AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 MIn svigerinne (samboern til mannens bror) har snart bursdag, og vi er invitert på festen. Vi har to små barn 3 år og 10 mnd gamle. I fjord dro mannen min på festen alene, siden vi ikke fikk barnevakt og jeg var høygravid. Heller ikke i år er det noen som gidder å passe barna våre, så vi kan ikke dra sammen. Jeg å svigerinnen er gode venner, og møtes ofte så jeg har fryktelig lyst til å gå. Det er fryktelig lenge siden jeg var ute av huset, og har vel ikke festet siden før jeg ble gravid med nr. 2, mens mannen får stort sett gå på det han vil av fester og konserter. Jeg mener det er rettferdig at jeg får dra denne gangen, men han nekter. Hva synes dere?? Jeg ammer ikke, så det får ingen slike konsekvenser for babyen. Hva mener dere?? Anonymous poster hash: 052ad...6b2
navnet Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Kinkig, det er jo hans familie, men jeg synes jo selvfølgelig at du skal få lov å ta deg en fest snart Hva begrunner han med da? Kan du kanskje ta svigerinnen din ut å spise å en øl neste helg? (selv om det aldeles ikke er det samme)
sølvtale Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Så klart du bør gå, hva slags fyr er du sammen med ? Ring svigerinnen din og si det som det er - regner med dere ikke har barnevaktmulighet - familie er familie og i dette tilfellet synes jeg du kan trenge støtte fra dine nærmeste på at det er din tur.
kaprifolen Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Han nekter? Da sier du vel bare atdu skal, og at han må bli hjemme. Ikke spør. 1
Gjest Magdalene Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Hadde det vært broren til mannen din som hadde hatt bursdag, hadde jeg forstått han, men nå er det svigerinnen deres. Siden han fikk gå sist, bør selvfølgelig du få gå denne gangen.
Boletta Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Slik du formulerer deg skjønner du allerede at det er rettferdig at du får gå. Men jeg håper likevel du får noen gode argumenter her som du kan bruke. Hvis ikke; nekt. Han nekter jo.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Tusen takk for svar:) Da har jeg fått bekreftet at jeg ikke er urimelig her, så da skal jeg ta denne kampen!! Anonymous poster hash: 052ad...6b2 1
Gjest Morteno Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Det er jo først og fremst han sin familie. Så det er 100% umulig for dere å skaffe barnevakt i denne omgang?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Det er jo først og fremst han sin familie. Så det er 100% umulig for dere å skaffe barnevakt i denne omgang? Joda, det er jo det, men jeg har mye mer kontakt med svigerinnen vår enn det han har.... Vi har ikke mange som kan sitte barnevakt, og mine foreldre orker ikke begge barna samtidig, så det går desverre ikke;( Anonymous poster hash: 052ad...6b2
Silfen Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Svigerinnen er faktisk like mye hennes familie som hans. Det er jo ikke noe skilnad der. 1
pusefrøken Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Hva med noen venner som kan passe på noen timer på kvelden? Eller kanskje noen i nabolaget har tenåringsjenter som gjerne vil sitte barnevakt en liten stund, om dere er komfortable med det? Er ikke rettferdig at mannen skal få gjøre alt han vil, og du ikke får gjøre noe. evt et kompromiss, der mannen kanskje er først, så kommer han hjem, og du kan dra en stund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå