AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Mistet dere hår både når dere var gravide og ammet? Vet dere hvorfor man mister hår i denne tiden? Jeg har så tynt hår fra før, så håper ikke jeg ender opp med å bli skallet! Anonymous poster hash: 123da...d00
Sol79 Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Jeg mistet masse hår sånn tre-fire mnd etter fødselen. Mener at jeg har lest et sted at sted at man ikke mister noe særlig med hår når man er gravid, så når det først "løsner" så mister man alt håret man normalt sett skulle mistet på et år på en gang. Jeg ble også voldsomt hårsår. Vet ikke om det har noen sammenheng, men har aldri vært det før. 1
Yesterday Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 (endret) Jeg hadde en peride i første trimester hvor jeg røytet veldig mye Aldri røytet så mye før. Har ikke født ennå så vet ikke om jeg gjør det når jeg ammer. Endret 5. august 2013 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Under graviditet er det vel helst sånn at man gjerne får sterkere og mer glansfult hår, som tar lang tid før det blir fett osv. Jeg har også hørt at man mister mer hår etter fødsel... Anonymous poster hash: c9090...3e4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Jeg mister fortsatt voldsomt mye hår og babyen er snart 8 mnd. Utrolig at det er noe igjen på hodet mitt... Anonymous poster hash: 95b16...83b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 mistet ikke mye som gravid, men fra 3-4 mnd frem til ca 7 mnd. Kjenner to som faktisk har fått ganske store viker pga hårtap. Men men, det kommer jo tilbake igjen da, er jo ikke slik at man blir varig skallet liksom. Anonymous poster hash: cbe64...643
wahaj Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 (endret) Man mister hår pga hormoner. Og det er ikke pga amming. Man kan miste hår i svangerskapet, eller etter fødsel, eller begge deler. Pleier å stabilisere seg etter 6-12 mnd ca etter fødsel. Endret 5. august 2013 av wahaj 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Jeg har mistet en del hår 3-6 mnd etter begge fødsler. Mistet også en del hår i noen mnd i andre svangerskap. Men har samtidig også hatt veldig fint hår som bla ikke har blitt fett. Og som nevnt over så er det hormonelt og ikke relatert til amming. Anonymous poster hash: c7cc3...73a
Andrea89 Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Jeg har mistet mye, spesielt i "vikene" og i skillen. Det holder på å vokse tilbake nå, men det ser ganske rart ut. 1
siebaeo Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Jeg har av en merkelig grunn fått pannelugg! Enten gror hårfestet innover på panna, eller så har jeg mistet noe rundt ansiktet slik at det litt kortere håret står igjen.. Det må ha skjedd på slutten av svangerskapet for jeg fødte for litt over en uke siden. Kan ikke si at håret føles særlig tynnere heller. Men det kan vel skje så gradvis at man ikke merker det kanskje? Jeg har normalt sett veldig mye hår (og tynne hårstrå) så jeg håper jeg ikke mister mye.. Da blir det tynt!
miss behave Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Det er nok pga hormoner som nevnt ovenfor. Jeg sluttet å amme etter 3 mnd, men har mistet ekstremt mye hår helt fram til nå, 12 mnd etter fødsel. Nå begynner det heldigvis å bedre seg. Har hatt hår overalt her i heimen!!
Aja Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Har aldri hatt så flott hår før som i tiden etter fødsel. Tykt og glansfullt. Men begynte å røyte helt ekstremt da baby ble ca 4 - 5 måneder.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Har røytet unormalt lite (til å være meg) under svangerskapene, men fra ca. 3-4 måneder etter fødsel så har jeg røytet sinnsykt mye. Babyen vår er nå 8 måneder og det er fortsatt ganske ille, kan dra av store tuster med hår, spesielt ille når jeg vasker håret. Har heldigvis veldig tjukt hår så det synes ikke! Anonymous poster hash: b99ca...653
Amarinda Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Sannsynligvis. Har hvertfall fått en kledelig "lugg" på 5 centimeter som kommer nå når jeg nesten ikke ammer lenger. Har vel kanskje mistet en del hår som kommer igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå