Helena Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Kan dere fortelle meg hva dere synes om denne situasjonen? (Tråden plasserer her og ikke på samliv, da dette ikke er et problem i forholdet) Om noen uker skal sambo og jeg reise sammen i en familiebegivenhet i hans slekt. Dette stedet ligger langt hjemmefra så vi må overnatte der. Tilfeldigvis feirer også en kamerat av han bursdag denne dagen. Denne kameraten har ikke invitert meg, noe som i utgangspunktet er litt pussig da det ville vært naturlig å regne med at jeg var med sambo på tur, og dette er et fremmed sted der det ikke er naturlig å anta at jeg kan lage egne planer for kvelden.( Nå har jeg gjort det altså, så jeg er meget fornøyd med utfallet sånn sett, men det vet altså ikke kameraten) Dessuten kjenner jeg kammeraten ganske godt. Men det jeg reagerer på, og som jeg vil ha deres syn på er dette: For noen dager siden spør kameraten sambo om han ikke kan ta med seg ex-dama si! (Sambos ex altså) Sambo prøver å unnskylde han med at det er lenge siden de var sammen (ca 10 år), og at ingen tenker på de som exer mer. Men faktum er uansett at de var sammen i over tre år, og det vet kameraten og alle de andre i vennegjengen meget godt. Sambo er over 30, så han hadde seriøse forhold for 10 år siden også. Jeg er ikke sur eller sjalu, egentlig overrakser det meg ikke så mye. Kameraten viser nemlig ofte manglende sosial intelligens, og jeg tar dette bare som enda et eksempel på det. Er dere enige?
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 :o Hadde nok reagert jeg også. Synes det er frekt overfor deg.
LilleBille Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 Hvis kameraten ville ha beøks av din sambos ex.. kunne han vel bare invitert henne.. Rent bortsett fra det er det jo direkte uhøflig.
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Han virker litt "handikkappet" i topplokket spør du meg. Vhis han vil treffe eksdama til kjæresten din kanhan vel invitere henne selv. særlig når kjæresten din har minimalt med kontakt med henne.
Helena Skrevet 20. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2004 Kameraten har aldri selv vært i et seriøst forhold, men det sier seg vel selv. Jeg synes absolutt det er frekt, nå viser det seg også at kameraten skal sitte på med oss et stykke hjemover (over 4 timer i bil) :-?
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Jeg synes absolutt det er frekt, nå viser det seg også at kammeraten skal sitte på med oss et stykke hjemover (over 4 timer i bil) :-? kan bli en laaang tur. Tror jeg vil anbefale deg til å kjøre å la dem sitte i baksetet å sjabbe.
Gjest Embla s Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Høres utrolig merkelig ut. Det kan ikke hende at denne kameraten tar det for gitt at du også blir med? At han regner det som så selvsagt at han ikke engang har tenkt på å invitere deg? For det er vel ikke slik at du ikke er velkommen??
aline Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 kan bli en laaang tur. Tror jeg vil anbefale deg til å kjøre å la dem sitte i baksetet å sjabbe. eller la dem kjøre og sette deg bak og sove deg igjennom turen!! Jeg ville blitt virkelig forarget over din situasjon, denne mannen(?) mangler ikke bare sosial intelligens, han mangler evnen til å tenke logisk også!!! :-x Hva gjør din sambo med "problemet" da?
Gjest gjesta Skrevet 20. april 2004 #9 Skrevet 20. april 2004 Jeg tenkte det samme som Embla: Kanskje han tar det som en selvfølge. Uansett så syntes jeg at din samboer kan si noen sånt som "Jeg går ut i fra at Helena også er invitert, og dersom du ønsker å invitere x-en min så må du nesten organisere det selv"
Helena Skrevet 20. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 20. april 2004 Høres utrolig merkelig ut. Det kan ikke hende at denne kameraten tar det for gitt at du også blir med? At han regner det som så selvsagt at han ikke engang har tenkt på å invitere deg? For det er vel ikke slik at du ikke er velkommen?? Vel, tror egentlig ikke det. Men ville ikke det blitt like merkelig: sambo ankommer til festen fulgt av nåværende og ex-kjæreste? Det hadde jeg i hvert fall ikke gått med på.
Gjest Embla s Skrevet 20. april 2004 #11 Skrevet 20. april 2004 Og hva sier din samboer til alt dette? Syns Mies forslag var bra.
Helena Skrevet 20. april 2004 Forfatter #12 Skrevet 20. april 2004 Hva gjør din sambo med "problemet" da? Han prøver å forsvare vennen sin. Men takla det ikke helt supert, han gjorde som kammeraten ba om, vel vitende om at exen skyr kameraten som pesten, etter en uheldig opplevelse. Sambo vet nemlig at jenter generelt ikke liker denne vennen (rart?), og at det hadde vært fint om noen jenter ville komme. (Exen har også samboer, så det er absolutt et forhold som er komplett over) Det gjør meg ikke så mye det egentlig, men han kunne godt la være, og heller gitt kameraten en opplæring i normal oppførsel.
Gjest Myumi Skrevet 20. april 2004 #13 Skrevet 20. april 2004 Vennen til samboeren din virker usedvanlig tett i topplokket.
aline Skrevet 20. april 2004 #14 Skrevet 20. april 2004 Han prøver å forsvare vennen sin. Men takla det ikke helt supert, han gjorde som kammeraten ba om, vel vitende om at exen skyr kammeraten som pesten, etter en uheldig opplevelse. Sambo vet nemlig at jenter generelt ikke liker denne vennen (rart?), og at det hadde vært fint om noen jenter ville komme. (Exen har også samboer, så det er absolutt et forhold som er komplett over) Det gjør meg ikke så mye det egentlig, men han kunne godt la være, og heller gitt kammeraten en opplæring i normal oppførsel. Så ikke nok med at kompissen mangler evnen til å tenke logisk, samboern din klarer det heller ikke eller velger å ikke tenke selv?? Nope!! Det der hadde blitt brudulje om det hadde vært min sambo!!! (er det derfor jeg ikke har en tro??? )
Helena Skrevet 20. april 2004 Forfatter #16 Skrevet 20. april 2004 Så ikke nok med at kompissen mangler evnen til å tenke logisk, samboern din klarer det heller ikke eller velger å ikke tenke selv?? Nope!! Det der hadde blitt brudulje om det hadde vært min sambo!!! (er det derfor jeg ikke har en tro??? ) Ble litt skuffa, da sambo vanligvis har svært gode sosiale antenner. Men altså ikke i denne saken
Gjest gjesta Skrevet 20. april 2004 #18 Skrevet 20. april 2004 Syntes helt fint at du kan hinte (kraftig) til samboeren din om at han bør gi kameraten sin beskjed om problemet samboer/ x-dame.Gjør jo dermed kompisen en tjeneste også, selv om kompisen muigens ikke forstår det selv - enkelte ting kan det være greit å lære hvis man ikke forsår det av seg selv. Selv om ikke det er noe sjalusi med i bildet, er det da ikke naturlig å be de to sammen - eller dere alle tre for den del
Helena Skrevet 20. april 2004 Forfatter #19 Skrevet 20. april 2004 Syntes helt fint at du kan hinte (kraftig) til samboeren din om at han bør gi kameraten sin beskjed om problemet samboer/ x-dame.Gjør jo dermed kompisen en tjeneste også, selv om kompisen muigens ikke forstår det selv - enkelte ting kan det være greit å lære hvis man ikke forsår det av seg selv. Selv om ikke det er noe sjalusi med i bildet, er det da ikke naturlig å be de to sammen - eller dere alle tre for den del Det er nettopp det jeg mener. Hvis sambo skal ha noe håp om å se vennen sin i et forhold noen gang, må noen lære han enkle sosiale regler
Litago Skrevet 20. april 2004 #20 Skrevet 20. april 2004 Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor kameraten må dra din samboer inn i saken for å invitere din sambos ex. Mye sviktende logikk der ja! Og sviktende sosial intelligens. Anbefaler deg absolutt å sette deg foran i bilen når dere skal hjem. Kameraten har skjøvet deg i bakgrunnen en gang allerede, - ikke en gang til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå