AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Hei! Hvis jeg har bestilt reise til utlandet, men ønsker og avbestille da jeg har fått et stort prosjekt på jobben som gjør at jeg rett og slett ikke kan reise. Hvordan stiller reisebyrået seg til dette? Jeg betalte med vanlig visa kort, ikke mastercard og betalte ikke avbestillings mulighet... dum som jeg er.. Anonymous poster hash: fdec9...df9
Gjest RamaLama Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 (endret) Avbestilling går uansett bare på akutt sykdom før eller ved avreise, den dekker sjeldent avbestilling for andre grunner. Hvilket selskap kjøpte du reisen hos? Hos Norwegian må man for eksempel avbestille innen 4 timer, etter 4 timer får man bare endret destinasjon og tidspunkt for reisen, man får ikke pengene tilbake. Med FullFlexbillett er det som regel enklere å avbestille, og det gjelder sikkert for de mer eksklusive billettene hos andre selskap også. Endret 4. august 2013 av newbiepie
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Jeg har bestilt gjennom Ving og reiser med Thomas Cook. Faen så typisk hvis det viser seg at jeg ikke kan avbestille.. Anonymous poster hash: fdec9...df9
Cata Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Da er du nok fanget. Dvs. har du bare betalt depositum (altså pakketur) så mister du bare det, men har du kjøpt billetter selv og betalt hele beløpet så må du nok bære tapet. Så vidt jeg vet dekker reiseforsikringene bare avbestilling ved sykdom, enten hos deg selv eller reisefølget. Andre grunner til å ikke reise dekkes så vidt jeg vet ikke, men det kan naturligvis være forskjell på ordlyden i forsikringene.
caroprins Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Om du har fått noen papirer fra reiseselskapet så må du lese der om hvilke rettigheter du vil ha i ditt tilfelle. Eventuellt lete på deres sider på nett. Eller du kan ringe til reisebyrået å spørre på mandag. Regner med at du bare har betalt depositum om det ikke er ganske snart du skal reise. I alle fall med avbestillingsforsikring så får du dette tilbake om du avbestiller innen ca 42 dager før, men tidspunkt kan variere mellom de forskjellige selskaper. Har du eventuellt helårs reiseforsikring ? Kanskje du kan ha noe der. om du ikke har vanlig reiseforsikring, ikke har kjøpt avbestillingsforsikring og det er nærme til avreisedato eller du har kjøpt økonomibilletter uten refundermulighet så kan det hende du heller burde dra på tur og spørre om du kan ta det prosjektet etterpå.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 TS her. Jeg skal lese gjennom papirene og sjekke, reisen ble bestilt for 2 uker siden, og jeg har betalt hele summon for reise og opphold, reiser den 20 august. Anonymous poster hash: fdec9...df9
JohnS Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Hvis du har fastsatt ferie og er blitt pålagt å jobbe kan du kreve erstatning fra arbeidsgiver.
caroprins Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 TS her. Jeg skal lese gjennom papirene og sjekke, reisen ble bestilt for 2 uker siden, og jeg har betalt hele summon for reise og opphold, reiser den 20 august. Anonymous poster hash: fdec9...df9 Da vil jeg ønske deg god ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå