Gjest Cevita Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Ellers er det bare å komme med lure andre tips til en nybegynner innenfor hollandaisesauslaging
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Jada, håndmikser går fint! Jeg pleier å ha bollen med eggeplommer og litt vann over vannbad på komfyren, og så sper jeg med klaret smør mens jeg pisker med håndmikseren (og smaker til med sitronsaft og cayenne tilslutt). Anonymous poster hash: e4b07...add
Gjest Cevita Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Jeg brukte denne: http://www.melk.no/oppskrifter/sauser-dressinger-dipper/saus-til-fisk/hollandaisesaus/
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Jeg brukte denne: http://www.melk.no/oppskrifter/sauser-dressinger-dipper/saus-til-fisk/hollandaisesaus/ Hvordan gikk det da? Anonymous poster hash: ac412...a44
Gjest Cevita Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Konsistensen ble bra, men smaken ble litt anderleders enn forventet. Nå har jeg riktignok bare spist hollandaisesaus fra toro, så jeg vet ikke helt hvordan "ordentlig" hollandaisesaus skal smake, så kanskje det var riktig? (men da synes jeg toro sin er bedre...)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Konsistensen ble bra, men smaken ble litt anderleders enn forventet. Nå har jeg riktignok bare spist hollandaisesaus fra toro, så jeg vet ikke helt hvordan "ordentlig" hollandaisesaus skal smake, så kanskje det var riktig? (men da synes jeg toro sin er bedre...) Fikk du til konsistensen har du nok fått det til! Men nå er det ofte slik at Toro og ektevarianten ikke smaker likt! Anonymous poster hash: ac412...a44
Zzyzx Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Toros "hollandaise" har ingen verdens ting til felles med ekte vare. Det samme med bearnaise. Det er litt som om man skulle tilsatt sukkerkulør til hvit saus og kalt den brun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå