Gå til innhold

lage en skjermvegg/skillevegg

Puselusk

Anbefalte innlegg

Hei, skal flytte inn i en hybel. Den er helt grei men må ha senga i samme rom som kjøkken og tenkte på å sette opp en slags skillevegg...trenger bare noe helt enkelt men som likevel skjermer sånn at jeg ikke føler at kjøkkenet kommer oppi senga...hvis dere skjønner... så er bare for å skjerme av, trenger ikke noe diger med lydisolering og altmulig. Bare noe enkelt frittstående, og noe jeg lett kan ta vekk når jeg flytter ut.

Vet jeg kan få kjøpt treplater på byggvareforretninger, men lurer på om noen vet litt åssen man bygger det, vet det ikke er så vanskelig men greit å vite hva som er best av treplater, hvor tykk den burde være. Hva som er greit å bruke som støtteben...

jeg er ikke noen snekker akkurat så jeg er litt grønn, men håper noen kanksje har noen tips sånn at tilogmed jeg klarer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe slikt? http://www.nnh.no/images2/skillevegg-shoji.jpg

En skillevegg er vel ikke så vanskelig å få tak i. Skeidar, Jysk, Europris, Bohus etc kan kanskje finne på å ha noe. Det er ikke barebare å bygge en vegg. Dessuten koster det en del for materialer og det er slettes ikke sikkert at du får lov til å sette opp noe slikt på hybelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den enkleste løsningen er nok en romdeler av tøy. Enten henge en gardin i taket rundt senga (om du får lov) eller lage deg en type "himmelseng" så du kan dra for gardiene og slipper se senga. Eller omvendt: slipper se kjøkkenet. Kan være slike florlette bommulssaker som veier ingenting.

Anonymous poster hash: 5445d...ad7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har frittstående skillevegger der jeg jobber, de er mer flate, med støtteben...helt greie å bære inn og ut så er nok helt lov. de skrus ikke fast i veggen ellernoe. det med å ha en slags gardin var en god ide da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såg du skreiv av Ikea dessverre er for langt vekke, men om du kanskje har muligheita til å få kjøpt ein brukt, so kan kanskje ein sånn vere aktuell? Der kan jo du putte inn innsatsar ++ Då har du oppbevaring og "skillevegg" i eitt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...