ullern liksom :) er ikke enig i at det er usentralt akkurat, med mindre man tenker på søndre Nordstrand da. Fra holtet og jomfrubråten er det jo ikke lange veien ned til gamlebyen og sentrum :)

AnonymBruker
Skrevet

Trolig det beste stedet å bo i Oslo. Bor her uten barn og kunne ikke hatt det bedre.

Usentralt? Vet ikke helt om vedkommende har vært på Nordstrand?

Dessverre reflekterer dette prisen på hus og leiligheter.

Anonymous poster hash: dabea...39e

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg vokste opp på Nordstrand og det var seriøst det verste stedet i verden! Jeg ble grusomt mobbet fordi faren min "hadde ikke god nok utdanning" (akademiker) og folk der var verre enn dem på Smestad. Skikkelig snobbete møkkafolk.

Det er jo forøvrig "østkantens beste vestkant" pga boligprisene der.

Flyttet til et av byens beste strøk og opplever ikke den dritten jeg gjorde der på Nordstrand. Kjører riktignok opp dit av og til for å kjøpe mat på Jacobs (på Holtet), men det er heller sjeldent. :P

Anonymous poster hash: de94f...d71
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usentralt? Vet ikke helt om vedkommende har vært på Nordstrand?

Anonymous poster hash: dabea...39e

Joda, vi kjører til fotballkamper der støtt og stadig ;)

Og jeg synes det er langt ut fra byen. Men det synes jeg om Stovner, Holmenkollen, Mortensrud og Ullern også, jeg trives best nærmere sentrum. Andre synes sikkert ikke det er så nøye, men at Nordstrand er direkte sentralt er vel å ta litt i...

Anonymous poster hash: 7e7ad...ec1

Skrevet

Jeg merker stor forskjell på ungdommene på Nordstrand og på vestkanten, i hvert fall måten de kler seg på. Visst er det en del snobber på Nordstrand også, men min opplevelse er at det ikke er langt nær like ille som på vestkanten. I tillegg er Nordstrand så mangt, noen områder er mer snobbete enn andre. Men ellers er det helt fantastisk her, og jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ha barn her :)

Trives som plommen i egget selv, og vil jeg inn til byen er det 10 min med trikk eller 15 med bane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...