Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er en 17 år gammel gutt, er litt merkelig å drive og skrive inn dette greiene her, men jeg føler jeg trenger noen råd.

Har alltid slitet med å få venner, jeg har alltid hatt noen men aldri vært en av de populære. For å legge til så er jeg ikke "stygg" og vil heller ikke se på meg som rar, hvertfall ikke fått høre noe om det. Har aldri vært den som blir mobbet heller. De siste fem-seks årene har jeg flyttet to ganger, første gangen startet jeg på skolen i 7ende klasse og fikk en god del gode venner, men ble alltid et tredjevalg i gruppen. Er mer dette jeg sliter med, blir aldri "førstevalget". Iløpet av ungdomsskolen hadde jeg endel oppmerksomhet fra jentene, men mot slutten dabbet det helt av. Jeg ble helt asosial og sa nei til alle vennene mine, slet endel med sykdom og hadde mer eller mindre gitt opp livet. Etter 10ende flyttet jeg igjen og begynte på videregående, kan ikke si det gikk så veldig bra. Fikk aldri noen gode venner der og sluttet etter første halvår pga sykdom og middels dårlig trivsel. Etter det er det noen få "venner" jeg har, er med de av og til og snakker med de endel, men blir liksom ikke noe særlig mer enn det.

Det som er nå er at jeg skal jo begynne på nytt i videregående, og igjen da prøve og skaffe meg noen venner, men etter dette halvåret har selvtillitten min gått til nada og har omtrent sosial angst når jeg gjør ting alene. Gjør jeg ting med folk er det null stress, men alene går alt rett vest så og si, og jeg begynner jo i en skole jeg ikke kjenner noen som vanlig. Har dere noen tips til hvordan jeg skal takle dette her? Kan legge til at jeg er omtrent den værste til å ta initiativ og sier nei til veldig mye, prøver å endre på det men det er vanskelig.

Anonymous poster hash: dbef7...b97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er det du sier du er den verste til.. Å si JA til alt og å ta initiativ. Du må bare jobbe med det, og jeg anbefaler rett og slett å bare gjøre det. Om du har angst for det eller redd for det, så er det beste å bare hoppe ut i det. Det verste som kan skje hvis du tar initiativ til noe er at du får et nei, og hvis du sier ja til alt du blir invitert på så møter du nye venner og opplever mye spennende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...