Gå til innhold

Mest Betydnings fulle musikere

Anbefalte innlegg

Gjest King James
Skrevet

hvem er historiens mest betydningsfulle musikkere ?

jeg sier at det er The Beatles ( selvom de ikke er min favoritter )

hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil påstå at Jimi Hendrix og Miles Davis er to av musikkhistoriens mest betydningsfulle musikere.

Beatles ble utrolig populære langt utover Englands landegrenser, men ser man på oppbygningen av musikken deres, fra den tidlige perioden, bygger den vider på Tin Pan Alleys vanlige formskjema, AABA-form og representerer ikke noe nytt, musikalsk sett. Men etterhvert fikk de selvsagt en mer engen og genuin stil, men jeg vil si at Beatles var på ingen måte banebrytende. England hadde et musikkliv og en egen popmusikk før Beatles.

Gjest Catwoman
Skrevet

mener du da musikere som har bidratt/gjort mest for musikk verdenen?

eller hvem hver enkelt syns er den viktigste musikeren?

Er det det siste du mener så vil jeg si Michael Jackson, er det det første du mener så vet jeg ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg mener hvem som har bidratt mest...og den viktigste

Gjest Catwoman
Skrevet

ok. For meg er Michael den viktigste.

Men den viktigste sånn rent utviklingsmessig (innen musikken) det vet jeg ikke

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jim Morrison, Pink floyd og Bob Dylan.

Å selfølgelig Eminem. Grunnen er at han gjorde hip hop "lovlig" for hvite.

Skrevet

Elvis

Frank Zappa

Ian anderson (Jethro tull)

Pink Floyd

Rolling Stones

Black Sabbath

Iron Maiden

Skrevet

Mest banebrytende... hm. Umulig å si bare en. Det kommer jo helt an på sjanger, kjønn, tidsperiode osv.

Jeg synes iallefall at Aretha Franklin fortjener en plass på denne "lista", hun var banebrytende som kvinnelig artist når hun slo igjennom på 60 tallet. Bort med gospel og inn med soul... eller en blanding om du vil.

Edith Piaf er en annen kvinnelig artist som også vakte oppsikt, og musikken hennes vil bli spilt for resten av "mankind".

Elvis Presley gjorde også nye ting på en måte slik at han forever vil bli husket som "The king".

James Brown. Er det mulig å være så kul...

Bob Dylan og Simon and Garfunkel for tekster som var samfunnsengasjerte og som "betød" noe..

Kommer sikkert på flere etterhvert...

Gjest Embla s
Skrevet

Pixies var et utrolig banebrytende band som har betydd mye for utviklingen generelt og enkelt band/artister spesielt (Nirvana, David Bowie, for å nevne noen). Ikke helt svar på spørsmålet, kanskje, men det må jo bli en subjektiv vurdering, egentlig..

Skrevet
Historiens?

J.S. Bach.

Ja, som form- og premissleverandør for all ettertidens kunstmusikk mener jeg han er den største.

Skrevet

Må nesten ta med Mayhem og Emperor siden de er norske.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mest betydningsfulle musiker lever neppe i vår tid!! Det er ganske navlebeskuende å tro det i alle fall!!

Skrevet

Elvis

Aretha Franklin

James Brown

Bono (U2)

Prince

er mine kandidater. Det er selvfølgelig mange artister/musikere å velge og vrake mellom, men disse ovenstående er mest "pop" og spesielle for min del i musikkens verden.

Skrevet
Ja, som form- og premissleverandør for all ettertidens kunstmusikk mener jeg han er den største.

Ikke bare kunstmusikk, men all musikk som bygger på vanlig funksjonsharmonikk! Definitivt Bach.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...