Spirito Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Jeg bare lurer på om det er vanlig å bli bedt i bryllup med partner/kjæreste? Jeg har en forholdsvis ny kjæreste (3 måneder), som jeg flytter sammen med til sommeren. Vennene mine har hilst på ham, og de vet at det er seriøst. Et vennepar gifter seg til sommeren, og jeg lurer fælt på om de kommer til å be meg med følge. For jeg har selvfølgelig veldig lyst til å ha ham med! Hva er vanlig?
Holly Hobbie Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Vi skulle gjerne invitert alle med folge, men dessverre har vi begrenset med plass. Lokalene vaare tar toppen 47, saa hos oss har grensen gaatt ved samboere/ektepar. Men hvis paret skal ha mer en stor vennefest enn familie, er det jo godt mulig han blir bedt! Skader ikke aa spoerre paa en pen maate, kanskje?
Isiselin Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Jeg tror det varierer veldig. Noen har som "regel" at bare samboere, forlovede eller gifte får komme med, mens noen har som regel at de må ha sett vennens kjæreste for å be med følge. Og så er det noen som ber med følge uansett. Det hele avhenger nok litt av om vennene dine har planlagt et stort bryllup eller et lite, intimt selskap, om det er på samfunnshus eller på hotell med dyr kuvertpris... Mange faktorer spiller inn. Håper du får ta med din kjære i allefall...
Spirito Skrevet 20. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2004 Vi er antakeligvis samboere når bryllupet står, men vi har nok ikke blitt det når innbydelsen kommer. Kanskje jeg bør hinte om at vi skal flytte sammen?
Lullu Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Vi ber absolutt alle partnere. Om det så er samboere, gifte eller kjærester. Ville jo selv ha blitt bedt med kjæreste. Skjønner at mange vil prioritere, det gjelder også oss. Men dette ble ikke nedprioritert, da jeg syntes det er en helt naturlig ting. Bryllup koster masse penger, og har man stor familie eller maaaange venner man har lyst å be må man jo kutte ned på noe. Men som kaffegjest er det jo også mulig å få innbydelse på?
Gjest MrsL Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Vi ber kun de som er samboere/gift i vårt bryllup. De som er single er invitert single.
Lullu Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Ja, de som er single inviteres som single, ikke m/ følge. Men de vi vet har kjæreste inviteres m/ kjæreste. You see? Kjenner alle som kommer veldig godt, og har fullstendig oversikt over kjærlighetslivene til de forskjellige
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 Vi ber ikke kjærester vi ikke kjenner. Rett og slett fordi vi ikke har mulighet til å be et ubegrenset antall gjester i bryllupet vårt, og da vil vi heller ha så mange som mulig vi kjenner godt der enn en stor gruppe av venners kjærester som vi ikke har hatt noe særlig med å gjøre. Venners kjærester som vi kjenner ber vi selvfølgelig. Når du får invitasjonen står det på den hvem som er invitert. Står kjærestens navn der, kan du regne med at han er velkommen. Står navnet hans ikke der, synes jeg du skal holde deg for god til å mase om at han skal bli med. Hver bryllupsgjest koster gjerne en tusenlapp for brudeparet. Da må man tenke nøye gjennom hvem man ber og hvem man ikke ber. De færreste kan ha med absolutt alle de gjerne vil på den store dagen.
Gjest sexysadie Skrevet 27. april 2004 #9 Skrevet 27. april 2004 Det står vel i innbydelsen om partneren er buden med eller ei.
Spirito Skrevet 27. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2004 Det står vel i innbydelsen om partneren er buden med eller ei. Hadde du lest litt mer nøye, hadde du sett at jeg ikke har fått invitasjonen ennå.
Murf Skrevet 27. april 2004 #11 Skrevet 27. april 2004 følge/ikke følge: mange ber kjærester hvis de har truffet fyren et par ganger iallefall. Så du kan jo evt be dem på parmiddag så de får truffet ham? :-) (du skrev at vennene dine hadde truffet ham, men jeg ble usikker på om venneparet som giftet seg hadde det.) m
Spirito Skrevet 27. april 2004 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2004 Paret har møtt ham, ja. Men bare en gang, på en fest hjemme hos dem. Menmen, den tid, den sorg! Bryllup blir det uansett! :-)
Gjest sexysadie Skrevet 27. april 2004 #13 Skrevet 27. april 2004 Hadde du lest litt mer nøye, hadde du sett at jeg ikke har fått invitasjonen ennå. Beklager, men det bruker å stå der.
Spirito Skrevet 27. april 2004 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2004 Beklager, men det bruker å stå der. Vet det, men jeg er nysgjerrig, og greier ikke å vente til jeg får den i posten, så jeg tenkte jeg skulle spørre hva som var mest vanlig.
jea Skrevet 27. april 2004 #15 Skrevet 27. april 2004 Jeg hadde bedt deg med partener hvis situasjoenen er sånn..
Augustbrud02 Skrevet 28. april 2004 #16 Skrevet 28. april 2004 Vi kunne desverre ikke be alle med partnere, det hadde vi ikke plass til. Men de som spurte, fikk naturligvis be med seg partneren til kaffen. Da var det litt romsligere om plassen, siden vi også kunne være ute.
zmurfette Skrevet 28. april 2004 #17 Skrevet 28. april 2004 Vi hadde nok ikke bedt deg med kjæreste når dere har vært sammen så kort og ikke bor sammen når vi sender ut invitasjonene, for vi har prioritert å ha våre venner og ikke deres kjærester som vi ikke kjenner i bryllupet. Men alle prioriterer ulikt. (Vi har begge store vennegjenger og har bedt ca. 40 venner i bryllupet. Om alle skulle hatt med seg kjærestene sine ville det blitt fryktelig dyrt for oss...)
Tantemor Skrevet 28. april 2004 #18 Skrevet 28. april 2004 Regner med at du kun blir bedt til kaffen, så da ser jeg ingen grunn til å ikke be deg med følge. Det ville jeg gjort i alle fall.
Spirito Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #19 Skrevet 2. mai 2004 Ja, Tantemor, det er jeg også nysgjerrig på. Om vi blir bedt til middag eller kaffe, altså. De første i venneflokken slo til og inviterte alle til middag, og jeg lurer på om de andre følger opp og "ber tilbake". Det er jo sånn man gjør med andre lag, men bryllup er jo litt for stort til det, er det ikke? Jeg har ikke råd til å ha alle vennene mine til middag, og håper de ikke blir fornærmet for det? :-?
minniepus Skrevet 3. mai 2004 #20 Skrevet 3. mai 2004 Regner med at du kun blir bedt til kaffen, så da ser jeg ingen grunn til å ikke be deg med følge. Det ville jeg gjort i alle fall. Det er ikke alle som har kaffegjester....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå