Gå til innhold

Angrepillen og ....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

mens/eggløsning etter bruk av den.

Har et spørsmål jeg lurer på om noen her inne har noe kjennskap til.

For en mnd siden tok jeg angrepillen på en torsdag . Så skjedde det ett "uhell" igjen og kondomen sprakk. Måtte da ta og kjøpe to nye angrepiller. Dette var da fire dager etter første gangen jeg tok pillene.

Altså 2 "kurer" med angrepillen på under en uke. De sa på apoteket at det ikke var farlig men sa ikke noe mer om bivirkningene.

Grunnen til at jeg måtte ta angrepiller er ett inngrep jeg har hatt som gjør at det ikke er å annbefale for meg å bli gravid på ett par mnd.

Nå sitter jeg og lurer på når jeg kan vente mens igjen. Det har gått en mnd nå og jeg har ikke fått noen mens ennå.

Kanskje jeg er gravid..

Det kan jeg jo raskt finne ut av men da er det jo vannskelig for meg å vite når forventet mens er slik at jeg kan teste første dag etter uteblitt mens. Leste på pakkningsvedlegget på pillene at dersom jeg ikke hadde fått mens etter 3 uker burde man ta en test. Men nå tok jeg jo to "kurer" med angrepiller så da vet jeg ikke hvordan saken stiller seg.

Kan noen hjelpe meg litt her ?

( Hjelper ikke å ringe legen for de er opptatt med pasienter hele tiden )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette hjelper deg noe men når tok angrepillen var mensen en uke forsinket. Anbefaler deg å teste tre uker etter siste som en over har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare eggløsning 1 gang pr syklus, så at du har tatt angrepillen 2 ganger vil jeg tro ikke har så veldig stor betydning. Man kan faktisk teste positivt 2 uker etter befruktning. Så etter 2-3 uker etter siste angrepille vil en graviditetstest helt sikkert gi et sikkert svar. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...