Tari Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 På en skala fra 1-10 hvor teit er det? Forklaring: den ene sangen vi vil ha i kirken er umulig å finne tekst og noter til, og derfor må vi finne en annen. Samboeren vil da veldig gjerne ha "Det väckraste" som jo er veldig fin (og vanlig), problemet mitt er at de vi var i bryllup til i i juli i fjor hadde nettopp denne sangen i sitt bryllup..Altså, er det teit å ha samme sang??
@shygirl@ Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Teit er det nå ikke, men det blir kanskje litt kjedelig for dere hvis dere tenker en del på det... Uansett.... Ha den sangen dere føler passer best, brukt i tidligere bryllup eller ikke... Hvilken hadde dere opprinnelig tenkt på?
Tari Skrevet 20. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2004 Då lyser en sol...Men, den klarer jeg ikke å finne noe sted. Hverken tekst eller noter. Har snakket med musikkforlaget, og sjekket på bibiloteket. Om noen har et tips til hvor jeg kan finne det så mottas det med takk
@shygirl@ Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Kanskje du kan finne noe hos www.notebutikken.no De har mye forskjellig....
Isiselin Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Hvis du ringer Norsk musikkforlag kan de også ha noe...
Gjest Tex Skrevet 21. april 2004 #8 Skrevet 21. april 2004 Hvis de dere var i bryllup til i fjor er kusina di og halvparten av gjestene deres var i det bryllupet blir det litt teit med samme sang. Men jeg vedder på at ingen andre husker det engang, annet enn det andre brudeparet.....
Tari Skrevet 21. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2004 Hvis de dere var i bryllup til i fjor er kusina di og halvparten av gjestene deres var i det bryllupet blir det litt teit med samme sang. Men jeg vedder på at ingen andre husker det engang' date=' annet enn det andre brudeparet..... [/quote'] He he, det var ikke kusina mi da, da hadde jeg ikke vurdert det. Jeg har snakket med Norsk Musikkforlag, og damen mente at den ikke er publisert. De er 2 forskjellige versjoner av sangen, så jeg tror det er enten "Bettan" eller Sissel Kyrkjebø som eier den..
@shygirl@ Skrevet 21. april 2004 #10 Skrevet 21. april 2004 Nå fant jeg akkurat sangen din på en cd plate... Kikki bettan Lotta--Vem E` De` Du Vil Ha Da må det vel gå an å få tak i notene også noe sted...
Grooo Skrevet 21. april 2004 #11 Skrevet 21. april 2004 Hvis de dere var i bryllup til i fjor er kusina di og halvparten av gjestene deres var i det bryllupet blir det litt teit med samme sang. Men jeg vedder på at ingen andre husker det engang, annet enn det andre brudeparet..... Veldig enig. Hvis det ikke var søstera di eller broren hans sitt bryllup synes jeg overhodet ikke det gjør noe. Dere har valgt deres sang, og den blir uansett framført på en annen måte og i en annen setting selv om det var bryllup sist også. Nå er det deres bryllup det gjelder!
:-) anna Skrevet 21. april 2004 #12 Skrevet 21. april 2004 Jeg synes det går greit. Det er ikke så enkelt å finne salmer/sanger til kirken heller. Man kan ikke si fus på "Å leva det er å elska", liksom En veninne av meg brukte samme sangen som vi valgte, og det tok jeg bare som et kompliment. Dessuten var det rørende for meg og mannen min å høre den igjen.
Lissemor Skrevet 21. april 2004 #13 Skrevet 21. april 2004 Vi har også vurdert samme sang som var i et bryllup til et vennepar av oss i fjor.Dette venneparet er på ferie når vi har bryllup.Da blir det kun et annet par som var i det bryllupet,pluss forloverne våre. Sangen er nydelig;Å kunne æ skrive med Lars Bremnes.Hør den
:-) anna Skrevet 21. april 2004 #14 Skrevet 21. april 2004 Men hvordan skal disse sangene brukes egentlig? Som allsang (salmer) i krika (eller evt annen seremoni) Skal noen synge solo på den?! Under middagen? For om det er allsang så mener jeg det er praktisk at det er sanger som folk har et forhold til. Det blir ikke så pent om en sang skal synges en gang og ingen kjenner hverken tekst eller melodi fra før.
Tari Skrevet 21. april 2004 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2004 Nå fant jeg den, de hadde den i en svensktopp-sangbok på biblioteket i Sandefjord!! Måtte ringe til Sverige for å finne det ut, men det gjør jo ikke noe. Yippi. (sangen hadde jeg allerede funnet på cd, den var lett å finne...)
Frk. Lykkelig Skrevet 21. april 2004 #16 Skrevet 21. april 2004 Jeg var i en av mine beste venninners bryllups i august, og det viser seg at vi skal bruke samme inngangsmarsj og utgangsmarsj som de, samt et par like salmer. I tillegg håper vi på solist i kirken, og da ønsker jeg "kjærlighet" med Sissel som en av innslagene. Denne ble også brukt i min venninnes bryllup. Jeg husker ikke dette selv, men når jeg forteller henne hva vi har bestemt oss for viser det seg at mye er det samme som de hadde. Tenkte først på at det føltes litt dumt, men hun og mannen er de eneste gjestene i mitt bryllup som var i hennes bryllup, så da synes jeg egentlig ikke det gjør noe allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå