AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Spørsmål til dere andre som også har byttet skole en del ganger opp gjennom årene: Ei jeg gikk i klasse med på slutten av barneskolen + på ungdomsskolen har gitt meg en venneforespørsel. Jeg har vært venn med henne før der, men har slettet henne da vi ikke var bestiser (helt til jeg møtte mannen min har jeg liksom alltid vært venners andre-eller tredjevalg som venn). Likevel har jeg andre venner fra denne tiden på Facebook, dog i et meget begrenset utvalg. Jeg gidder ikke å være venn på Fb med alle jeg har gått på skole med opp gjennom alle årene. Det hadde blitt for mange mener jeg. Jeg er ikke av den typen som legger til alle bare jeg sier hei til dem, liksom. Nå skal det sies at jeg og hun det gjelder var en del av et "trekløver" i noen år. Vi bor på helt ulike deler av landet nå, så om vi hadde truffet hverandre på våre foreldres bosted (det er et stykke med bil å kjøre mellom husene, det er ikke naturlig å bare dumpe inn der..) så hadde nok praten vår tatt maks fem minutt vil jeg tro. Samtidig er jeg venn på Fb med noen fra en annen skole som jeg virkelig ikke var venn med (hun maste så lenge om å bli venn med meg der, tok ikke hintet når jeg ikke la henne til i starten, og bare spurte og maste om det), og hun jeg nå har fått en forespørsel var jeg bedre venn med sånn sett.. Hadde dere lagt henne til som venn? Hvilke grenser har dere for hvem dere er venn med på Facebook? Anonymous poster hash: d1ce6...208
Gjest Rori Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Jeg legger ikke til noen jeg ikke har kontakt med i virkeligheten. Og jeg sletter gjerne folk etterhvert om vi ikke har kontakt på lenge. Jeg har også mottatt venneforespørsler fra folk jeg gikk i klasse med for mange år siden, folk jeg egentlig aldri var VENN med, bare bekjente.. Føler de bare vil legge meg til for å snoke i livet mitt, eller for å selv bare ha flere venner. Ser ingen grunn til å godkjenne folk jeg ikke har jevnlig kontakt med.
Petra75 Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Jeg legger til disse på Limited profile. Så kan de få lov til å ha meg som vennefyll på lista si, med minimalt med snoking på meg og mitt.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Jeg legger til disse på Limited profile. Så kan de få lov til å ha meg som vennefyll på lista si, med minimalt med snoking på meg og mitt.. Sist da jeg var venn med henne på Facebook så hadde jeg det slik at hun ikke kunne se veggen min, eller skrive på den. Da bursdagen min kom spurte hun hvorfor hun ikke kunne se veggen min/om jeg ikke hadde noen vegg. Jeg hadde ikke guts nok da til å si noe, så da gjorde jeg at hun kunne se det igjen. Litt mot det jeg egentlig ville faktisk.. Så enten blir det til at jeg legger henne til som venn, eler kun med limited profile......Usikker på hva som er best.. TS. Anonymous poster hash: d1ce6...208
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Jeg hadde flere av disse som venner, folk jeg egentlig ikke kjenner så godt lengre osv. Tok en ordentlig oppryddning i vennelisten og slettet mesteparten, det er jeg kjempefornøyd med! Men ei tok tydligvis ikke hintet og la meg til igjen, og jeg bare la hun til. Men ellers er det stille. Det er du, og bare du som bestemmer over vennelisten din. Men så er det disse sosiale kodene da... Anonymous poster hash: 827ae...36b
linkan Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Med mindre hun sender deg en melding hvor hun viser interesse for å ta opp kontakten med deg igjen, så er hun nok bare ute etter en "imponerende" lang venneliste. Jeg legger ikke til folk jeg ikke har hatt noen kontakt med på lenge, og fjerner etter hvert venner jeg ikke har snakket med på lenge, og vet at jeg sannsynligvis heller ikke kommer til å snakke med igjen. Noen venner hører bare til i en forbigående fase, slik er det
Anglofil Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Ja, det hadde jeg, men så ser jeg på facebook som en fin måte å drive nettverksbygging på. Dessuten er det en fin mulighet å bli bedre kjent slik jeg ser det. Mvh Yvonne 1
Yzma Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Tenk at du lagde et så langt innlegg om dette emnet. Facebook er facebook. Vil du ha henne som venn godta, hvis du ikke vil ha henne som venn ikke godta. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå