Gjest Badabing Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Jeg har ikke hatt en laptop på flere år, så jeg er helt ute av hva som finnes og er bra nå for tiden. Det eneste er at jeg ikke vil ha en Mac, men en pc. Den skal hovedsakelig brukes til studier, men om det er mulig å spille på den, er det et pluss. Pris er derimot viktigere. Noen som har tips til ålreit laptop til mitt bruk?
Gjest Morteno Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Du gir ikke så mye informasjon. Jeg anbefaler ASUS. Har kun hatt gode erfaringer med alle Asus laptoppene jeg har hatt. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ASUS Jeg har en modifisert versjon av denne (to SSD i stedet for 1SSD+1HDD) og er veldig fornøyd. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783153 Du burde for øvrig si hvilken prisklasse du tenker deg. Uansett, hvis du vil ha en som du kan spille litt på så må du ha en med et dedikert skjermkort. De fleste jobb pcer går kun på Intel sitt integrerte, i de fleste tilfeller.
Gjest Badabing Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Jeg har ikke så mye informasjon å gi siden jeg ikke helt vet hva jeg er ute etter. Men.. Jeg har stasjonær pc hjemme, men den begynner å bli treg. Tenker at jeg kan koble laptopen opp mot skjermen siden jeg heller bør legge penger i laptop enn ny stasjonær. Har en ny skjerm. Har ikke tenkt så mye på pris. Jeg ga 10.000 sist jeg kjøpte en ordentlig laptop, men det var i 2006. Det var jo mye dyrere dengang. Håper å ikke bruke så mye nå. Angående spill, er det stort sett Civilization jeg har pleid å spille. En annen ting, er at den kanskje bør være litt lett. Jeg hadde en Asus Eee pc, og den var vel bare 11 tommer. Den var irriterende liten og ble fort treg. Noen som har erfaring med 13 tommer?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Om du spiller mye bør du gå for en laptop med bra grafikkort. Jeg syns forskjellen på 11" og 13,3" er enorm. 13,3" minner meg om de gamle 15" før widescreen ble vanlig. Min erfaring med ASUS er både og. Min gamle ASUS 11" lever fremdeles i beste velgående, mens 15" datt fra hverandre etter litt over et år. En solid maskin og en usolid maskin med andre ord. Jeg ville tatt en runde på databutikker og sett hva jeg likte mtp tastatur, skjerm og størrelse og så dratt hjem og tittet på specs på nettet. Anonymous poster hash: 5b743...5d8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Er det noen som har erfaring med noe slikt til studier? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LEU41043769FG/lenovo-ideapad-u410-14-ultrabook-43769dg Lett, ikke for dyr. Men er det stor forskjell på 14" og 15,6" når det stort set er IE, Word, Excel og PP som den brukes til? Anonymous poster hash: 05d59...b43
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Det kommer jo ann på hva du foretrekker. Når jeg studerte hadde jeg en minipc på 10" som jeg hadde med på universitetet og en 15,6" hjemme. Når jeg skulle skrive masteroppgave brukte jeg en stasjonær med 21" skjerm. Den der er sikkert ok til studier. Anonymous poster hash: 5b743...5d8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Men jeg ville gått og sett på den da, for å kjenne på hvordan den er å skrive på. Det er jo en del oppgaver som student. Anonymous poster hash: 5b743...5d8
Gjest Badabing Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Jeg endte med å kjøpe en 13, 3 tommer, så får vi se om jeg blir fornøyd. Når jeg er hjemme tenker jeg å koble den til den stasjonære skjermen, så jeg valgte heller å gå for en med lav vekt siden jeg skal drasse rundt på den. Det ble en sånn Ultrabook.
Gjest Rori Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Vil jo egentlig anbefale deg Mac, etter at jeg kjøpte det er det utenkelig å gå tilbake til pc. Men siden du ikke vil ha det, så kan jeg anbefale å IKKE kjøpe HP laptop. Hadde et par av de før jeg gikk over til Mac, og de var håpløse alle sammen. Så mye galt med de, og viftene høres ut som en kraftig støvsuger, og de blir altfor fort varme.. Typ brannskade på låret varme
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Men jeg ville gått og sett på den da, for å kjenne på hvordan den er å skrive på. Det er jo en del oppgaver som student. Anonymous poster hash: 5b743...5d8 Ingen har Lenovo sin 14" inne og derfor har jeg ikke prøvd den. Men jeg prøvde noen andre. Og en større en fra Lenovo og tastene virket faste og fine. Toshiba sitt tastatur var helt flatt og ikke aktuelt. 10.1" Synes jeg ikke fungerer som student, både er kapasiteten for liten og skjermen for liten til å håndtere store dokumenter med mye tekst og skrolling. Anonymous poster hash: 05d59...b43
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Jeg fikk testet den på en Elkjip, men det er en liten stund siden da. Anonymous poster hash: 5b743...5d8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Jeg fikk testet den på en Elkjip, men det er en liten stund siden da. Anonymous poster hash: 5b743...5d8 Og hva syntes du? Anonymous poster hash: 05d59...b43
Lutetium 71 Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Vil jo egentlig anbefale deg Mac, etter at jeg kjøpte det er det utenkelig å gå tilbake til pc. Men siden du ikke vil ha det, så kan jeg anbefale å IKKE kjøpe HP laptop. Hadde et par av de før jeg gikk over til Mac, og de var håpløse alle sammen. Så mye galt med de, og viftene høres ut som en kraftig støvsuger, og de blir altfor fort varme.. Typ brannskade på låret varme Jeg anbefalte en HP Probook for noen jeg kjenner. Kjekk liten 13 tommers sak, og absolutt ikke lårvarmer. Hvilken HP modell var dette snakk om?
Gjest Rori Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Jeg anbefalte en HP Probook for noen jeg kjenner. Kjekk liten 13 tommers sak, og absolutt ikke lårvarmer. Hvilken HP modell var dette snakk om? Har hatt to forskjellige notebooks og en annen før de. Alle ble slik etter kort tid. Samme skjedde med alle andre jeg kjenner som også har hatt HP. (Seks personer)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Vil jo egentlig anbefale deg Mac, etter at jeg kjøpte det er det utenkelig å gå tilbake til pc. Men siden du ikke vil ha det, så kan jeg anbefale å IKKE kjøpe HP laptop. Hadde et par av de før jeg gikk over til Mac, og de var håpløse alle sammen. Så mye galt med de, og viftene høres ut som en kraftig støvsuger, og de blir altfor fort varme.. Typ brannskade på låret varme Man skal ikke ha pcen i fanget, du kvalte den jo, den ble overoppheta, din feil.Anonymous poster hash: c3cce...f6f
Lutetium 71 Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Har hatt to forskjellige notebooks og en annen før de. Alle ble slik etter kort tid. Samme skjedde med alle andre jeg kjenner som også har hatt HP. (Seks personer) Jeg skjønner, men jeg var interessert i akkurat hvilke modeller dette var snakk om (nerd alert).
Gjest Rori Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner, men jeg var interessert i akkurat hvilke modeller dette var snakk om (nerd alert). Ja, akkurat det aner jeg ikke..
Gjest Rori Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Man skal ikke ha pcen i fanget, du kvalte den jo, den ble overoppheta, din feil.Anonymous poster hash: c3cce...f6f Ja de sier så, men jeg har hatt min macbook i fanget hver dag i to år og den blir ikke litt varm engang.. Så det er ganske stor kvalitetsforskjell
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Og hva syntes du? Anonymous poster hash: 05d59...b43 Jeg likte den så godt at jeg bestilte den forrige uke. Men jeg har ikke fått den enda da. Anonymous poster hash: 5b743...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå