AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg tjenter ca 23.000 + stipend på 8000 i mnd å har en leie på ca 5000 i mnd. Jeg har ingen annen gjeld og ca 50.000 i kapital. Får jeg leaset bil da? Hvordan går man frem for å lease bil? Anonymous poster hash: 6c462...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #2 Del Skrevet 3. august 2013 Lease bil er jo helt perfekt om du ønsker å hive penger ut vinduet. Anonymous poster hash: 359e2...02b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acalewia Skrevet 3. august 2013 #3 Del Skrevet 3. august 2013 Helt enig med AB over. Hvorfor lease bil og kaste bort penger, i stedet for å kjøpe en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZebraTiger Skrevet 3. august 2013 #4 Del Skrevet 3. august 2013 Enig. Du har jo ikke akkurat dårlig med penger. Jeg tjener 14 000 mindre enn det du har utbetalt i mnd pluss at jeg har mye dyrere leie. Og alikevel kjøpte jeg bil, litt på impulsen, for en mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #5 Del Skrevet 3. august 2013 Helt enig med AB over. Hvorfor lease bil og kaste bort penger, i stedet for å kjøpe en? Hvor mye lån kunne jeg fått til bil da? På den inntekten? Jeg spurte heller ikke om jeg likte å kaste vekk penger ut av vinduet, men om jeg hadde fått leaset? Anonymous poster hash: 6c462...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #6 Del Skrevet 3. august 2013 Helt enig med AB over. Hvorfor lease bil og kaste bort penger, i stedet for å kjøpe en? Enig. Du har jo ikke akkurat dårlig med penger. Jeg tjener 14 000 mindre enn det du har utbetalt i mnd pluss at jeg har mye dyrere leie. Og alikevel kjøpte jeg bil, litt på impulsen, for en mnd siden. Fikk du billån med bare 11.000 i inntekt å dyr leie? Hvordan klarte du det??? Anonymous poster hash: 6c462...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZebraTiger Skrevet 3. august 2013 #7 Del Skrevet 3. august 2013 Fikk du billån med bare 11.000 i inntekt å dyr leie? Hvordan klarte du det??? Anonymous poster hash: 6c462...829 Kjøpte brukt bil. Enkelt og greit. Og det blir 17 000 i mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astrid karin Skrevet 3. august 2013 #8 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg tjenter ca 23.000 + stipend på 8000 i mnd å har en leie på ca 5000 i mnd. Jeg har ingen annen gjeld og ca 50.000 i kapital. Får jeg leaset bil da? Hvordan går man frem for å lease bil? Anonymous poster hash: 6c462...829 Hvordan kan en som tjener 23 000 i måneden få et stpend på 8000 i tillegg?? dette høres ut som et hån mot personer som går på trygd og f eks de som tjener 20 000 og ikke kan få statlig bostøtte fordi de "tjener for mye"?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 3. august 2013 #9 Del Skrevet 3. august 2013 Spar til bil, etter tre-fire månader har du nok til å kjøpe ein anstendig bruktbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #10 Del Skrevet 6. august 2013 Ikke noe problem å lease bil med den inntekten og ek. Kjøpe bil er dyrt uansett, og leasing er ikke så ille - om du får gode vilkår. Største fordelen med leasing er at du får ny bil uten at du må binde mye kapital. For meg gjør dette at det er bedre å lease, for å så evt kjøpe ut bilen 3 år senere. Jeg tjener mer på å investere kapitalen enn det leasing koster meg. Anonymous poster hash: a2375...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #11 Del Skrevet 6. august 2013 Litt uenig med de andre her. Å lease bil behøver ikke være veldig mer ulønnsomt enn å kjøpe en nyere/ny bil, kommer litt an på hvor lenge du skal ha den og om du tror du kommer til å bytte den i en nyere/ny bil neste gang. Anonymous poster hash: d059b...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #12 Del Skrevet 7. august 2013 Leasing lønner seg svært sjelden, dette vil også en ærlig bilselger forklare til deg. Frydenbø i Bergen sponset leasingavtaler på V70 en stund i fjor, og jeg regnet på det. Økonomisk er det likevel et svært tapsprosjekt. Tok bilen inn i husets rammelån - lengre løpetid, men betydelig lavere rente enn ved billån eller tap via leasing.Anonymous poster hash: fa230...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 8. august 2013 #13 Del Skrevet 8. august 2013 Hvor mye lån kunne jeg fått til bil da? På den inntekten? Jeg spurte heller ikke om jeg likte å kaste vekk penger ut av vinduet, men om jeg hadde fått leaset? Anonymous poster hash: 6c462...829 På den inntekten fåpr du minst 3-400 000 i billån om du vil. Fikk selv 100 000 i billån som lærling med 8000 utbetalt i måneden da jeg kjøpte meg bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 8. august 2013 #14 Del Skrevet 8. august 2013 http://www.hegnar.no/motor/article689670.ece http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10074640 Jeg ville tatt de 50.000 og kjøpt bil for dem. Evt brukt dem til egenkapital og tatt opp et billån og kjøpt en litt nyere brukt en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pistolero Skrevet 18. august 2013 #15 Del Skrevet 18. august 2013 Å ha en ny bil er aldri økonomisk lønnsomt. Leaser du bil må du bytte bil hvert tredje år, mens det er anslått at det økonomisk er best å eie en bil i seks år I utgangspunktet så innebærer leasing at du og bilforhandler er enige om hva bilen skal være verdt om tre år. Sjekk på finn hva en ny bil koster kontra en tre år gammel av samme type. Prisdifferansen her bør ikke være særlig fravikende fra de totale leasingutgiftene. Leasing er greit hvis du sliter med å få lån på vanlig måte. Husk at du må fortsatt ha årsavgift, forsikring og drivstoff på en leaset bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå