Gå til innhold

Trenger jenta vår pass?

Lullu

Anbefalte innlegg

Vi skal reise til Spania, og lurer på om jenta vår på 1 år trenger pass?

Og hva med reisefølget som har gutt på 4 mnd?

Hørte rykter om at man muligens ikke trengte pass for reise til Spania?

Hvor mye koster evnt. barnepass?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Når barnet reiser med deg, så kan det stå i ditt pass. Eg fekk ikkje eget pass før eg var 16 og skulle reise sjølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet reiser med deg, så kan det stå i ditt pass. Eg fekk ikkje eget pass før eg var 16 og skulle reise sjølv :)

Men jeg trodde disse reglene var forandret nå jeg?? Er ganske sikker på at jeg har hørt at alle må ha eget pass nå... Grunnet menneskesmugling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må alle ha eget pass, tror de endret reglene for dette i 96-97. Mine var kun få mnd gamle da de fikk sitt eget pass, nå som de er litt større synes de det er stas. Pass for barn varer i 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kven skriv under på det passet ? ( :wink: )

Fra barnet har fylt 10, skal det skrive under selv. Før det er det foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet skal man kunne reise passfritt innenfor Schengen-området. Likevel er det mange fly- og reiseselskaper, evt. hotell og bilutleiefirmaer som krever pass.

Barn må ha egne pass, selv om de er nyfødte. Passbilder er veldig enkelt med en 6-ukers-gammel baby, ja..

Stemmer det forresten at barnepass koster 370;-? Mener jeg betalte godt under 200,- da barnet mitt fikk pass for et et år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at jeg betalte ca 175,- i fjor for passet, men er ikke sikker. Når de var babyer brukte jeg passbilde som ble tatt på føden :wink: Men det var ikke så lett å se at det var vårt barn da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det forresten at barnepass koster 370;-? Mener jeg betalte godt under 200' date='- da barnet mitt fikk pass for et et år siden..[/quote']

Jepp, prisen ble økt fra nyttår nå. Kostet 175,- tidligere, så det var et ganske rått prishopp..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det var ganske gøy når hun fikk pass når hun var 5 mnd, og sist gang vi brukte det, var hun 2 år, og det var ingen som kunne se at det var henne på bildet. Hun hadde skiftet både hårfarge og øyefarge.

Nå kom jeg forresten på at vi må skaffe nytt pass i sommer.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...