Gå til innhold

Stiv i skuldrene og ryggen - hva trene?

Anbefalte innlegg

Gjest Houdini
Skrevet

Har blitt stiv i skuldrene, får ikke vondt men det er ganske irriterende. Hva kan jeg trene for å få myk og fin nakke som holder seg langt nede og med skuldre som holder seg langt bak?

Pilates? Fjelltur? Hva er mest effektivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Er nok ingen quick fix, men jeg vil anbefale en kombinasjon av flere ting.

• Pilates, yoga, flx, soma move, core, bodybalance; de fleste sentre har et godt utvalg av timer for avspenning, personlig favoritt er bodybalance, god kombinasjon av styrking av core og generell tøying
  • Lær deg noen strekkøvelser du kan gjøre i løpet av dagen om du sitter mye stille, f.eks her: http://www.dagbladet.no/2011/10/20/tema/klikk/helse/sykdom/18696513/
  • På jobb fikk vi en liste med øvelser fra verneombud/bedriftshelsetjenesten, kanskje dere har noe lignende
  • Tur, generell aktivitet, detter varmer og løser opp musklatur og fungerer forhåpentligvis også om en avslapning så skuldrene senkes
  • Stryketrening av mage, rygg og skuldre, selvom du har vondt bør du trene opp muskalturen, få hjelp på treningssenteret til å finne øvelser (dette tilbyr de fleste sentre gratis, du må ikke bruke masse penger på PT)
Skrevet

Plagdes selv med dette i en periode jeg arbeidet på kafè. Uansett hva du trener, vær flink å tøy ut etterpå. Men yoga bør være til god hjelp! Absolutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...