AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Poster som ab, vet ikke hva jeg skal føle, tror jeg er i sjokk på en måte, er sjelden jeg gråter men har gjort det nå, har hyperventilert. Han jeg har vært sammen med i litt over ett år gjorde det slutt i går. Jeg ventet egenlig på det siden det har vært mange konflikter. Han ringte i dag og vi møttes, inviterte meg med hjem på middag. Han banket meg opp, sparket og slo meg offentlig straks vi gikk av t-banen. Før det klådde han på en venninne av meg og hun ble irritert. Før det hadde han kranglet med en venn, det var visst noe sjalusidrama som ikke er relevant for denne tråden. Jeg rømte fra han, ble med han hjem. Han hadde kranglet med en kamerat og ... Lang historie. Men kan ikke ringe til hvem som helst og prate om at jeg er blitt banket opp, har følelsen av at han banket meg opp fordi han hadde kranglet med en av sine beste venner... Kan det stemme? Er det mulig å gå amok mot feks meg når man har kranglet med andre, at jeg liksom blir brukt som en punchingball? Skal ringe en venninne, har pratet med henne om dette. Det er så sjukt at jeg ikke tror det er sant. Det er trist, det er horribelt. Og jeg ville helst prate med han som banket meg, fordi jeg synes synd på han siden han hadde drukket. Sykt. Anonymous poster hash: 666f1...a41
Athena27 Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Hva med å Politi anmelde forholdet slik at han aldri gjør dette mot deg igjen? Denne typen høres jo ikke helt stabil ut. 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Høres nesten ut som at han er ruset?? Anonymous poster hash: efbcb...f07 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Poster som ab, vet ikke hva jeg skal føle, tror jeg er i sjokk på en måte, er sjelden jeg gråter men har gjort det nå, har hyperventilert. Han jeg har vært sammen med i litt over ett år gjorde det slutt i går. Jeg ventet egenlig på det siden det har vært mange konflikter. Han ringte i dag og vi møttes, inviterte meg med hjem på middag. Han banket meg opp, sparket og slo meg offentlig straks vi gikk av t-banen. Før det klådde han på en venninne av meg og hun ble irritert. Før det hadde han kranglet med en venn, det var visst noe sjalusidrama som ikke er relevant for denne tråden. Jeg rømte fra han, ble med han hjem. Han hadde kranglet med en kamerat og ... Lang historie. Men kan ikke ringe til hvem som helst og prate om at jeg er blitt banket opp, har følelsen av at han banket meg opp fordi han hadde kranglet med en av sine beste venner... Kan det stemme? Er det mulig å gå amok mot feks meg når man har kranglet med andre, at jeg liksom blir brukt som en punchingball? Skal ringe en venninne, har pratet med henne om dette. Det er så sjukt at jeg ikke tror det er sant. Det er trist, det er horribelt. Og jeg ville helst prate med han som banket meg, fordi jeg synes synd på han siden han hadde drukket. Sykt. Anonymous poster hash: 666f1...a41 Jeg har vondt for å tro at denne tråden er sann. Prøv å les det jeg har utheva så skjønner dere hvorfor. Skulle den mot formodning være sann så tror jeg at du må være kua til langt under skosåla. Å jeg lurer på om han har banka deg opp tidligere? Skulle dette være sant, må du komme deg unna. Glem hele fyren å ikke la deg lure til hverken noe samtale, mat, fest eller noe annet med denne fyren for all framtid. Han må jo være syk i hodet. Anonymous poster hash: 95c0d...25f 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Jeg har vondt for å tro at denne tråden er sann. Prøv å les det jeg har utheva så skjønner dere hvorfor. Skulle den mot formodning være sann så tror jeg at du må være kua til langt under skosåla. Å jeg lurer på om han har banka deg opp tidligere? Skulle dette være sant, må du komme deg unna. Glem hele fyren å ikke la deg lure til hverken noe samtale, mat, fest eller noe annet med denne fyren for all framtid. Han må jo være syk i hodet. Anonymous poster hash: 95c0d...25f Den er sann, jeg er ts. At jeg formulerte meg feil, ja ser den. Jeg ble med han hjem like etter at han sparket og slo meg, han bor tjue meter unna t-banen. Vet ikke hvorfor jeg ble med han inn, men jeg så at aggresjonen hadde fått utløp og har blitt utsatt for vold før og som en som har sagt det tidligere, man kan bli utsatt for stockholmsyndromet. Når vi kom hjem til han sovnet han av på sofaen. Jeg dro rett hjem. Men føler meg i sjokk. Det verste er at jeg tror det er meg det er noe galt med, og synes synd i han. Hvem kan hjelpe meg med å løse disse følelsene som jeg kan ringe nå? (jeg kommer ikke til å anmelde han, og ikke spør meg hvorfor ikke) Anonymous poster hash: 666f1...a41
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Psycho.. Anonymous poster hash: c6d5c...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Når slike ting skjer tar man første taxi til politistasjonen og ser seg ikke tilbake. Anonymous poster hash: d12c0...94a 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Den er sann, jeg er ts. At jeg formulerte meg feil, ja ser den. Jeg ble med han hjem like etter at han sparket og slo meg, han bor tjue meter unna t-banen. Vet ikke hvorfor jeg ble med han inn, men jeg så at aggresjonen hadde fått utløp og har blitt utsatt for vold før og som en som har sagt det tidligere, man kan bli utsatt for stockholmsyndromet. Når vi kom hjem til han sovnet han av på sofaen. Jeg dro rett hjem. Men føler meg i sjokk. Det verste er at jeg tror det er meg det er noe galt med, og synes synd i han. Hvem kan hjelpe meg med å løse disse følelsene som jeg kan ringe nå? (jeg kommer ikke til å anmelde han, og ikke spør meg hvorfor ikke) Anonymous poster hash: 666f1...a41 Det er IKKE noe galt med deg. Det er IKKE din feil at han slår. Det er IKKE synd på han. Du bør IKKE ha noe mer med han å gjøre, men heller være glad for å bli kvitt han. Du er mye mer verdt enn det. Anonymous poster hash: 95c0d...25f 10
Amarinda Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Mental helse har en døgnåpen hjelpetelefon; Tlf: 11 61 23 Ellers har Kirkens SOS også en døgnåpen telefon : 81 53 33 00 Håper noen av disse kan hjelpe deg! 2
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Den er sann, jeg er ts. At jeg formulerte meg feil, ja ser den. Jeg ble med han hjem like etter at han sparket og slo meg, han bor tjue meter unna t-banen. Vet ikke hvorfor jeg ble med han inn, men jeg så at aggresjonen hadde fått utløp og har blitt utsatt for vold før og som en som har sagt det tidligere, man kan bli utsatt for stockholmsyndromet. Når vi kom hjem til han sovnet han av på sofaen. Jeg dro rett hjem. Men føler meg i sjokk. Det verste er at jeg tror det er meg det er noe galt med, og synes synd i han. Hvem kan hjelpe meg med å løse disse følelsene som jeg kan ringe nå? (jeg kommer ikke til å anmelde han, og ikke spør meg hvorfor ikke) Anonymous poster hash: 666f1...a41 Her er Telefon og mailadresser fylkesvis til krisesentrene i Norge. Jeg håper at du tar kontakt med Krisesenteret i nærheten av der du er. http://www.krisesenter.com/sekretariatet/kontaktliste.html
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Hvorfor vil du ikke anmelde han? Det er 98% sikkert at du uansett ikke kommer noen vei med det, men da blir det i det minste ført opp i statistikken. Selvom det er lite politiet får gjort så tar de slike saker veldig alvorlig. Og rus, alkohol eller ikke, han er syk som slår deg. I og med du synes synd på han og valgte å bli med han hjem etterpå tyder det på at det ligger mer bak og han har klart å "fange" deg, sånn jeg ser det. Det er "psykopatens" offers måte å handle å tenke på, og i dette tilfellet bør du ikke lytte for mye til dine egne følelser. Krisesenter og politi er mitt råd! Legevakta fører også journal med bilder på slike hendelser. Anonymous poster hash: e8ace...5ca
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Han har jo banket deg før, hvorfor lar du han komme tilbake gang på gang? Anonymous poster hash: cbd69...aa1
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Den er sann, jeg er ts. At jeg formulerte meg feil, ja ser den. Jeg ble med han hjem like etter at han sparket og slo meg, han bor tjue meter unna t-banen. Vet ikke hvorfor jeg ble med han inn, men jeg så at aggresjonen hadde fått utløp og har blitt utsatt for vold før og som en som har sagt det tidligere, man kan bli utsatt for stockholmsyndromet. Når vi kom hjem til han sovnet han av på sofaen. Jeg dro rett hjem. Men føler meg i sjokk. Det verste er at jeg tror det er meg det er noe galt med, og synes synd i han. Hvem kan hjelpe meg med å løse disse følelsene som jeg kan ringe nå? (jeg kommer ikke til å anmelde han, og ikke spør meg hvorfor ikke) Anonymous poster hash: 666f1...a41 Hei! Hvordan går det med deg? Krisesenteret har taushetsplikt, og du kan snakke åpent med dem. De har svært god erfaring i å snakke med mennesker som er i sjokk og/ eller opplever krise i en slik situasjon som du er i nå eller lignende.
Gjest Daenerys Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #18 Skrevet 4. august 2013 Takk for tips og svar. Jeg har pratet med en venninne om det som skjedde i går. Følelsen av å bli hundset med og tråkket på sitter enda i. Han gjorde det på fortauet. Det føltes som en demonstrasjon, se hvilken drittkjerring hun er, dette fortjener hun. Men vet at det bare er etterreaksjon og at ingen andre ville sett det på den måten hvis de ble vitne til hendelsen. Det sitter bare i hodet nå. Har sovet og våknet i hele natt og i dag tidlig, og hver gang har jeg drømt om han. Ikke romantiske drømmer, mer marerittaktige, der jeg føler meg fanget og forvirret. Jeg klarer tenke logisk. Skal aldri gå tilbake til han. Jeg vet det er ord. Jeg har gått tilbake til han tidligere. Men den offentlige ydmykelsen ved å bli slått og sparket gjør meg rasende. Vet at han er ustabil. Det var ikke planlagt, da ville han ventet til vi var i leiligheten hans. Han oppførte seg merkelig og var full, men alkohol er ingen unnskyldning, samme hva noen tenker og tror. Tok par drinker i går når jeg kom hjem for å roe meg litt men klarte ikke sovne og slappe av før langt på natt. Fikk flere sms fra han i går kveld. Han ville faktisk at jeg skulle komme hjem til han. Han lot som han ikke husket det som skjedde men jeg fortalte han hva han hadde gjort, også oppførselen hans på t-banen og overfor min venninne. Hun mener at han husker, men at han later som han ikke gjør det. Han var full, og jeg tror han ikke husker noe før jeg minnet han på det. Han sovnet av på sofaen nesten med en gang vi kom hjem til han etter voldsbruket. Dette er ikke morsomt. Vet jeg bør ringe krisesenteret eller noen som er vant til å takle og har erfaring med etter-reaksjoner. Takk til dere som har svart i tråden. Jeg anmelder ikke fordi det blir påstand mot påstand. Han er smart nok til å si at jeg ramlet, han vil aldri tilstå. Til det er han for feig. Jeg har bedt han oppsøke Alternativ til Vold før, men han ser ikke at han trenger et sinnemestringskurs eller noen å snakke med. Han ser ikke at han har problemer, for alt er andres feil (les; min). Jeg har snakket med Alternativ til Vold, anonymt og de kan ikke gjøre noe. Det er han som må ta kontakt. Tragisk men fakta. Jeg antar at noen aldri vil ha nytte av noe, bare de kan skylde på andre kan de aldri forandre seg. TS Anonymous poster hash: 666f1...a41
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #19 Skrevet 4. august 2013 Syns du skal anmelde han. Ikke bare for å hindre han fra å gjøre dette mot deg igjen, men også for andre uskyldige jenter der ute som kan komme i samme situasjon som deg. Ikke det at en anmeldelse vil hindre han fra å gjøre det igjen, men å få en straff vil kanskje få han til å tenke litt igjennom hvor idiotisk han har oppført seg. Jeg har også blitt banka opp av eksen min og vet hvor vanskelig det er å skulle gå igjennom en sak etterpå. I mitt tilfelle anmeldte politiet forholdet ettersom de var på stedet og så alt som skjedde. Anonymous poster hash: 2a0b1...89e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #20 Skrevet 4. august 2013 Syns du skal anmelde han. Ikke bare for å hindre han fra å gjøre dette mot deg igjen, men også for andre uskyldige jenter der ute som kan komme i samme situasjon som deg. Ikke det at en anmeldelse vil hindre han fra å gjøre det igjen, men å få en straff vil kanskje få han til å tenke litt igjennom hvor idiotisk han har oppført seg. Jeg har også blitt banka opp av eksen min og vet hvor vanskelig det er å skulle gå igjennom en sak etterpå. I mitt tilfelle anmeldte politiet forholdet ettersom de var på stedet og så alt som skjedde.Anonymous poster hash: 2a0b1...89e Jeg kommer ikke til å anmelde, alt føles uvirkelig og klarer ikke sitte i et avhør nå der jeg faktisk vil bli sett rart på hvis jeg ikke treffer en ok politidame/mann. Jeg takler ikke å bli mistenkeligjort, og det er det som vil skje. Hva skjedde, vi mangler bevis-blikket jeg vil møte osv. Det vil få meg til å føle meg som en dramaqueen. Dessverre. Anonymous poster hash: 666f1...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå