Gå til innhold

Stresset hannhund pga tispe med løpetid. HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den ene hannhunden vi har nå er helt stresset pga tispa vår har løpetid. Han slapper ikke av et sekund og er på henne hele tiden.Det kan da umulig være bra for han, og han peser hele tiden og finner ikke roen et sekund. Stakkars lille tispa vår vet ikke hvor hun skal gjøre av seg.

Har dere noen tips om hva vi kan gjøre?

Anonymous poster hash: 266b5...074
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere bør kastrere han.

Anonymous poster hash: a73b7...48c
  • Liker 2
Gjest pærecider
Skrevet

Føler med deg, har en veldig løpsk liten Myndefrøken her, samt en terriertulling som stadig forsøker seg på henne. Å kastrere Terriertullingen kommer ikke på tale, siden han skal brukes i avl. Er mulig jeg vil sterilisere Myndefrøkna senere, siden løpetiden gjør henne totalt utafor og ubrukelig, stakkar. Det jeg har gjort er å være veldig bestemt, begynner han og stresse og pese, tar jeg ham vekk fra situasjonen, sitter jeg i sofaen med Frøkna og Terriertullingen prøver seg, så skyver jeg ham bestemt unna. Under de verste stådagene har de også vært sammen, men har plassert Myndefrøkna i buret når hun er på sitt villigste(billigste) og han er like klar. Ikke morsomt å ha hund i bur, det er den eneste gangen jeg bruker buret, men heller det enn å få uønskede valper. Og jeg tror hun er glad for å få litt fred fra en til tider overkåt Romeo pesende over henne. Strategien min er altså å veksle mellom adskillelse i de aller verste periodene, for begge hundenes del, samt ta Terriertullingen vekk/nekte ham å snuse/sleike henne, siden jeg ser at det er med på å bygge opp stresset. Kunne plassert Tullingen i buret, men da blir han fullstendig koko, selv om han normalt er burtrent. Tror han vil ha overblikk og vite hvor Myndefrøkna er. Akkurat nå ligger de to og sover sammen i sofaen, selv om Frøken Billig&villig faktisk er høyløpsk.

Skrevet

Min hund blir helt gal bare nabobikkja har løpetid.. :sjokkert: Umulig å gå tur med han, han skal bare stå og lukte rundt huset til naboen og når han er inne så skal han ut. Puster og peser og bjeffer og stresser som en gal... Hvordan orker dere å ha en hund av hvert kjønn i samme hus?? Hehe. Men pærecider kom med gode råd her :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha en hann og en hunn hund når man ikke skal kastrere? Man VET jo at hundene kommer til å bli stresset.

Anonymous poster hash: 8f994...d0d
  • Liker 3
Gjest pærecider
Skrevet

Hvorfor ha en hann og en hunn hund når man ikke skal kastrere? Man VET jo at hundene kommer til å bli stresset. Anonymous poster hash: 8f994...d0d

Det kan man aldri vite. Noen hunder bryr seg knapt, mens andre blir gale, bare det er en løpsk tispe 5 km unna. Passet en kastrert hannhund en gang samtidig som Myndefrøken hadde løpetid, var faktisk han som var mest stressa og kåt, utrolig nok. Kastrerte hunder kan fint få det til, selv om de bare skyter løskrutt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips dere! :) Hannhunden våres er en cairn terrier og er faktisk kastrert fra før av så vi tenkte at det muligens ikke kom til å bli så ille, men der tok vi feil, hehe. Lille tispa våres er en chihuahua, men virker som om hun takler det greit når hun har terrieren vår hengene etter seg hele tiden, selv om det sikkert er slitsomt for begge to. :P

Anonymous poster hash: 266b5...074
Skrevet

Tenk på å sende en av dem på ferie neste gang ,hos familie eller venner? Slik at de ikke blir så superstressa

Skrevet

Hvorfor ha en hann og en hunn hund når man ikke skal kastrere? Man VET jo at hundene kommer til å bli stresset.

Anonymous poster hash: 8f994...d0d

Ikke nødvendigvis. Hunder er forskjellige. Noen blir veldig stresset og andre reagerer nesten ikke.

Til TS: del av huset. Ha de på hver sin side av en grind slik at tispen får fred og hannen ikke mulighet til å stresse seg enda mer opp ved å prøve å ri på henne.

Evt. kjenner du kanskje noen som kan fungere som avlastningshjem når det står på som værst? Eller også prøve kastreringschip på hannen.

Hvor gammel er han? Det er jo også aldersbetinget ofte. Unge hanner kan roe seg ned etterhvert som de blir vant med tisper i løpetid, så det behøver ikke nødvendigvis være et problem som varer for evig og alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...