AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Vi skal kjøpe ny bil, og kommer til å ende opp med et ganske høyt billån. Vi har full mulighet til å betjene det iløpet av 4-5 år, og fortsatt spare ved siden av. Problemet er at jeg leser så mye om at billån er så ugunstig, men vi trenger virkelig ny bil. Har allerede lån på leilighet også, men ingen mulighet til å refinansiere. Så lenge vi fortsatt får spart litt, og er sikre på å kunne betjene det er det vel ikke en kjempe dårlig idé? Anonymous poster hash: 46f81...62d
Gjest Morteno Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Hvis dere har økonomi til det så er det vel ikke så idiotisk? Jo fortere dere betaler jo bedre. Hvis dere ikke synes det er mulig å skaffe en billigere bil så er det jo bare å kjøre på.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Trenger dere en bil til 215 000+? I det fall så ville jeg ha tatt opp lånet. Ellers så er dyre biler i seg selv stort sett helt poengløse. Anonymous poster hash: 3eac2...edd
Pengebingen Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Å trenge nyere bil er en ting, men ingen trenger bil til 215 000... Billån er ugunstig fordi man betaler mye i renter på en gjenstand som i løpet av de 4-5 årene halvverer sin verdi. Låner du 215 000 hos Skandiabanken vil det over 5 år bli ca 38 000 bare i renter. Jeg synes det er mye å kaste bort nesten 40.000 på noe som synker så mye i verdi som en bil. Å ha lån på bil gjør det enda mer ulønnsomt enn det er i seg selv grunnet verdifallet.
ekkoet Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Det er prioriteringssak. Hvor viktig er det for dere å ha den bilen? Hvis dere har full kontroll over økonomien er det vel kanskje ufornuftig, men ikke idioti. Bil er uansett tapsprosjekt. Jeg tror ikke jeg ville prioritert en så dyr bil dersom jeg måtte låne så mye penger. Hvorfor trenger dere en så dyre bil? (jeg er klar over at 300 000 for en bil er ikke så veldig dyrt i disse dager, men det finnes mye brukbart billigere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå