Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente som har hatt veldig mye hår siden hun ble født og som har tykt hår med fine hårstrå som floker seg veldig lett siden hun også har en del bølger i håret.

I tillegg er hun hårsår og hater å gre håret. Det er halvlangt nå og hun vil ikke klippe det kort.

Vi bruker balsam etter at vi har vasket det og balsamspray når vi skal gre det og bruker vanlig børste.

Noen tips her?

Anonymous poster hash: a5699...ca4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det virkelig er en kamp hver dag, og dere har prøvd alt av balsam og sprayer, ville jeg faktisk satt hardt mot hardt og sagt at hun måtte klippe seg kort.

Jeg gjorde det med min eldste datter. Sa det som det var, at så lenge håret var så flokete og hun mislikte å greie seg, så gikk det ikke an å ha langt hår. Det ble litt surmuling først, men hun fikk en veldig fin sveis- og da hun lot håret vokse et par år senere var hun så stor at det ikke var noe problem lenger.

Skulle gjerne løst det på en annen måte, men kan ikke se hvilken ;) Når jenter ønsker langt hår, men det ikke er mulig å holde håret i orden, så ser jeg ingen grunn til at de skal ha få det. Og det vokser jo ut igjen :)

Skrevet

Jeg var også hårsår når jeg var liten, med langt hår. Det som hjalp her var at min mor (eller meg selv) holdt stramt rundt den delen av håret som skulle gres, også gredde man under der man holdt. (Dårlig forklaring). Da lugger det ikke, hvis man holder stramt nok. :)

• Liker 5
Skrevet

er vannvittig hårsår selv

bruk dobbel dose på balsamen ved vask , og helt inn til hodebunnen ikke bare i lengden,

begynn å gre tuppene og så lenger og lenger inn mot hodebunnen,

og ikke ha håret løst, ha det i stramme fletter, og sov med flettene, ta de ut og gre og flett på nytt,

det er mine råd, og selv om jeg har ganske kort hår no så har jeg hatt det så langt at det rakk ned på låret et sted

Skrevet

Jeg var også hårsår når jeg var liten, med langt hår. Det som hjalp her var at min mor (eller meg selv) holdt stramt rundt den delen av håret som skulle gres, også gredde man under der man holdt. (Dårlig forklaring). Da lugger det ikke, hvis man holder stramt nok. :)

Dette!

Jeg er ganske hårsår selv, og misliker det når frisørene drar kjempehardt i håret mitt uten å holde imot.

Så trikset er å holde fast håret ganske hardt, enten ved hodebunnen eller i den tusten du skal børste. Start med å børste nederst ut mot tuppene og så lenger inn mot hodebunnen etterhvert, da samler ikke flokene seg nederst og det lugger mindre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd sånn tangle teezer?

Anonymous poster hash: 89fff...736

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også hårsår og gjør som de andre her, holder håret stramt og begynner å børste nedenfra. Bruker også en tangle teezer, og synes den lugger mindre enn andre hårbørster.

Men hvor gammel er datteren din? Når jeg var liten fikk jeg tre valg, enten børstet mamma håret mitt, eller jeg børstet det skikkelig selv, eller så måtte det klippes. Jeg ville virkelig ikke klippe det, så da ble det at jeg børstet selv. Men om datteren din er for liten til sånt kan kanskje den beste løsningen være å klippe det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette!

Jeg er ganske hårsår selv, og misliker det når frisørene drar kjempehardt i håret mitt uten å holde imot.

Så trikset er å holde fast håret ganske hardt, enten ved hodebunnen eller i den tusten du skal børste. Start med å børste nederst ut mot tuppene og så lenger inn mot hodebunnen etterhvert, da samler ikke flokene seg nederst og det lugger mindre.

Det er mulig hun har skikkelig problemhår eller noe som floker seg mer enn normalt... frisører vi har vært til har alle vært veldig imponert over hvor MYE (mange hårstrå) hun har. Hun har nesten like tykt hår som meg ( får også alltid høre av frisører at jeg har så tykt hår) , men hårstråene hennes er mye finere enn mine, så enda mer å lage floker av for å si det sånn ;).

Holder selvfølgelig imot når vi grer ut flokene, som beskrevet over og får ikke til å gre håret uten en masse hyl og skrik uansett hvor godt jeg holder i mot...

Uansett har hun floker helt inn mot hodebunnen også og da får jeg jo ikke holdt imot, når jeg grer, eller?

Har også prøvd å gre igjennom når håret er smurt inn i balsam og det går ganske greit, men håret er fremdeles flokete når det tørker igjen...

Har lurt på hvordan det vil fungere å tynne håret hennes?

Anonymous poster hash: a5699...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Har dere vært hos frisøren og fått skikkelig shampoo, balsam og kanskje hårkur? Det kan gjøre mye forskjell!

Anonymous poster hash: fd225...898
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

balsamspray, tangleteezer og hårolje kanskje?

Anonymous poster hash: 16ed2...3fa

Skrevet

Her var tangel teezer redningen (for meg.....), ei genial børste mot floker!

Du kan og prøve marrocon olje til å ha i håret når det er nyvasket. Fudge 1+ er en veldig god leave in-balsamspray som du kan ha i tørt hår, uten at håret virker fett og tungt.

Skrevet

Kjøp en hårbørste hos frisøren som er beregnet på extensions. De lugger ikke når man grer.

Skrevet

Jeg har hørt mye positivt om den børsten folk nevner her, tangle teezer. Vet man kan få kjøpt de på blant annet enklereliv.no :) Koster ikke ei formue, så verd å prøve?

Var selv slik når jeg var mindre. Er det egentlig enda, men har jo innsett at man må nesten gre håret sitt før man går ut :). Som liten var det ALLTID floker, jeg skreik og hylte bare noen tok i håret. Så jo ikke ut før jeg ble gammel nok til å se selv at slik kan man ikke gå ut :fnise:

Skrevet

Høres ut som hun har slik hår som meg. Rett shampo, balsam og hårkur er tingen, hør med frisøren. Og å flette håret før man legger seg, slik at det ikke floker seg om natta.

Det kan også lønne seg å se på hvordan man vasker håret. Jeg må vaske mitt med bølgende bevegelser, fra øverst til nederst. Sirklende bevegelser lager bare en stor floke. Jeg grer håret mitt med kam med balsamen i, skyller og klapper det med håndkle. Mitt må også fønes med børste, lufttørking eller føne uten børste og det blir en stor floke igjen.

Er fortsatt ekstremt hårsår og hater at andre rører håret mitt.

Skrevet

Hvis du ikke har prøvd Tangle Teezer, så løp og kjøp! Den er super!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv tykt og langt hår, og tange teezer er noe av det mest geniale jeg har prøvd. Trodde helt ærlig det bare var tull, men så feil kan man ta. Uansett, den ville jeg prøvd hvis hun sliter med hårsårhet.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Tangle Teezer, hold i håret og gre deg oppover, ikke nedover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...