AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Jeg har strukket noe bak/i kneet. Det strammer på innsiden/bak ved kneet. En feil vinkel i en litt kjapp knebøy. Ikke så smart, men shit happens. Det murrer litt men gjør ikke vondt. Men jeg må trene før jeg tørner. Har trent spinning og sittet hele timen istedet for å bli med på å stå oppreist. Jeg trenger kardio nå. Skal trene litt yoga i dag og ungå dype knebøy her. Men jeg vurderer også å trene step. Er ingen treningsform jeg kjenner så godt, så aner ikke hvordan dette er for kneet (jeg dropper all hopping). Vil det gå greit? Har trent bare overkropp noen dager også, men vil trene hele kroppen. Andre tips for trening nå? Og hvordan bør jeg trene kneet for å få løsna opp i denne strekken? Anonymous poster hash: a129a...d76
henryole Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 varm knæet godt opp på sykkel feks? så tøyer du godt ut etter trening.
Supraspinatus Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Hvis du har en strekk så får du ikke løsnet opp i den. Den er der til den er restituert. En strekk er en rift. Det du kan gjøre er å myke opp fasciaen rundt musklene og senene ved å bruke en massasjerulle eller ball. Kneet er veldig komplisert så det er en rekke ulike skader du kan få. Sannsynlig er det et leddbånd som har fått strekt seg og kanskje du har et lite ødem/betennelse pga det. Er du hoven?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Ikke hoven. Heldigvis. Men den knepper i kneet. Jeg tror det er leddbåndet som har fått seg en tørn. Har massert med en Mag-Boy (magnetkuler) og brukt et ganske heftig liniment på kneet. Anonymous poster hash: a129a...d76
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Har fått noen små muskelknuter på senen der det har vært ømt/vondt. Så ja det er nok en strekk. Hvor lang tid vil det ta? Har vært slik i 14 dager. Og hva slags belastning tåler kneet nå? Er spinning greit? Knebøy og utfall? Anonymous poster hash: a129a...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå