Pussicat Skrevet 20. april 2004 #1 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har plutselig blitt veldig plaga med såre og tørre albuer. Jeg smører med en veldig fet krem, men det har ikke hjulpet stort. Noen som har noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #2 Del Skrevet 20. april 2004 Sitt med albuene i en halv sitron i 15-20 min det svir som pokker, men hjelper. vask med lunket såpevann og smør albuene godt inn med mentolatum. Hjelper garantert. Men du må gjenta behandlingen trejehver dag i ca en uke. Siden er det nok av og til når du kjenner huden begynner å bli tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 20. april 2004 #3 Del Skrevet 20. april 2004 Aloe vera gele. Ble også sår på albuene - fant synderen. Skrivebordet er lakkert i ett eller annet som jeg rett og slett ikke tåler... (har nå en voksduk der jeg hviler armen og har musa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 20. april 2004 #4 Del Skrevet 20. april 2004 Locobase fettkrem! Jeg hadde samme problem selv og startet en tråd om det. Tror det var Poirot som tipset meg om Locobase, den fungerer ihvertfall veldig bra mot tørre og såre albuer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 20. april 2004 #5 Del Skrevet 20. april 2004 jeg har også slitt med det samme problemet nå de siste 2 mnd, og jeg begynte å smøre meg et par ganger om dagen med Vaselin Intensive Care Body Lotion - og vet at den funker da jeg har brukt den mot atopisk eksem siden jeg var spedbarn Nå merker jeg at jeg begynner å bli tørr igjen, så da er det fram med kremen igjen Du merker forskjell etter et par dager - en uke. Vega: Aloe Vera også ja! Har brukt det også, med godt resultat! (står på badet sammen med Vaseline...) pulverheksa: hørtes interessant ut. men mente du hver tredje dag i uka, eller 3 ganger daglig?! Og mentolatium som man får kjøpt på apoteket? =) Men hva med den originale, fete Nivea kremen på blå boks?! Den funker jo også. Fåes kjøpt hos Vita i flere størrelser. Også kan du jo bruke den til ansiktet når det er skikkelig kaldt ute, for å beskytte huden...det gjorde jeg nå i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. april 2004 #6 Del Skrevet 20. april 2004 ...også pass på hvordan du sitter ved bord osv. Sår hud kommer ofte av gnissing mot klær hvis man lener seg mye på albuene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 20. april 2004 #7 Del Skrevet 20. april 2004 ...også pass på hvordan du sitter ved bord osv. Sår hud kommer ofte av gnissing mot klær hvis man lener seg mye på albuene. Stemmer det... det tenkte jeg faktisk ikke på. Men prøver å unngå å bruke albuene så ofte som hodestøtte osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 21. april 2004 #8 Del Skrevet 21. april 2004 Oops... støtter meg på albuene hele tiden jeg, ikke rart jeg har et problem! I vinter var det såpass ille en dag på kontoret at jeg måtte finne en løsning umiddelbart - og ente opp med lypsyl utover albuene. Faktisk veldig effektivt, men litt klissete da. Tar til meg gode råd og tar en tur til Vita jeg tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 21. april 2004 #9 Del Skrevet 21. april 2004 Elizabeth Ardens Eight Hour Cream fungerer som frelse for mine tørre, sprukne albuer. En natt med albuene godt insmurt og jeg har babyhud igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 21. april 2004 #10 Del Skrevet 21. april 2004 jeg tok tilfeldigvis "fotbad" osv igår...skrubbet osv... og da kom jeg jo på at jeg kunne bruke Scholls "Scrub Cream" på albuene og knærne også! (Inneholder fruktsyrer og ekte pimpestein, står det på tuben) Så jeg skrubbet meg litt under albuene med kremen, og smørte meg inn med fotkremen (dyyyr, den til litt under 100-lappen, også fra Scholl) på albuene. Idag er albuene mine myye mykere og ikke fullt så tørre lengre! Så du kan jo prøve det også? takket være denne tråden så ble jeg inspirert til å prøve produktet på albuene også. Pluss at nå er jeg mer oppmerksom på å ikke ha albuene på bordet osv hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 22. april 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg må si at det har kommet mange gode råd her :-) Jeg var innom helsekost i går og der ble jeg anbefalt Aloe Vera, så jeg kjøpte en tube med den og smurte meg på albuene i går kveld. De sluttet å svi med en gang og de roa seg ned. Det var en deilig følelse :-) Blir spennende å se om det hjelper på sikt. Jeg synes det er så vanskelig å ikke ha albuen på bordplata ved datamaskinen. Jeg kjenner det gjør vondt bare jeg legger armen ned. Kanskje jeg må finne meg ei lita pute eller noe å legge under den armen som er mest vond... Jeg klarer nemlig ikke å finne en behagelig stilling uten at armen ligger på bordplata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. april 2004 #12 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har "alltid" hatt innmari tørr hud på venstre albue, lurer stadig på hva det kommer av og hvordan jeg kan bli kvitt det. Har tenkt på dette med at jeg støtter armen på bordet osv, men synes det er så rart at jeg overhodet ikke er plaget på høyre arm når venstre arm er så ille... Her var det masse gode tips, har prøvd med fete kremer i lange perioderm en det hjelper ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå