AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg har et barn som snart er et år gammelt. H'n har nå begynt å våkne sånn i 23 tiden og gråter/skriker akkurat som om det er mareritt eller vondt. Er det en normal tid å begynne å drømme på eller noe? Eller om det er en fase i den alderen? Noen som vet. Er så vondt å høre på når h'n gråter sånn.Anonymous poster hash: c2c86...5a2
#Sunrise Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Har vært borti en unge på 1 år som har gjort samme før, men det ga seg av seg selv etter en stund, så dem fant ikke ut av det:/
absinthia Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Bare trøst ham og legg ham igjen. Min ett og et halvtåring har våknet til omtrent samme tidspunkt nesten hver natt siden han var 8 måneder. Før trøstet jeg ham en stund, men nå trenger han bare at jeg legger ham ned og stryker ham over kinnet så sover han igjen. Et av mine andre barn våknet i en periode ganske ofte nettene og virket nesten vettskremt, dette barnet måtte jeg holde hardt rundt, kinn mot kinn og vugge litt før det gav seg. Barnet sovnet tvert etter et minutt eller to på denne måten.
Miss moneypenny Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Gutten min på halvannet har gjort det av og til, og de to siste nettene har han også gjort det. Han gråter veldig sårt, så det virker som det er mareritt. Tar han opp og trøster og legger han ned igjen, og da er alt greit, så jeg tror det "bare" er mareritt
La Guapa Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Vår gutt har har det slik da han ble 3 år. Det varte i et års tid , så ga det seg. Det var ikke hver natt, men av og til. Vi fant utbat vår gutt hadde "nattskrekk". Trøst og lukten av mamma eller pappa roet han alltid ned. Han var alltid veldig svett når dette skjedde.
Tolly Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Det kan være nattskrekk. Du kan prøve å google nattskrekk eller night terrors. Vi slet med det lenge og hun får det av og til fortsatt. For vår del henger det sammen med om hun sover lite på dagen.
Miss moneypenny Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Dattera mi på 3 har natteskrekk iblant, jeg syns at det er litt annerledes hos henne enn det som forklares her av TS. Det kan sikkert være annerledes fra barn til barn, men når jenta mi skriker om natta er det intens skriking, og jeg får ikke kontakt med henne.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 En førskolelærer forklarte for meg at det er rundt 18 måneder de begynner å få mørkesyn. Når de da våkner opp, er det litt skummelt med skygger og slikt i mørket. Anonymous poster hash: 4f713...361
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Min gutt hadde det også slik. Han var en veldig aktiv liten krabat som hadde lite tid til å sove på dagtid, alt skulle utforskes og han slukte alle inntrykk med hud og hår. Min teori er at det er så fullt av inntrykk i det lille hodet at det kommer en reaksjon under hvile. Det gikk over etter ei stund. Bedre de gangene han hadde hvilt mer på dagtid. Et vennepar har en unge som i den alderen var redd for mønstret sengetøy; det måtte være helt hvitt ellers trodde guttungen at det var slanger og kryp som rørte på seg. Anonymous poster hash: ca2e6...e39
Stinelin Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Er slik her også av og til. Trøster og er hos han til han sover godt igjen. Har ei enkeltseng på rommet hans som vi legger oss i om han ikke roer seg med en gang, så kan vi sove og trøste samtidig. Vår roer seg nemlig om vi ligger ved siden av, gjerne med ei hånd på han gjennom sprinklene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå