AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Hvor ille må det være før man kan ringe dit for å få hjelp? Min situasjon nå er håpløs, jeg har i ren desperasjon flyttet inn hos en mann som hele tiden presser meg til å ha sex med ham. Jeg har ikke nøkkel til romdøra mi. I natt kom han inn kl halv fire, naken, og la seg i senga mi. Jeg har ennå ikke hatt samleie med ham, men jeg har sugd ham for å slippe unna litt. Jeg har ingen familie å dra til og jeg har ikke råd til å finne meg en leilighet, NAV hjelper meg ikke å finne hospitsplass og jeg aner rett og slett ikke hvor jeg kan be om hjelp. Har betalt husleie for denne måneden og har ingen egentlig kontrakt her jeg bor, det var bar et alternativ til å havne på gata denne måneden. Ser ingen løsning på noe. Kan jeg kontakte krisesenteret i min situasjon? Er det noen andre steder jeg kan kontakte? Jeg er redd for å havne på gata, men jeg vil ikke prostituere meg for å ha et sted å bo. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
absinthia Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Ta kontakt med dem, så,kan de i det minste kanskje gi deg noen tips. Hadd jeg bestemt hadde jeg garantert tatt deg inn fordi du er utsatt for utnytting. Pakk sakene dine og røm, slik kan du ikke ba det! Du kommer bare til å få flere problemer enn du har. Og for all del - ring krisesenteret med en gang! Ønsker deg alt godt. Hadde du ikke bodd så langt unna meg hadde jeg gladelig gitt deg et sted å sove.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Takk, holdt på å ringe dem i natt da dette skjedde, men jeg er så redd for at ikke de heller skal ta meg på alvor. Jeg er i en desperat situasjon, blakk og uten nettverk. Skal prøve å si ifra til ham om at jeg ikke vil at han skal gjøre slikt, men er redd jeg bare blir satt på gata med en gang. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg kan få hjelp annet enn å ringe dem, men det er så flaut og vanskelig og jeg er livredd for å bli avvist der også. Aner ikke hvordan jeg skal fikse livet mitt i det hele tatt nå. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Selv om jeg har klart å rote meg oppi dette på egen hånd så er det ikke så enkelt å gjøre valg når man føler man ikke har noen andre valg å ta. Er redd og lei meg hele tiden. Går til psykiatrisk behandling for tiden og er under utredning, men de kan ikke hjelpe meg med dette. Har fått piller for å sove, men vet ikke om jeg tør å ta dem hvis han kommer inn hit mens jeg sover for å ha sex med meg. Er redd jeg ikke klarer å dytte ham unna neste gang det skjer. Tror dere jeg får hjelp av krisesenteret om jeg sier det som det er eller burde jeg si at han er kjæresten min? Tar de meg mer på alvor da? Anonymous poster hash: e95f0...7f9
absinthia Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 De kommer nok sikkert til å ta deg alvorlig. Uansett er det bedre å ha tatt en telefon og prøvd, foran å ikke gjøre det, selv om en kan føle det som en stor terskel og man er motløs fordi man er redd for å stange hodet i veggen atter en gang. Små skritt kan føles som enorme tiltak når en er langt nede, men mast deg på telefonen og gjør det! Er bare dumt å rote seg inn i et større uføre som skaper større problemer fordi man føler seg utilstrekkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Takk til dere som svarer meg, vil helst ikke høre at jeg bare må si nei for det er ikke så enkelt når man føler at man bor på nåde. Jeg tror ikke han kommer til å bli voldelig, men jeg føler meg ikke trygg. Har en del ting her nå som jeg skal prøve å få flyttet ila dagen og morgendagen. Hvis han ikke sender meg på dør i dag så har jeg iallfall en seng i natt, men tør ikke hente nøkkel fra for eksempel badet og låse døra fordi jeg ikke vil havne på gata om han blir sint. Skal prøve å ringe dem og høre hva jeg kan gjøre. Jeg har vært noen ganger på NAV og sagt at jeg er husløs, men alt de sier er at jeg må finne en leilighet med depositumsgaranti. Ingen tar denne garantien i denne byen, den er verdiløs om man ikke kjenner den som leier ut el.l. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Og ikke skriv at jeg troller! Jeg gjør ikke det Anonymous poster hash: e95f0...7f9
Wolfmoon Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Ta kontakt med krisesentert å hør. Om de ikke kan gi deg et sted å bo direkte, kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut av hva slags rettigheter du har eller andre steder du kan få hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Er det noen andre steder man kan kontakte, annet enn NAV og krisesenteret? Skal som sagt ringe krisesenteret i dag eller i morgen, hvis han blir veldig aggressiv ringer jeg selvsagt med en gang, men han er ikke på meg hele tiden. Bare disse situasjonene hvor han kommer rett inn på rommet mitt uten å banke, men han gikk igjen i natt. Han har jo ikke slått meg eller noe sånt. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Han går rundt meg naken om ingen andre er hjemme, i går satt jeg på stua og da kom han bare naken inn og begynte å klå på meg. Jeg lar ham ta på meg litt, men føler meg som en prostituert hver gang. Forrige tråd jeg hadde her ble slettet fordi jeg nevnte selvmord, KG JEG ER IKKE suicidal, men jeg er redd for å bli det. Ok? Ikke en tråd om verken dødsønske eller planer, kun en tråd om hva jeg skal gjøre for å få hjelp av noen. Anonymous poster hash: e95f0...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Ta kontakt med krisesenteret, nå! De hjelper deg med NAV og det du har behov for. Du kommer inn, sentrene er til for de som er i en fastlåst situasjon og det er du i aller høyste grad etter det du forteller. Du blir tatt på alvor. Anonymous poster hash: e599b...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Skal dra til en venninne litt senere i dag, så slipper jeg iallfall å være her i kveld. Men må uansett sove her i natt. Skal prøve å dra til NAV i morgen en siste gang og be om hjelp til å finne hospitsplass (igjen), men jeg antar de kommer til å si det samme som alle gangene før: Finn deg en leilighet selv... Har forsøkt i to måneder å finne et sted, men det er så mange andre som ringer på de billigste hyblene med lavt depositum og jeg har bare ikke nådd frem. Sliter som sagt vedlig psykisk, noe som gjør det vanskeligere for meg å klare å konkurrere med blide svensker med jobb og sjarm. Jeg har prøvd mange ganger. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
absinthia Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Bare kontakt krisesenteret, de vi nok sikkert litt av hvert om forskjellige løsninger. Når du er i den situasjonen du er i, er det vold mot deg å utnytte deg, selv om man ikke slår eller driver med direkte tvang. Å komme å legge seg i sengen til folk og forvente sexuelle handlinger er en kraftig invaderende handling og det burde han skjønne. Jeg tror at han tør, fordi du er svak akkurat nå. Ta telefonen og ring, nuh! Skjønner at du synes det er vanskelig, siden du sikkert er redd for å få en nedtur ved at det ikke nytter, men litt nytte får du uansett av det. Dessuten er det godt med alt som er unnagjort, man får litt mestringsfølelse av å gjøre ting som føles umulig i øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Ta kontakt med krisesenteret, nå! De hjelper deg med NAV og det du har behov for. Du kommer inn, sentrene er til for de som er i en fastlåst situasjon og det er du i aller høyste grad etter det du forteller. Du blir tatt på alvor.Anonymous poster hash: e599b...9e0 Er du sikker? Har blitt avvist flere ganger av NAV, så jeg er så redd for at de skal si at det ikke er alvorlig nok. Har ingen som kan hjelpe meg, har bare dette stedet å være. Tårene renner og jeg blir kvalm av å tenke på å suge ham flere ganger. Måtte virkelig anstrenge meg for å klare det da jeg gjorde det, det er så ekkelt å tenke at jeg må gjøre det flere ganger. Pluss han klår sånn på meg og det er ekkelt. Prøver hele tiden å flytte meg, ta vekk hendene hans osv, men når han bare går rett inn på rommet mitt så blir det så vanskelig. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
Anoia Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 (endret) Ts. Ring krisesenteret i dag. Og så ringer du kommunen i morgen og skaff en avtale med en sosionom. Jobben til en sosionom er bl.a. å hjelpe mennesker i vanskelige situasjoner, gi råd og veiledning om hvilke rettigheter man har, osv. Sosionomen kan også være en tredjeperson i samtaler med NAV. Edit: Jeg er også rimelig sikker på at krisesenteret kan få deg i kontakt med en sosionom. Endret 4. august 2013 av Anoia 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #18 Skrevet 4. august 2013 Er du sikker? Har blitt avvist flere ganger av NAV, så jeg er så redd for at de skal si at det ikke er alvorlig nok. Har ingen som kan hjelpe meg, har bare dette stedet å være. Tårene renner og jeg blir kvalm av å tenke på å suge ham flere ganger. Måtte virkelig anstrenge meg for å klare det da jeg gjorde det, det er så ekkelt å tenke at jeg må gjøre det flere ganger. Pluss han klår sånn på meg og det er ekkelt. Prøver hele tiden å flytte meg, ta vekk hendene hans osv, men når han bare går rett inn på rommet mitt så blir det så vanskelig.Anonymous poster hash: e95f0...7f9 Jeg er sikker! Ring ditt nærmeste senter nå, du skal ikke sove en natt til i den situasjonen. Du blir ikke avvist. Anonymous poster hash: e599b...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #19 Skrevet 4. august 2013 Takk for at dere svarer så fint, jeg vet at det er annonser på Finn, men jeg når bare ikke frem blant alle som ringer og drar på visning. Jeg fremstår kanskje ikke som en person folk vil leie ut til, jeg vet ikke, men bor i Oslo så det er så mange å konkurrere mot. Har omtrent gitt opp nå. Her har jeg iallfall en seng, men jeg orker ikke ha sex med ham eller bli klådd på noe mer. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #20 Skrevet 4. august 2013 Jeg fikk tips om å bo på Anker, men siden jeg allerede har betalt husleie for august så har jeg ikke muligheten til å betale for å bo der før om iallfall noen dager, og jeg vil så gjerne ikke havne mer i minus nå. Skal selvsagt flytte dit når måneden er over. Håper å holde ut her iallfall noen dager til, men da han kom inn på rommet i natt ble jeg kjemperedd og dårlig. Han har ikke gjort det før annet enn om kvelden før jeg har sovnet og på dagtid, så trodde i det minste jeg fikk sove i fred om natta når jeg først sov. Skal selvsagt bo på Anker om jeg er nødt til det! Men jeg drømmer om et fast bosted nå. På Anker må jeg sove i køyeseng, det er helt greit det, men jeg har allerede gitt denne fyren penger for august så da taper jeg enda mer penger og havner enda mer i minus. Får jo aldri betalt ned minusen/spart opp penger til nytt depositum på denne måten. Vet ikke hvordan jeg skal klare å finne meg noe sted å bo når det bare går mer og mer nedover økonomisk. Men hvis han fortsetter med å komme inn naken så ringer jeg. Prøver bare å holde ut nå. Anonymous poster hash: e95f0...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå