Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en som har null forhold til musikk. Det virker som han bare ikke bryr seg. Selv hører jeg musikk i alle mulige sammenhenger. Jeg elsker følelsen en fin sang eller treffende tekst gir meg. Jeg synes musikk forsterker en situasjon eller en følelse, enten man er glad, lei seg, nevrotisk, utålmodig, ja, uansett. Så vil man alltid gjenoppleve den situasjonen hvis man hører sangen senere.

Han har bare ikke noe forhold til musikk. Setter aldri på noe, eller kommer med noe nytt han har hørt. Sier aldri at "denne sangen er fin" eller noe som helst. Musikk gir han ikke noen følelser.

Det er så merkelig, nesten som om han skulle syntes at valper er stygge. Hva sier det om personligheten? Han liker dyr da, det skal sies :)

Anonymous poster hash: d20a2...c37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører heller ikke på musikk, fordi det forsterker mine følelser til det ubehagelige

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Okay, jeg elsker musikk. Både spiller selv og hører en god del. Har stor interesse for bakgrunn, måten ting blir laget, musikkhistorie osv osv....Jeg klarer ikke å forstå hvordan folk kan leve uten. Men det kan de :)

Kona er også veldig glad i musikk, men på en helt annen måte. Folk er forskjellige, og heldigvis ikke alle som har de samme interessene. Det er helt sikkert noe som han bryr seg om som du ikke er like keen på.

Helt normal, selv om vi ikke kan forstå det :)

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

Folk er nå forskjellig. Han liker ikke musikk, jeg liker ikke fotball, samboeren min liker ikke temperatur over 25 grader:P Trenger ikke bety han er en dårlig person fordet:) Å ikke like musikk er kanskje litt mer uvanlig enn å ikke like f.eks. fotball, men.

Anonymous poster hash: 395df...783
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg egentlig litt unna menn som er veldig glad i musikk. Min erfaring er at de har "altfor mye følelser", hvis jeg kan si det på den måten. Litt vanskelig å forklare uten å tråkke noen på tærne, men jeg synst det er litt teit å sette på en trist sang hvis man er lei seg, eller en annen sang når man er sint.

Jeg opplever også at menn som er veldig glad i musikk ofte er mer "pusete" og det liker ikke jeg. Selvsagt skal menn ha følelser, så ikke misforstå meg! Men jeg liker ikke menn som skal brette ut om hele livet sitt, viser meg en haug med sanger som viser følelsene hans -akuratt denne sangen, sånn føler jeg meg nå-.

Så nei. Jeg er glad i musikk og hører på det hver dag, men folk som elsker musikk og tekster og følelser, de må jeg ha litt avstand fra.

Anonymous poster hash: 2cb9b...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er nå forskjellig. Han liker ikke musikk, jeg liker ikke fotball, samboeren min liker ikke temperatur over 25 grader:P Trenger ikke bety han er en dårlig person fordet:) Å ikke like musikk er kanskje litt mer uvanlig enn å ikke like f.eks. fotball, men.

Anonymous poster hash: 395df...783

TS her.

Jeg synes det er enormt stor forskjell på å ikke like musikk og ikke like fotball. Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Han liker en del ting som jeg ikke liker, det gjør han. Han er nerd, så han liker sånne nerdete ting. Men musikk, det er så grunnleggende på en måte. Det gjør jo livet bedre og mer fargerikt. Hvis man ser for seg verden uten musikk, så er jo det noe helt annet enn verden uten StarWars feks.

Man setter seg ikke ned og leser en god sci fi bok hvis man har kjærlighetssorg. Eller programmerer noe. Skjønner du hva jeg mener?

AnonymBruker
Skrevet

Man setter seg ikke ned og leser en god sci fi bok hvis man har kjærlighetssorg. Eller programmerer noe. Skjønner du hva jeg mener?

Jo noen gjør det.

Jeg setter meg ikke ned og hører på triste sanger når jeg har kjærlighetssorg.

Jeg ser heller en god film, er med venner eller går en langtur med hunden. Kansje en hyttetur alene. Men aldri setter jeg på trist musikk for å bare være lei meg. Hvorfor forsterke de negative følelsene? Skal jeg sette på musikk når jeg er lei, tar jeg på noe jeg vet jeg blir glad av. Og ja, det funker!

Anonymous poster hash: 2cb9b...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AB #5

Ts her.

Det du sier her er interessant, og kanskje du er inne på noe. Han har nemlig enormt vanskelig for å åpne seg og snakke om følelser. Veldig lukket i det store og hele.

I tillegg var jeg sammen med en for noen år siden, og han var veldig glad i musikk. Vi satt gjerne og hørte på musikk og stirret hverandre dypt inn i øynene hele kvelder i strekk. Kan fortsatt ikke høre Jonas Fjeld uten å tenke på han :P Og ja, han var veldig følsom og romantisk anlagt.

Skrevet (endret)

AB #5

Ts her.

Det du sier her er interessant, og kanskje du er inne på noe. Han har nemlig enormt vanskelig for å åpne seg og snakke om følelser. Veldig lukket i det store og hele.

I tillegg var jeg sammen med en for noen år siden, og han var veldig glad i musikk. Vi satt gjerne og hørte på musikk og stirret hverandre dypt inn i øynene hele kvelder i strekk. Kan fortsatt ikke høre Jonas Fjeld uten å tenke på han :P Og ja, han var veldig følsom og romantisk anlagt.

Så godt at du ikke misforstod det jeg skrev. Er ikke så flink til å formulere meg så var litt redd :) haha.

Men husk at selv om han ikke liker å snakke om følelser, musikk og tekster, så betyr det ikke at han ikke har dem! :) han har nok hele kroppen full av følelser som prøver å komme ut, men noen mennesker liker bare ikke å åpne seg opp på den måten, eller trenger lengre tid :)

(Ubs, glemte å trykke på AB knappen.. Jaja! :P )

Endret av Notisblokk
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg synes det er enormt stor forskjell på å ikke like musikk og ikke like fotball. Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Han liker en del ting som jeg ikke liker, det gjør han. Han er nerd, så han liker sånne nerdete ting. Men musikk, det er så grunnleggende på en måte. Det gjør jo livet bedre og mer fargerikt. Hvis man ser for seg verden uten musikk, så er jo det noe helt annet enn verden uten StarWars feks.

Jeg er ikke interessert i musikk. For meg er det kun et hjelpemiddel under trening. Men en verden uten bøker ville vært trist. Jeg velger gjerne bøker basert på mine følelser. Jeg tror du bør prøve å se utover musikkinteressen din og søke å forstå at andre mennesker får fylt sine behov på andre måter.

AB #5

Ts her.

Det der høres bare utrolig kleint ut.

Anonymous poster hash: fe84d...357

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å ha litt bakgrunnslyd når jeg er hjemme og pusler på kjøkkenet etc. Da står tv gjerne på.

Synes radio er så masete, og med mye dårlig musikk.

En gang i blant spiller jeg av musikk via Spotify, men blir fort litt lei.

Jeg liker musikk, elsker konserter, har som regel musikk i bilen (men kjører ikke ofte)..

Men å høre sånn ellers orker jeg sjelden.

Det har da ingenting å si for hvordan man er som person!

Anonymous poster hash: f9c02...60f
Gjest Oblivion
Skrevet

Jeg kjenner flere som ikke har noen større interesse for musikk, og opptil flere ganger har det senere kommet frem at det kanskje er fordi de selv ikke har gehør (wikipedia forklaring). Ofte har disse menneskene en større interesse for film eller bøker. Jeg tror at det så absolutt ikke at mangelen på interesse for musikk er en klar link til å ha et "svakere" følelseregister eller vanskeligheter med å vise/snakke om følelser. Det er iallefall ikke den erfaringen jeg har gjort meg -men det finnes alltid unntak fra "regelen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...