AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Vurderer å kjøpe en familiehund som er importert fra utlandet. Hunden har pass hvor det navn og fødselsdato er registrert. I tillegg er det diverse vaksineringer som er registrert der + strekkode til chipmerkingen. Hunden har ikke stamtavle. Noen som har erfaringer med kjøp av slike hunder? Hva må jeg være obs på og/eller hva må jeg gjøre før/etter eventuelt kjøp? Alle erfaringer og råd tas imot med stort takk!Anonymous poster hash: 1d840...6f6
Sugerøret Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 hvor kommer hunden ifra? Om det er UK/USA osv er det forskjell enn fra Romania. Personlig ville jeg ikke importert en hund jeg ikke har papirer på.Ei fra disse rescue dog shelters i Østblokk land osv. De forfalsker papirer og gir falske sunnhetssertifikater Du finner mye om restriksjoner og hvorfor en ikke burde velge "gatehund" hos mattilsynet : http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/import_og_eksport_av_dyr/Import_av_gatehunder/ igjen,stiller det seg annerledes om det er fra andre land 1
Gjest Rori Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Er selv veldig skeptisk til import av hund, da det kommer frem gang på gang at disse stakkars hundene ofte blir mishandlet og lever under forferdelige vilkår fra de blir født..
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 det er jo så mange hunder her i norge som trenger et godt hjem, hvorfor (og jeg mener på en god måte) hvorfor vil du importere??
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Eneste grunn for import av hund, er for å styrke avelen her i Norge. 1
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 D e mange gatehunder på finn.no Eller...Ikkje gatehunder no lengre da men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå