Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 80.000,- på BSU-kontoen akkurat nå. Ca hvor mye av dette må jeg tilbakebetale til staten neste år for skattefradraget jeg har fått dersom jeg frigjør de og bruker de på noe annet enn bolig? (Ja, jeg vet det er fryktelig dumt og dette er bare en mulig siste utvei :rodme:) Da går det vel ikke på rentene jeg har tjent inn, men kun skattefradraget? Ser at jeg i fjor tjente ca 3400,- i renter. Det er endel år siden jeg sist satt noe inn.

Anonymous poster hash: ab13a...5b1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 80.000,- på BSU-kontoen akkurat nå. Ca hvor mye av dette må jeg tilbakebetale til staten neste år for skattefradraget jeg har fått dersom jeg frigjør de og bruker de på noe annet enn bolig? (Ja, jeg vet det er fryktelig dumt og dette er bare en mulig siste utvei :rodme:) Da går det vel ikke på rentene jeg har tjent inn, men kun skattefradraget? Ser at jeg i fjor tjente ca 3400,- i renter. Det er endel år siden jeg sist satt noe inn.

Anonymous poster hash: ab13a...5b1

Av 80.000 må du betale tilbake skattefradraget på 16.000, ja. Det kan være at enkelte banker i tillegg har klausuler som tilsier at du må betale tilbake diferansen i renter - det må du høre med banken om.

Men, altså, 16.000 er såpass mye penger at det i mange (sikkert ikke alle) tilfeller lønner seg å ta opp et rent forbrukslån heller enn å ta av BSU-kontoen.

Anonymous poster hash: 6aa9d...f76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...