Gå til innhold

Røykeslutt hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil slutte å røyke, trenger virkelig gode råd.

Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 2ce8a...31d

AnonymBruker
Skrevet

Har røyket i mange år. Og sluttet like mange ganger. Men "holder ut" maks et par uker før fristelsen blir for stor eller jeg har et svakt øyeblikk. Jeg blir sur og dårlig humør av å slutte, bare av å tenke på at jeg skal slutte.

Føles som jeg må velge mellom,

*være glad, røyke, dårlig helse

*være sur, røykfri, god helse

Please hjelp meg noen som har klart det, blir evig takknemlig.

Skrevet

Jeg sluttet å røyke i januar etter og ha røyka halve livet.

Jeg, som så mange andre, hadde tenkt å slutte men trengte den siste dytten.

Kort fortalt så sa en kollega; hvorfor vente!?

Den fredagen, etter at mannen hadde dratt på tur, begynte jeg.

Det ble dype trekk hver eneste gang. Så dype at det ble ubehagelig og jeg begynte å brekke meg. Sånn holdt jeg på hele helgen. På søndagen klarte jeg ikke mer og stumpet røyken.

Lørdagen etter tok jeg fem trekk på en fest. Røyksuget ble for stort. Men jeg passet på å ta dyyyype trekk. Så til slutt ga jeg noen andre røyken.

Fredagen der igjen tok jeg ett trekk. Også her var alkohol involvert. Igjen tok jeg et dypt trekk og måtte bare gi den fra meg. Det smakte dritt.

Har kjent røyksug i noen tilfeller i senere tid, men siden jeg kom meg over det verste har det ikke vært verdt det å ta et nytt trekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å røyke i januar etter og ha røyka halve livet.

Jeg, som så mange andre, hadde tenkt å slutte men trengte den siste dytten.

Kort fortalt så sa en kollega; hvorfor vente!?

Den fredagen, etter at mannen hadde dratt på tur, begynte jeg.

Det ble dype trekk hver eneste gang. Så dype at det ble ubehagelig og jeg begynte å brekke meg. Sånn holdt jeg på hele helgen. På søndagen klarte jeg ikke mer og stumpet røyken.

Lørdagen etter tok jeg fem trekk på en fest. Røyksuget ble for stort. Men jeg passet på å ta dyyyype trekk. Så til slutt ga jeg noen andre røyken.

Fredagen der igjen tok jeg ett trekk. Også her var alkohol involvert. Igjen tok jeg et dypt trekk og måtte bare gi den fra meg. Det smakte dritt.

Har kjent røyksug i noen tilfeller i senere tid, men siden jeg kom meg over det verste har det ikke vært verdt det å ta et nytt trekk.

Takk for svar :-)

Så du sluttet bare med viljestyrke, ingen hjelpemiddel som tyggis o.l?

Skrevet

Det ble en del drops som ble tygget i stykker den første uka. Men ingen substitutter som snus, nikotintyggis e.l.

For min del ville det bare vært selvpining. :/

Skrevet

Jeg slutta 1. juli iår, etter 45 år som slave av kong Nikotin. Må innrømme at jeg har brukt ca en og en halv eske med "damesnus" og tatt ca 5 sig etter dette, men kommer garantert ikke til å starte igjen! Jeg har som "Skravlebøtte" også sugd en del pastiller, sukkerfrie sådan..

Fikk det for meg at 45 år var nok! Tenkte på hvor mye penger jeg har brukt på dette, hvor mye skade det har gjort på helsen min (har astma/kols) og hvor skitten både jeg og omgivelsene er blitt av dette.

De første 3-4 dagene hadde jeg fysisk abstinens med hetetokter, frostrier og skjelving, men etter dette var det det psykiske suget som var verst et par uker. Jeg hadde sånt sug at jeg kunne myrdet for en røyk, men det var situasjonsbetinget - etter måltid og når jeg skulle ha kaffepause. Pausene ble korte og få og dermed greide jeg å bekjempe suget.

Etter en mnd uten, kjenner jeg meg allerede mye bedre.

Ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til med røykestopp - tenk på fordeler og ulemper bortsett fra humørsvingningene, du vil ikke angre hvis du bare finner motivasjon til å gjennomføre full stopp.. <3

Klem fra x-røyker Eva Ferret

Skrevet

Moren min røyket 80 røyk om dagen i en måned. Når hun tok siste røyken gråt hun, for det var så jævlig. Men hun holdt seg i 7 år da:) Men hun var en stor røyker fra før så om du vil prøve på samme metode så trenger du kanskje ikke å røyke 80 røyk om dagen.

Gjest Keikolina
Skrevet

Herregud, når får man tid til å røyke sååå mye? Ha ha, kan ikke skjønne at det er mulig. Prøvde og slutte å røyke her, brukte røyke plaster som fungerte bra, men så gikk jeg tom på en lørdag, rakk ikke apoteket. Så måtte kjøpe en 10 pak for å klare meg til mandag, da var det gjort. Klarte meg fint med 4-5 røyk om dagen, men er vel nå oppe i 15 om dagen. Blir sur og grinete når jeg ikke får røyk.

Skrevet

Herregud, når får man tid til å røyke sååå mye? Ha ha, kan ikke skjønne at det er mulig. Prøvde og slutte å røyke her, brukte røyke plaster som fungerte bra, men så gikk jeg tom på en lørdag, rakk ikke apoteket. Så måtte kjøpe en 10 pak for å klare meg til mandag, da var det gjort. Klarte meg fint med 4-5 røyk om dagen, men er vel nå oppe i 15 om dagen. Blir sur og grinete når jeg ikke får røyk.

Hun var ufør og hun satt konstant med en røyk i kjeften:-p Vurderer å gjøre noe av det samme selv. Altså poenget med den metoden var jo for å få kroppen og hjernen til å avsky røyk. Selv om røyksuget kom så husket hun hvor ekkelt røyken smakte osv. og det gjorde at hun ikke falt for fristelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...