Gå til innhold

Bartholinitt? se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble diagnosert med bartholinitt for 4 uker siden, hvor jeg ble innlagt på sykehus og det ble gjennomført marsupialisering (huden inne i vaginaåpningen ble sydd til sides slik at puss og verk inne i bartholinitten kunne dryppe ut). Nå, etter 4uker, har jeg fremdeles en liten kul inne i såret. Vet ikke om dette er vanlig? Er det stingene som gjør det? Har fått beskjed av lege å være tålmodig og se det an, men jeg er så møkklei av å vente og vil ha svar. Har flere opplevd dette?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei,

Dette er gjerne litt for sent, men så dette nå nettopp. Har opplevd AKKURAT det samme som deg. Akkurat nå sitter jeg her og forbereder meg til min tredje operasjon hittil i år; hadde min første bartholinitt rundt januar i år (koseligste nyttåret ever. Not.), og min andre for ca tre måneder siden.

Fra erfaring kan jeg meddele at en liten kul inne i såret er passe normalt, tror jeg. Enten så er det stingene, eller så er det rett og slett på grunn av arrvev. Håper virkelig det går over og ikkje blir verre igjen :)

For min del begynner jeg å bli jævlig lei av å måtte være innlagt på sykehuset med samme problemet såpass ofte. Første gangen var den aller verste, for da dro jeg først til legevakten, og de bestemte seg for å drenere den der og da. Mest smertefulle opplevelsen i mitt liv... Og så klarte de å føkke det opp, som gjorde at abscessen kom tilbake og måtte opereres bort. Sist gang jeg fikk en bartholinitt ba jeg legene på sykehuset fjerne hele kjertelen, i og med at den er ganske unødvendig, og siden det kunne løst problemet. Men det gjorde de ikkje. Håper de tenker seg om nå når jeg har fått det den tredje gangen i løpet av under et år.

Håper det går bedre med deg og at du er frisk nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...