Gå til innhold

Tittel på barnebok med ekorn og hull i bakken? Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg holder på å bli sprø her jeg sitter å forsøker å komme på hva en barnebok jeg hadde når jeg var liten heter! :bond:

Den infoen jeg har er at jeg selv er 28 år og at boken handlet om et ekorn og et hull i bakken eller liknende,.. Haha, det høres jo helt teit ut,.. Men det eneste jeg husker er noe med at det var en hel 'dyreverden' under bakken eller noe ala det.. Og det var noe med at dyrebarna gikk i en barnehage/skoleklasse ... Uff.. Dette kommer jeg aldri til å finne ut av skjønner jeg :sprettoy::sprettoy:

Anonymous poster hash: a62df...97e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som husker denne

AnonymBruker
Skrevet

Løveekornet? Eneste barneboktittel med ekkorn som jeg husker i farten...

Anonymous poster hash: e1ef2...9c0
AnonymBruker
Skrevet

dyrene i hjorteparken?

eller var det en serie kanskje...

Anonymous poster hash: 041f5...1c9
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Kan det være Marie og de viktige tingene av Kaatje Vermeire??

Endret av Mrs. Random Nick
AnonymBruker
Skrevet

dyrene i hjorteparken?

eller var det en serie kanskje...

Ja, det er en serie - men jeg så på den også. Den var jo så dramatisk :-) Likte den veldig godt! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være Marie og de viktige tingene av Kaatje Vermeire??

Nei... :-( Tror ikke det var noen mennesker med,.. ? Eller? Søren heller.. gir snart opp. Har googlet mange varianter av ekorn (det sentrale dyret i fortellingen tror jeg) og hull i bakken/under bakken.. Skal si jeg har fått opp mange rare resultater :sjenert::ler2:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en serie - men jeg så på den også. Den var jo så dramatisk :-) Likte den veldig godt! :-)

Så dette, at det var en serie, måtte inn og google ;) Barne tv var så mye bedre på min tid, enn det er nå. Vi hadde portveien 2, gullars, pompel og pilt, ninja turtles, dyrene i hjorteparken, etc etc. Nå er barna stuck med Drømmehagen, noe som gir meg som voksen nesten mareritt.

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på det er et ekorn, og ikke et pinnsvin? Tenkte på Bolla Pinnsvin. De er jo itt under bakken ol, går på skole etc. Er det en gammel bok, fra 80-tidlig 90 tallet, eller nyere?

AnonymBruker
Skrevet

Bimbuten roger?

Anonymous poster hash: 39676...4a8
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du må nesten finne ut hvem bok dette er. Har grublet i hele går, og begynner igjen nu. Den boken høres SÅ kjent ut, akkurat som om jeg leste den i går, men jeg kan ikke ta ekornet som "hoved" dyret. Uansett, gøy å vite hvem bok det er tilslutt ;-)

Ekorn, hull under bakken ol er ikke vits å google fant jeg fort ut. Masse natur bilder av ekorner på/under/oppå/++ bakken :-P

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å gå innom et bibliotek å spørre? Bibliotekarer kan være fantastisk dyktige detektiver :)

Anonymous poster hash: dd3db...9ac
AnonymBruker
Skrevet

Var det bøkene til Beatrix Potter? De handlet om ulike dyr alle sammen, men alle hadde menneskelignende hjem under bakken.

Anonymous poster hash: ebd73...fec
Skrevet

Sikker på det er et ekorn, og ikke et pinnsvin? Tenkte på Bolla Pinnsvin. De er jo itt under bakken ol, går på skole etc. Er det en gammel bok, fra 80-tidlig 90 tallet, eller nyere?

Jeg kom til å tenke så denne.

hvordan-lille-muldvarp-fik-sine-bukser_2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...