KalloRilla Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Hva er din favoritt oppskrift, tenker da på alt en lager på kjøkkenet. Kanskje vi kan lage "KG Favoritter".... Jeg vet jo at det er flere dagbøker som og blir brukt som kokebøker da, men har ikke sett noen fellesbok liksom - men nå er ikke jeg den som får med meg alt heller da.......
Milly:) Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Ingen dum idé Begynner med verdens beste muffinsoppskrift jeg da 4 egg 5 dl sukker 4 dl mel 8 ss kakao 1 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker 200 g smør Masse kokesjokolade (både lys og mørk) Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt og avkjøl smøret. Bland i resten av ingrediensene, unntatt sjokoladen. Ha røren i store muffinsformer og strø biter med sjokolade på toppen. Stek på rundt 200 grader til de ser ferdige ut :-)
Gjest 1111 Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Min favoritt-sjokoladekake: (brownies) Pinnsvinskake Ingredienser: 2 egg 3 dl sukker 1 ½ ts vaniljesukker 1 krm salt 4 ss kakao 1 ½ dl hvetemel 100 g smør, smeltet Fremgangsmåte: Bland sammen ingrediensene til en jevn røre. Stekes på 160 grader i 30 minutter. Mine favoritt-rundstykker: Fine rundstykker Ingredienser: 12 dl hvetemel 4 dl vann 1 dl skummet melk 1 pk tørrgjær 1 ts salt Fremgangsmåte: Ha hvetemel, tørrgjær og salt i en bakebolle. Varm vann og skummetmelk og ha i blandingen. Arbeid deigen smidig. La deigen heve varmt og tildekket i 1 ½ time. Rull ut rundstykker, trenger ikke etterheves. Stekes på 225 grader i 10 minutter, midt i ovnen.
Arkana Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 For en som meg, som elsker å lage mat er det ganske vanskelig å plukke ut bare én eller noen få favorittoppskrifter, jeg kunne brukt resten av kvelden på å ramse opp. Men jeg nevner én i allefall: mine supergode brownies. Brownies 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 4 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter.
Grooo Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Ta en titt her dere: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=68766 Del din beste oppskrift med Kvinneguidens brukere! Kvinneguidens oppskrifts-samling Registrer deg i Magasinet og legg inn oppskriften selv, eller send meg en mail, så legger jeg den ut for deg. Kan dere ikke heller legge oppskriftene der da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå