AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg har sånn helt putselig fått enormt masse kviser som skyldes at jeg har fått oljete hud. Jeg prøver å vaske huden min med sminkefjerner, men det er vel sånn jo mer du vasker - jo mer olje produserer huden. I likhet med at hår blir fortere fett om man vasker det hver dag. Jeg har alltid vasket huden hver dag, så jeg har ikke forandret på noe produkter jeg bruker eller spiser noe annerledes enn før. Drikker vann hver dag. Jeg kan ikke bruke øyeskygge eller fondation fordi at huden blir oljete og oksiderer slik at det blir ugjevne ORANSJE prikker i fjeset :S Ser skittent ut. Hjelp meg finne en foundation (og øyeskyggeprimer) som ikke sklir av.. Hva skal jeg gjøre for at huden ikke skal bli oljete. Føler meg skitten hele tiden og klarer ikke la vær å skivse kvisene som er modne. Grøssss, kvisene gjør vondt og. Jeg har nettopp begynt på antidepressiva, men tror jeg fikk oljete hud før det. Tror ikke det har noen påvirkning (?) Anonymous poster hash: 65d80...ba9
ung_frøken Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Hei, jeg har hatt kjempe problemer med kviser og måtte bruke antiobiotika kur til slutt for å bli kvitt dem. Jeg er også plaget med oljete hud. Den foundationen som har virket best på meg er loreal sitt mineral pudder. Jeg vil anbefale deg å prøve den. Husk å bruke lyst nok pudder. Skal ikke være slik at det er synlig forskjell.
Astrid karin Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Jeg har sånn helt putselig fått enormt masse kviser som skyldes at jeg har fått oljete hud. Jeg prøver å vaske huden min med sminkefjerner, men det er vel sånn jo mer du vasker - jo mer olje produserer huden. I likhet med at hår blir fortere fett om man vasker det hver dag. Jeg har alltid vasket huden hver dag, så jeg har ikke forandret på noe produkter jeg bruker eller spiser noe annerledes enn før. Drikker vann hver dag. Jeg kan ikke bruke øyeskygge eller fondation fordi at huden blir oljete og oksiderer slik at det blir ugjevne ORANSJE prikker i fjeset :S Ser skittent ut. Hjelp meg finne en foundation (og øyeskyggeprimer) som ikke sklir av.. Hva skal jeg gjøre for at huden ikke skal bli oljete. Føler meg skitten hele tiden og klarer ikke la vær å skivse kvisene som er modne. Grøssss, kvisene gjør vondt og. Jeg har nettopp begynt på antidepressiva, men tror jeg fikk oljete hud før det. Tror ikke det har noen påvirkning (?) Anonymous poster hash: 65d80...ba9 Har du pøvd å bruke pudder over foundationen? Jeg har blandings/tørr hud og kan ikke bruke pudder fordi huden tørker ut, bruker kun foundation.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Har du pøvd å bruke pudder over foundationen? Jeg har blandings/tørr hud og kan ikke bruke pudder fordi huden tørker ut, bruker kun foundation. Ja men jeg har bare brukt billige kompakt puddere og det ser fælt ut. Kanskje jeg skal kjøpe et mineralpudder/foundation som ikke er fra h&m. Men har fortsatt problemer med øyelokket. Bruker øyeskygge i pudderform, har prøvd å ta vanlig pudder på, maybelinne color tattoo+øyeskygge oppå, men det så ut som et gris etter en stund. Anonymous poster hash: 65d80...ba9
Trollmor89 Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 (endret) Kan anbefale Estee Lauder Double wear- Stay in Place foundation Holder oljete hud i sjakk plus holder seg på plass hele dagen Men den er litt pricy, tror det koster 300-400 kr. Litt billigere alternativ er Clinique Stay Matte foundation, den kontrollerer olje i huden og hjelper den forbli glanse fri. Husk at litt pudder kan hjelpe å dempe den glansen gjennom dagen, den kan du like greit ha i vesken Endret 4. august 2013 av Trollmor89
Nerine_ Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Jeg liker urban decay primer potion. Du kan også prøve å bruke en primer i ansiktet før foundation og settingpudder etter foundation.
Gjest Murica Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Jeg brukte Forumla 10.0.6 sin Seriously shine free ansiktskrem og One smooth operator ansiktsrens skrubb på morran, gjør huden ren og fin og holder huden "tørr" resten av dagen. Så kan du bruke hvilken foundation du vil.
irislily Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Jeg bruker estee lauder daywear bb cream på stedene der det virkelig er "oily", etterfulgt av Cliniques Stay matte foundation, skal jeg ut bruker jeg Id pudder eller Cliniques stay matte sheer pressed pudder over slik at det holder lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå