Gå til innhold

Ønsker en mer classy og feminin klesstil!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeg har fått ny jobb som lærer på videregående nå fra høsten av og ønsker å få en litt mer moden og feminin klesstil
Problemet mitt er at jeg alltid går i jeans + t-shorte + sneakers/convers, og nå som jeg har bikket 30 år er det på tide med stilskifte føler jeg
Frem til nå har jeg jobbet på lavere skoletrinn og ikke tenkt så mye over klesstilen. Nå som jeg skal jobbe med 16 - 18 åringer er det jo greit å skille seg litt ut fra elevmassen, for å si det sånn.
Ønsker en mer classy og feminin klesstil, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Er normalt slank med litt kraftige lår, 1,72 m høy
Råd og tips mottas med takk!

Anonymous poster hash: c231c...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en litt voksen stil noen ganger:) de andre spør alltid sånne merkelige spørsmål, de synes sikkert stilen min er rar siden jeg går i niende. Jeg liker maxiskjørt med sånne bretter, dressbukser, kåper, miniskørt + skjorte, ullshortser, pologensere og sikkert mye mer. Som lærer er det sikkert nice med bluser og svarte tubeskjørt, mørkeblå kjoler og fine smykker:) ballerinasko funker til det meste også. Prøv å satse på mørke farger! Men jeg liker også store band- tskjorter, store olajakker og converse som er skrevet på:) jeg går for det meste i svart og mørke farger, jeg føler svart gjør meg litt mer seriøs.

• Liker 2
Skrevet

Blazere, "blyantskjørt", skjorter, bluser, dressbukser og høye heler passer kanskje bra? :)

Veldig mye man kan kombinere, og det går an å leke litt med en slik stil også. Bare å prøve seg frem :)

• Liker 3
Gjest *kokos*
Skrevet (endret)

Bare pass på velge noe du føler det vel i, ellers blir du fort avslørt som falsk/påtatt og sett på som ei som prøver for hardt. Selv liker jeg å veksle mellom jeans og converse en dag, og så skjørt og bluse dagen etter. Etterhvert som jeg har blitt mer komfortabel med stilen, merker jeg at jeg velger skjørtene stadig oftere.

Når det er sagt, er det nok lettere å bruke en slik classy stil fra dag en, kontra å plutselig bytte stil når alle er vant til jeans-synet av deg.

Edit: Jeg mener at elevene vil gjennomskue deg, ikke kollegene dine. Elevene vil ha en ekte, trygg og profesjonell lærer, og om de ikke har tiltro til deg som person/ser at du spiller en rolle, vil du fort miste respekten deres.

Endret av *kokos*
Skrevet

Skjorte/bluse med blyantskjørt til, mørke jeans eller dressbukser, blazere. Ensfargede klær er mer klassisk og tidløst enn klær med mønster, og kan kombineres med mer. Synes ofte det er fint med skjerf til! Sko med littegrann hæl er også veldig fint.

a75f356b4bb797df88b41b33d833c9d9.jpg

Skrevet

Bytt tskjorten med en topp ala dette:

8606235059_0be84ef605_o.jpg

Med f.eks en sånn jakke over
8607339014_5cbc3b7803_o.jpg

Og bytt conversene med flate ballerinasko

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøyje meg, ble svimmel av den stripete blazeren med den prikkete toppen.

Anonymous poster hash: 28c6f...e62
  • Liker 14
Skrevet

Med f.eks en sånn jakke over

8607339014_5cbc3b7803_o.jpg

Og bytt conversene med flate ballerinasko

Det var en veldig fin topp!

Er jo overkommelig å bytte til en mer stilig topp og ballerinasko. Må ut på shopping føler jeg!

Har dere forresten noen butikker/nettbutikker å anbefale?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjorte/bluse med blyantskjørt til, mørke jeans eller dressbukser, blazere. Ensfargede klær er mer klassisk og tidløst enn klær med mønster, og kan kombineres med mer. Synes ofte det er fint med skjerf til! Sko med littegrann hæl er også veldig fint.

Det er et godt poeng. Tror jeg får en litt barnslig stil delvis pga at så mange av t-skjortene mine er i sterke farger og som regel med trykk. Den skoen ser behagelig ut!

Skrevet

Jeg har samme "problemet" selv, og følger nøye med på denne tråden. Hva kaller man slike topper som er avbildet over? Sånn om en skal søke det opp på nettbutikker etc.?

Skrevet

Den toppen var knallfin, hvor er den fra?

Skrevet

Toppen er fra Banana republic

http://bananarepublic.gap.com/browse/product.do?pid=420531002&vid=3&tid=braff2178999&ap=2&siteID=brafcid105

Det er en peplum-topp, men den har ganske lite utsving i forhold til mange andre peplum-topper :)

Ellers liker jeg kombinasjonen strikkegenser og skjørt. "Silke"skjorte og en litt finere bukse. Lag på lag, som dette8198353830_268b8e814a_o.jpg

Dette var gode tips! Er ganske overkommelig å putte en bluse under ullgenseren istedet for en t-skjorte. Tror forøvrig jeg må kjøpe meg noen skjørt, da jeg har mest bukser

Antrekket på bildet syntes jeg var elegant men avslappet. Eier forøvrig få blazere, og ingen som egentlig sitter pent

Er det noen som har tips til hvor man får kjøpt blazere med pent snitt?

Skrevet

gina tricot bruker å ha pene blazere! og H&m bruker å ha pene, enkle blazere med forskjellige snitt :)

Blazere er perfekt for den classy stilen, og hvis du tar f.eks svarte skinny jeans til blazeren blir det litt casual og etter min mening penere enn med dressbukser. Du blir også mindre "pyntet" enn med skjørt

Gjest Lille-pus
Skrevet

En skikkelig blazer er et plagg du bør ha i mange år om du velger en med kvalitet i stoff og håndtverk.

Jeg vet ikke hvor mye kurver du har, men selv er jeg usannsynlig svak for Dondup sine blazere.

Jeg har en fra dem, og den er i et fantastisk ullstoff som veier ingenting, er skåret i en modell som sitter som støpt på meg, Har alle de detaljene som skiller skikkelig håndtverk fra hurtigproduserte massevarer, - og den kostet opprinnelig en liten sekk med penge, men jeg var heldig og fant den litt bortgjemt på salg i januar.

Den har alle de små detaljene som gjør den til en ekslusiv blazer, ekte lærtrukne knapper, den lille lommen som er skapt for en iPhone, kantet med samme stoff som blazerens fòr. semskede lærlapper på albueneog en 'opphengsstropp' i nakken som er av metall, festet i små ører av stoff.

Alt oser av diskrete kvalitet og perfekt håndtverk.

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som synes det er uprofesjonelt med blyantskjørt som lærer? Det finnes jo ikke nøytralt i det hele tatt. En ting er å kle seg pent, en annen ting er å stille i klær som får guttene til å runke under pulten og yppe på deg.

(jepp har hatt lærere med blyanskjørter, veldig utringede topper o.l

og jepp, gutter på vgs klarer helt fint å runke under en pult. Hilsen hun som satt vedsiden av en pultrunker :fnise: )

Anonymous poster hash: c9333...9de
  • Liker 3
Skrevet

De skoene så helt jævlig ut.

Til TS: kle deg som du vil på fritiden, men trodde det var normen å ha en annen stil på jobb? Fikk min første jobb som fjortenåring og går alltid pent og nøytralt antrekket på jobb.

Skrevet

Er jeg den eneste som synes det er uprofesjonelt med blyantskjørt som lærer? Det finnes jo ikke nøytralt i det hele tatt. En ting er å kle seg pent, en annen ting er å stille i klær som får guttene til å runke under pulten og yppe på deg.

(jepp har hatt lærere med blyanskjørter, veldig utringede topper o.l

og jepp, gutter på vgs klarer helt fint å runke under en pult. Hilsen hun som satt vedsiden av en pultrunker :fnise: )

Anonymous poster hash: c9333...9de

Tenker at blyantskjørt ikke nødvendigvis trenger å være så avslørende - kommer an på hvordan antekket er sammensatt. Tar det som en selvfølge at man ikke kler seg avslørende og vulgært når man er på jobb, spesielt som lærer.

Forøvrig blir det ikke anledning til mye runking i mitt klasserom da jeg stort seg går rundt i klasserommet og ikke står bak kateteret ;-)

• Liker 1
Skrevet

De skoene så helt jævlig ut.

Til TS: kle deg som du vil på fritiden, men trodde det var normen å ha en annen stil på jobb? Fikk min første jobb som fjortenåring og går alltid pent og nøytralt antrekket på jobb.

De skoene ser ganske komfortable ut. Hva er egentlig galt med dem da? Tenker du at de er kjerringaktige?

Jeg kler meg forøvrig akkurat likt på jobb og fritid - t-skjorte og jeans + converse/sneakers - all day, every day. Derfor trenger jeg litt hjelp til å skjerpe stilen ;)

Skrevet

En skikkelig blazer er et plagg du bør ha i mange år om du velger en med kvalitet i stoff og håndtverk.

Jeg vet ikke hvor mye kurver du har, men selv er jeg usannsynlig svak for Dondup sine blazere.

Jeg har en fra dem, og den er i et fantastisk ullstoff som veier ingenting, er skåret i en modell som sitter som støpt på meg, Har alle de detaljene som skiller skikkelig håndtverk fra hurtigproduserte massevarer, - og den kostet opprinnelig en liten sekk med penge, men jeg var heldig og fant den litt bortgjemt på salg i januar.

Den har alle de små detaljene som gjør den til en ekslusiv blazer, ekte lærtrukne knapper, den lille lommen som er skapt for en iPhone, kantet med samme stoff som blazerens fòr. semskede lærlapper på albueneog en 'opphengsstropp' i nakken som er av metall, festet i små ører av stoff.

Alt oser av diskrete kvalitet og perfekt håndtverk.

takk for tips! Er usikker på om jeg kan kjøpe en veldig dyr blazer, men ser absolutt verdien av pent snitt og godt håndverk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...