AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg prater bokmål på en helt normalt måte, og jeg opplever, uansett hvor jeg har bodd/vært i Norge, at noen syns det er morsomt å herme etter meg på mitt "språk"... Jeg kan ha en normalt samtalte med en person, også begynner personen å prate bokmål på en dum måte, selv om personen ikke prater bokmål. F.eks kan jeg si "Ja, vi må gå en tur en dag!" Også sier personen på bokmål "Ja, det må vi gjøre" selv om personen prater en annen dialekt! Føler meg litt mobbet.. Itillegg kan jeg stamme litt, og da har jeg opplevd noen som hermer etter meg når jeg stammer, også ler de .... Vel, trenger noen innspill! Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Jeg synes herming er ufattelig teit og barnslig. Og at de hermer på stammingen din og ler er jo bare stygt gjort! Fatter ikke hvordan folk kan være sånn 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Barn kan være onde. Enkelte mennesker blir aldri voksne... Anonymous poster hash: 617f0...8af 5
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Barn kan være onde. Enkelte mennesker blir aldri voksne... Anonymous poster hash: 617f0...8af Amen to that!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Jeg prater bokmål på en helt normalt måte, og jeg opplever, uansett hvor jeg har bodd/vært i Norge, at noen syns det er morsomt å herme etter meg på mitt "språk"... Jeg kan ha en normalt samtalte med en person, også begynner personen å prate bokmål på en dum måte, selv om personen ikke prater bokmål. F.eks kan jeg si "Ja, vi må gå en tur en dag!" Også sier personen på bokmål "Ja, det må vi gjøre" selv om personen prater en annen dialekt! Føler meg litt mobbet.. Itillegg kan jeg stamme litt, og da har jeg opplevd noen som hermer etter meg når jeg stammer, også ler de .... Vel, trenger noen innspill! Anonymous poster hash: 5efbc...d9f Dette er mobbing. Hvilke mennesker er det som gjør dette? Er det kolleger, bekjente eller evt andre?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Barn kan være onde. Enkelte mennesker blir aldri voksne... Anonymous poster hash: 617f0...8af Dette er snakk om voksne mennesker ... barn og tenåringer har aldri oppført seg slik mot meg. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Jeg er nordnorsk og opplever ofte å bli hermet etter av folk sørfra, spesielt østlendinger. Jeg gidder ikke bry meg så jeg tar det som en kompliment at de føler for å herme etter meg. Anonymous poster hash: c7fbe...7c4 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Dette er mobbing. Hvilke mennesker er det som gjør dette? Er det kolleger, bekjente eller evt andre? Det er faktisk folk jeg kjenner ... godt. Men har ikke så mye kontakt nå, fordi jeg blir sliten av at de hermer etter måten jeg prater på, og jeg er sliten av de som hermer etter at jeg stammer... Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
pressplay Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Nå er det ingen som snakker bokmål så aner ikke hva du mener med det. Men jeg tar meg i å herme litt av andre dialekter, men det er aldri vondt ment. Om det er en god vane er en annen ting. 3
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Det er faktisk folk jeg kjenner ... godt. Men har ikke så mye kontakt nå, fordi jeg blir sliten av at de hermer etter måten jeg prater på, og jeg er sliten av de som hermer etter at jeg stammer... Anonymous poster hash: 5efbc...d9f Jeg forstår godt at du blir sliten av det de gjør, og at du derfor ikke har så mye kontakt med de nå. Jeg har selv blitt mobbet, så jeg vet hvordan det kan oppleves. Jeg må holde meg unna folk som behandler meg dårlig. Jeg har fått råd om det. Har du gode venner som du møter jevnlig, som behandler deg ordentlig og med respekt?
Gjest RihannaNavy Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 Snakk om respektløse mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Nå er det ingen som snakker bokmål så aner ikke hva du mener med det. Men jeg tar meg i å herme litt av andre dialekter, men det er aldri vondt ment. Om det er en god vane er en annen ting. Jeg prater iallfall veldig likt bokmål slik det skrives ... vet ikke hva slags dialekt jeg har. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Jeg forstår godt at du blir sliten av det de gjør, og at du derfor ikke har så mye kontakt med de nå. Jeg har selv blitt mobbet, så jeg vet hvordan det kan oppleves. Jeg må holde meg unna folk som behandler meg dårlig. Jeg har fått råd om det. Har du gode venner som du møter jevnlig, som behandler deg ordentlig og med respekt? Nei, jeg har ingen gode venner. Er mye alene. Prøver å komme meg ut av dette nå, men har null selvtillit. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
Gjest Elseby13 Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Har dette skjedd en og annen gang, eller dette noe du opplever stadig vekk? Merkelig at voksne skal oppføre seg slik.. Hvis det er de samme som utmerker seg, hadde jeg tatt en alvorsprat med dem.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Har dette skjedd en og annen gang, eller dette noe du opplever stadig vekk? Merkelig at voksne skal oppføre seg slik.. Hvis det er de samme som utmerker seg, hadde jeg tatt en alvorsprat med dem. Ja, det er de samme som utmerker seg, ja ... orker ikke ha så mye med de å gjøre, men neste gang det skjer, så skal jeg prøve å si ifra. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
pressplay Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Jeg prater iallfall veldig likt bokmål slik det skrives ... vet ikke hva slags dialekt jeg har. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f Nei, det er det ingen dialekter i Norge som gjør. Hvor i landet kommer du fra? 1
Gjest RihannaNavy Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 Nei, jeg har ingen gode venner. Er mye alene. Prøver å komme meg ut av dette nå, men har null selvtillit. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f Aldri kast bort tiden din på folk som ikke klarer å oppføre seg ordentlig mot deg og behandle deg med respekt. Det vil bare ødelegge selvtilliten din enda mer. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2013 #18 Skrevet 4. august 2013 Nei, jeg har ingen gode venner. Er mye alene. Prøver å komme meg ut av dette nå, men har null selvtillit. Anonymous poster hash: 5efbc...d9f Jeg er lei meg for at du ikke har gode venner og er mye alene. Jeg håper at du snart får nye, gode venner. Jeg håper også at du tar noen grep for å bygge opp selvtilliten din. Har du noen interesser som kan kombineres med å bli kjent med nye mennesker? F.eks sport, turer, hobby?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #19 Skrevet 4. august 2013 Nei, det er det ingen dialekter i Norge som gjør. Hvor i landet kommer du fra? Jeg har bodd litt forskjellige steder i Norge, så har ingen røtter. Prater iallfall bokmål. Kanskje litt som de prater på Lillehammer? Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #20 Skrevet 4. august 2013 Jeg er lei meg for at du ikke har gode venner og er mye alene. Jeg håper at du snart får nye, gode venner. Jeg håper også at du tar noen grep for å bygge opp selvtilliten din. Har du noen interesser som kan kombineres med å bli kjent med nye mennesker? F.eks sport, turer, hobby? Jeg liker f.eks veldig godt å være i naturen, både sommer som vinter. Om vinteren er det lett å komme seg ut på ski alene eller bare gå seg en tur, men om sommeren syns jeg det er vanskeligere å gjøre ting alene ... Anonymous poster hash: 5efbc...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå