Gå til innhold

Nytt forhold og kommunikasjon- hva mener han egentlig her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nytt forhold, helt hodestups forelsket begge to. Vi er begge godt voksne og med barn.

Det jeg prøver å forstå litt her er kommunikasjon og prioriteringer og kommunikasjon.... :-). For å si det sånn først, jeg er ikke i tvil om hvor vi står eller, for det ER jeg faktisk trygg på merkelig nok. Likevel er jeg usikker på dette med samvær og hva det er han egentlig mener når han sier det han gjør. Vi er ekstremt samstemte i det meste, men har veldig ulik opplevelse på ett område fra våre ekteskap; han opplevde å forsvinne helt inn i jobb, parforholdet og familien og mistet så og si all kontakt med venner. Det er han redd for å gjøre igjen, og er tydelig på at det å opprettholde kontakten med venner er viktig. Min opplevelse var at parforholdet alltid kom bakerst i rekka, vårt forhold var på ingen måte viktig, jeg løp rundt og tilpasset meg mannen min sin kalender hele tiden, og det eneste han var opptatt av å formidle til meg var jobbkalenderen og gutteturene. Dette er det jeg som er redd for å havne i igjen.

Vi har begge barna deltid og til ulike tider, og alt dette forsøker vi å sjonglere. Vi hadde en kjempefin helg nå, i utgangspunktet trodde jeg nok at han i tillegg til å leke med meg hadde flere andre planer med gutta mm i løpet av helgen, men det meste av det bortfalt når det kom til stykket :-).

Neste helg har han nevnt at han skal reise bort, og jeg spurte om det stemte for da avtaler jeg med mine venninner ganske kjapt. Jo det stemte, han er tilbake søndag ettermiddag. Og da skriver han "Hvis det ellers passer er det koselig å spise middag søndag, men prioriter jentene!". Og det jeg lurer på da er hvorfor han skriver sånn? Jeg kan selvfølgelig spørre han (er tross alt voksen :-)), men jeg antar jo at han ikke faktisk har lyst til at jeg skal gjøre det. Jeg kunne jo ta han på ordet og si, javel, da gjør jeg det gitt!?! (har ikke gjort det selvsagt :-)). Åh, jeg hater sånn "finne ut hvor grensene går og hvor man har hverandre greie".

Anonymous poster hash: 97d4b...d47
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Vi vet jo ikke hva han mener. Spør han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han kanskje synes det er hyggelig eller viktig å gi deg følelsen av at du har frihet til å prioritere vennene dine? At han ikke ønsker å virke "klengete"? Om han hadde vært motsatt: Signalisert at han var skuffet over at du skulle tilbringe tid med venninner en kveld når han selv var opptatt resten av helgen, hvordan ville du reagert da? Som det blir sagt over her må du jo bare spørre ham selv, men min første tanke er at du overtolker om du føler han egentlig ikke vil tilbringe søndagen med deg :)

Anonymous poster hash: 0beba...b30
  • Liker 1
Skrevet

Ingen er tankeleser. Jeg er selv i et nytt forhold der vi begge har barn og vi har også de 50/50 og ulik deling. Det er ikke enkelt, men vi benytter oss av den lille tiden vi får tid sammen. Siden jeg er i en ny jobb der jeg aldri vet når jeg skal jobbe. (Offshore) er det vanskelig å planlegge så mye.

For oss er det svært viktig med god kommunikasjon. Vi har et par ganger misforstått hverandre. Du må bare ta det opp med han. Hør hva han har mest lyst til? Hva har du mest lyst til? Tenker du som meg ønsker å være sammen med han den tiden dere har for dere selv. Samtidig er det viktig å priotere venner.

Kanskje dere kan møtes etter jentemiddagen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han kanskje synes det er hyggelig eller viktig å gi deg følelsen av at du har frihet til å prioritere vennene dine? At han ikke ønsker å virke "klengete"? Om han hadde vært motsatt: Signalisert at han var skuffet over at du skulle tilbringe tid med venninner en kveld når han selv var opptatt resten av helgen, hvordan ville du reagert da? Som det blir sagt over her må du jo bare spørre ham selv, men min første tanke er at du overtolker om du føler han egentlig ikke vil tilbringe søndagen med deg :)

Anonymous poster hash: 0beba...b30

He he, jeg tviler vel egentlig ikke på at han vil det, han vil jo det. Men SI DET DA :-). Eller er det det han gjør.... Jeg tror det er litt som sagt overfor, han vil ikke virke klengete... eller gi inntrykk av en forventning om at jeg skal tilpasse meg hans kalender.... Problemet er at jeg med min historikk litt for fort kan føle meg avvist og så tenker jeg at "skal det være på den måten så...."

Jeg tror det ordner seg, dette er nok mest en overgang og innkjøringsperiode. Vi er en veldig veldig god match, så jeg er egentlig ikke bekymret. Bare en litt uvant situasjon

TS

Anonymous poster hash: 97d4b...d47

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vet du hva.... Jeg leser det du skriver som om han gir deg det han selv hadde ønske å få om situasjonen hadde vært motsatt, men lig at det var du som skulle reise på tur.

Og så tror jeg akkurat det fordi du selv har påpekt at han nå har fokus på å beholde venneskapsforholdet med sine venner.

Du vet... vi ser alle verden fra vårt eget ståsted og med våre egne briller...

- Inntil et annet menneske gir oss et nytt par briller å se med, eller får oss til å bevege oss til et nytt sted hvor verden ikke lenger ser slik ut som den gjorde fra det stedet vi engang stod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...