Belima Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Er det noen som har oppskrift/forslag til det? Jeg tenker kanskje at jeg kan marinere den og få en annen smak enn den vanlige brun saus typen. Er ikke spesielt glad i asiatiske smaker, særlig koriander eller honning. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre da?
Belima Skrevet 4. august 2013 Forfatter #2 Skrevet 4. august 2013 Ingen som gjør noe annet enn å steke den på vanlig måte?
Rosenrød Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Dette lurer jeg også på! Kunne også tenke med oppskrifter på gode gryteretter med svinkjøtt:-)
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Jeg lager en gryterett med svin som er god og billig. Bruker alltid jerngryte. Kjøper det kjøttet som er på tilbud og som egner seg til stek/kok. Være seg stek, kotelettkam, koteletter eller bog. Skjærer kjøttet i terninger på ca 2 cm. Rikelig med løk i store teninger og så gulrøtter i 1/2 cm tykke skiver. Freser kjøttet godt først salter og peprer. Har så løk og gulrøtter i gryta. Blanker begge deler. Har så på kraft hvis jeg har det eller vann til det dekker kjøtt/grønnsaksblandingen. Hvis jeg ikke har kraft bruker jeg buljong. Lar det koke til kjøttet begynner å bli mørt. Så "siler" jeg blandingen. Har kraften tilbake i gryta og rister meljevning og lager sausen. Når den er ferdig har jeg kjøtt/grønnsaksblandingen tilbake i gryta og lar det få et godt oppkok så jeg er sikker på kjøttet er mørt. Serverer med poteter. Anonymous poster hash: f192c...a0c
Rosenrød Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Takk for tips:-) Er det forresten noen som vet om det er mulig å lage pulled pork med vanlig svinestek, eller trenger en svinekam til dette?
-hild Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Du kan lage pulled pork, men svinesteka har mye mindre isprengt fett enn nakken, så du vil få et litt annet resultat. Svin kan smaksettes nesten som du vil, gni inn med rub a dub + sennep, eller legg i en marinade med masse godsaker i det trenger ikke smake tradisjonell svinestek for å bli godt
Rosenrød Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg skal prøve meg på pulled pork:-)
liliana_sun Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Prøv å smøre steken inn med Dijon sennep. Stek den i langpanne i ovnen. Legg i litt grønnsaker f.eks løk, paprika,gulrot etc. (Appelsin, eple og druer kan også brukes). Ha i langpannen litt melange og litt vann. Når steken er ferdig bruker sjyen i langpannen til å lage saus, tilsett f.eks fløte, en vinskvett el. lignende. . Det er også godt å bruke sjyen som den er.
liliana_sun Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 smører et lag rundt hele steken, kanskje 2-3 mm tykt?!!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Nigella Lawson lager skinkestek marinert i Cola. Visstnok vanvittig godt. http://trinesbalsam.blogspot.no/2011/07/cola-skinke.html Anonymous poster hash: 75b72...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå