Gå til innhold

Helt forferdelig å bli avvist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det føles så vondt å bli avvist. Det skjærer i hjertet :( Føler meg så verdiløs.

Hva skal man gjøre for å takle det bedre?

Anonymous poster hash: e865a...985

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør personen tidligere neste gang slik at du er mindre knyttet? Ellers er det viktig å ikke dyrke negative tanker.

Anonymous poster hash: ec132...945
AnonymBruker
Skrevet

..eller usannsynlige forestillinger av realiteter.

Anonymous poster hash: 547f7...707
Gjest Houdini
Skrevet

Ingen liker alle uansett. Hvis du klarer å ta det innover deg går det mye bedre. :) Du var rett og slett ikke typen hans.

• Liker 2
Skrevet

Huff, vet så godt hvordan du har det, men en ting er sikkert og det er at du ikke verdiløs bare fordi HAN ikke ville ha deg. Hvordan har du det med deg selv ellers?

Jeg merker iallefall selv at jeg ikke tar avvisning tungt nå som jeg har det bra med meg selv. Før derimot raste hele verden hver eneste gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, vet så godt hvordan du har det, men en ting er sikkert og det er at du ikke verdiløs bare fordi HAN ikke ville ha deg. Hvordan har du det med deg selv ellers?

Jeg merker iallefall selv at jeg ikke tar avvisning tungt nå som jeg har det bra med meg selv. Før derimot raste hele verden hver eneste gang.

Jeg har ganske dårlig selvtillit :sukk: Vet ikke helt hvorfor, for alle synes jeg er herlig og pen og hele pakka. Så og si alle gutter blir interessert i meg. Jeg er utrolig avhengig av bekreftelse. Og nå er det da en gutt som ikke er interessert i meg lenger, og det ødelegger meg helt :(

Var i tvil om jeg likte han, men nå tror jeg jaggu st jeg gjorde det, siden det gjør så vondt at han ikke vil ha kontakt.

Jeg er et skada menneske.

Gjest Reza08
Skrevet

Er ikke bestandig like godt å bli avvist. Mye kan spille inn. Livssituasjon, selvtillit, tidligere erfaringer, hvor mye vedkommende betydde osv kan har sentrale roller. Men en ting skal du huske på. Du er ikke verdiløs fordi han avviste deg. Noen ganger i livet blir det gjerne slik at man får litt av hvert slengt i trynet. Istedet for å deppe, prøv heller å heve deg over situasjonen.

Etter hvert som du fonner motet til å spørre folk om de har lyst til å bli med ut, blir det enklere og enklere for hver gang. Vi tar en risiko hvis vi hopper oss på noe slikt. Sjansen for å få et nei er der bestandig, men å få et ja er også hyppig tilstede. Hvis vi ikke tar noen risikoer blir alt bare kjedelig. Gjør det beste ut av greia, uansett hvilket svar du får.

Skrevet

Jeg har ganske dårlig selvtillit :sukk: Vet ikke helt hvorfor, for alle synes jeg er herlig og pen og hele pakka. Så og si alle gutter blir interessert i meg. Jeg er utrolig avhengig av bekreftelse. Og nå er det da en gutt som ikke er interessert i meg lenger, og det ødelegger meg helt :(

Var i tvil om jeg likte han, men nå tror jeg jaggu st jeg gjorde det, siden det gjør så vondt at han ikke vil ha kontakt.

Jeg er et skada menneske.

Men hva slags type oppmerksomhet er det du får, og hvorfor? Er det pga utseende ditt og eventuelt litt utfordrende klestil? Fordi da tror jeg nok at du har dårlig selvtilitt pga det. Det vi egentlig ønsker, hver og en av oss er å bli likt for dem vi er, ikke for den vi utgir oss for å være, eller fordi vi har noe de ønsker (som f.eks sex eller omsorg).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva slags type oppmerksomhet er det du får, og hvorfor? Er det pga utseende ditt og eventuelt litt utfordrende klestil? Fordi da tror jeg nok at du har dårlig selvtilitt pga det. Det vi egentlig ønsker, hver og en av oss er å bli likt for dem vi er, ikke for den vi utgir oss for å være, eller fordi vi har noe de ønsker (som f.eks sex eller omsorg).

Jeg får mye oppmerksomhet for utseendet. Jeg kler meg ikke utfordrende. Er en veldig søt og snill jente, og det merkes fort av folk, så jeg får ikke feil oppmerksomhet i så måte.

Jeg er ikke så frempå når det gjelder gutter, og blir sjelden interessert i noen. Men i sommer ble jeg litt betatt. Jeg tøffet meg opp og tok kontakt med han. Vi hadde et par dater, og så ville han ikke mer. Og det gjør fryktelig vondt :(

Skrevet

Det føles så vondt å bli avvist. Det skjærer i hjertet :( Føler meg så verdiløs.

Hva skal man gjøre for å takle det bedre?

Man må egentlig bare lære seg å håndtere sånne ting... Alle mennesker opplever å bli avvist, og det er faktisk ikke noe farlig med det på noen som helst måte.

Den eneste grunnen til at det gjør vondt, er fordi du lar det gjøre vondt. Det er selvfølgelig ikke lett bare skyve vekk sterke, og spesielt vonde følelser, men om man reflekterer over det, og til slutt greier å 100 % forstå at å bli avvist er en naturlig del av livet, vil det til slutt ikke være noe problem mer.

Når man har lært seg å håndtere å bli avvist, vil man heller ikke være redd for det mer, og dermed vil man ha mye mer selvsikkerhet i situasjoner hvor man møter mennesker man er interessert i, og det vil faktisk øke sjansene dine for suksess enormt!

• Liker 1
Skrevet

:klem: Føler så med deg! Har nettopp blitt avvist selv, og ja, det gjør ufattelig vondt! Jeg synes det hjelper å snakke med venner om det, så jeg ikke bare sitter inne med det selv. Viktig å få ut ting, synes jeg. Men vi er jo forskjellige, så du må gjøre det du føler er best for deg selv.

Skrevet

Jeg får mye oppmerksomhet for utseendet. Jeg kler meg ikke utfordrende. Er en veldig søt og snill jente, og det merkes fort av folk, så jeg får ikke feil oppmerksomhet i så måte.

Jeg er ikke så frempå når det gjelder gutter, og blir sjelden interessert i noen. Men i sommer ble jeg litt betatt. Jeg tøffet meg opp og tok kontakt med han. Vi hadde et par dater, og så ville han ikke mer. Og det gjør fryktelig vondt :(

Da skjønner jeg litt mer. Det er aldri noe kjekt når den man liker ikke liker en på samme måten, men det er en del av livet, og meningen er jo at man skal finne noen som har de samme gjensidige følelsene. Yme sier det veldig fint, så lytt til han og kom deg over det. Det er ikke noe galt med deg, du var bare ikke rett for han. Det betyr at han ikke var rett for deg heller ;)

AnonymBruker
Skrevet

Da skjønner jeg litt mer. Det er aldri noe kjekt når den man liker ikke liker en på samme måten, men det er en del av livet, og meningen er jo at man skal finne noen som har de samme gjensidige følelsene. Yme sier det veldig fint, så lytt til han og kom deg over det. Det er ikke noe galt med deg, du var bare ikke rett for han. Det betyr at han ikke var rett for deg heller ;)

Takk for fine svar. Dere har jo så rett så rett.

Har aldri følt dette før. Jeg har alltid vært den som må kutte kontakten med gutter, men har selv aldri opplevd det. Så er vel en erfaring det også. Men fy så vondt!! Jeg likte han veldig godt og følte at vi hadde det fint, men så feil kan man ta.

Skrevet

Er en måned siden jeg ble dumpa av kjæresten min over to år. Han hadde ikke de samme følelsene lengre, blablabla. Og det føltes selvfølgelig helt jævlig. Noen dager etterpå skulle vi egentlig reise sammen til en festival i England med noen venner av meg. Jeg reiste heldigvis (uten han) etter å ha blitt overtalt av gode veninner. Så det var viktig for meg, å ha gode venner rundt seg og opplev noe nytt som får tankene bort på noe annet (blandt annet en høy, mørk og kjekk engelskmann. hehe). Og nå i ukene etter har jeg vært mye lei meg, men da pleier jeg ofte å sette meg ned å se morsomme videoer på youtube eller på dr.phil (for å se på folk som har de mye værre enn meg). Og jeg oppsøker for all del ikke noe som kan minne meg på dusten.

Så mitt beste tips er egentlig å være med venner, ha det gøy og distraher deg selv når du merker at de triste tankene kommer! til slutt tenker du ikke noe mer på det. Også møter du helt sikkert en ny kjekkas som setter mye mer pris på deg!

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at selv de peneste, mest intelligente, mest hyggelige menneskene blir avvist en gang og to i løpet av livet (eller kan bli det, i alle fall). En avvisning definerer ikke deg som person.

Jeg avviste en gang en skjønnhet av en kvinne som både var veldig intellektuelt utrustet og veldig spennende som person, rett og slett fordi jeg fremdeles kjente meg sorgfull etter bruddet med eksen, og ikke følte at jeg klarte å binde meg følelsesmessig til noen andre akkurat da. Det hadde altså ingenting med at jeg ikke likte denne nye dama å gjøre. Det var bare feil tid og sted i livet. Jeg har også avsluttet ting med flotte personer fordi vi ikke var kompatible hva fremtidsplaner angikk, eller fordi jeg ikke hadde det så bra med meg selv og ikke hadde overskudd til å være i livet til noen andre. Har også selv blitt avvist noen ganger av damer. Nå har jeg en flott kjæreste som jeg har det veldig bra med, og hvor følelsene er 100% gjensidige.

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 41153...f8b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at selv de peneste, mest intelligente, mest hyggelige menneskene blir avvist en gang og to i løpet av livet (eller kan bli det, i alle fall). En avvisning definerer ikke deg som person.

Jeg avviste en gang en skjønnhet av en kvinne som både var veldig intellektuelt utrustet og veldig spennende som person, rett og slett fordi jeg fremdeles kjente meg sorgfull etter bruddet med eksen, og ikke følte at jeg klarte å binde meg følelsesmessig til noen andre akkurat da. Det hadde altså ingenting med at jeg ikke likte denne nye dama å gjøre. Det var bare feil tid og sted i livet. Jeg har også avsluttet ting med flotte personer fordi vi ikke var kompatible hva fremtidsplaner angikk, eller fordi jeg ikke hadde det så bra med meg selv og ikke hadde overskudd til å være i livet til noen andre. Har også selv blitt avvist noen ganger av damer. Nå har jeg en flott kjæreste som jeg har det veldig bra med, og hvor følelsene er 100% gjensidige.

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 41153...f8b

Tusen takk for alle de fine svarene:)

Føler meg bedre.

Jeg tenker altfor mye på dette. Jeg har jo vært fryktelig ivrig med å sende snapchats, så kan jo hende at han rett og slett synes det ble for mye. Sender han fortsatt snaps :sjenert: Får en tilbake i ny og ne da, og blir så glad. Men må slutte å sende til han, han er vel dødslei av meg nå :sukk:

Skrevet

Leste dette sitatet for litt siden:

When people hurt you over and over, think of them as sandpaper. They scratch and hurt you. But later, you'll be shining and polished, while they end up useless.

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Slutt å spør folk ut da slipper du og bli avist

Skrevet

Slutt å spør folk ut da slipper du og bli avist

Men for et forferdelig kjedelig liv det ville blitt!? Om da ikke noen spurte deg ut... Men man kan jo ikke bare gå og vente på det ;) Avvisning er en del av livet!

• Liker 1
Skrevet

Leste dette sitatet for litt siden:

When people hurt you over and over, think of them as sandpaper. They scratch and hurt you. But later, you'll be shining and polished, while they end up useless.

Det var et bra sitat! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...