Gå til innhold

Gjestebeskrivelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå. Beklager mange innlegg på rappen. Men nå nærmer den store dagen seg, og det dukker stadig opp noe. Har dere tenkt å gi en beskrivelse av gjestene, i så fall på hvilken måte? Skriftelig, ta rundeb rundt bordet etc? Jeg tenker at set IKKE er aktuelt at gjestene må presentere seg selv, men kanskje ok om vi gjør det? Ee jo flere som ikke kjenner hverandre. Hva synes dere? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Nope :) Vi velger å la gjestene presentere seg selv til de som sitter ved samme bord, utover det syns jeg ikke det er noe poeng.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi lager ikke beskrivelse men vi tenker å trykke opp bordkart i et lite hefte slik at alle vet hvem som er hvem:)

Anonymous poster hash: 1c04b...50b

Skrevet

Som gjest i bryllup hadde ikke jeg satt pris på å måtte reise meg opp før middagen for å presentere meg for alle :sjenert:

Bordkart med hvem hver enkelt gjest er i forhold til brudeparet er litt kjekt :jepp:

• Liker 4
Skrevet

Nei, det synes jeg ingenting om. Kan man ikke bare la gjestene bli kjent på vanlig måte som man ellers gjør i selskaper? For meg tar det litt vekk samtaleemnene når man skal "småsnakke" med andre. Og det er noe jeg i utgangspunktet ikke er særlig glad i (small talk altså).

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Som gjest i bryllup hadde ikke jeg satt pris på å måtte reise meg opp før middagen for å presentere meg for alle :sjenert:

Bordkart med hvem hver enkelt gjest er i forhold til brudeparet er litt kjekt :jepp:

Helt enig! Det siste bryllupet vi var i presenterte bruden og brudgommen gjestene.

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg tenkte på det, laget en tråd her om det, ble slaktet å la det bort. :ler:

Gjestene finner ut av det der selv. Vi hadde en veldig sammensetning der heller ikke vi kjente alle eller hadde møtt alle, men det gikk veldig fint og alle tror jeg snakket sammen. :)

Bare en ekstra ting for deg å tenke på, dropp det ingen kommer til å savne det i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Trykk opp liste, gjerne med bordkart, i sanghefte om dere skal ha det. Syns at et holder med Anders Larsen - brudgommens fetter, Margunn Larsen - Anders kone, men andre vil gjerne skrive mer. Sørg i alle fall for at all info er rett, jeg var i bryllup til min kusine der alle gjestene var omtalt med hvor de jobbet og hva de drev med på fritiden. Hos meg stemte ingen av fritidsaktivitetene (sluttet med på vgs og i bryllupet var jeg 27), og heller ikke arbeidsplassen. I et annet bryllup anså jeg å være invitert som brudens venninne, men ble oppført som en felles bekjent av brudeparet... Jaja, har ikke jobbet så veldig med det forholdet i etterkant...

Anonymous poster hash: 831d4...a7a
Skrevet

Vi hadde presentasjon av våre gjester. Jeg og brudgommen gikk rundt bordene, stod bak hver enkelt gjest og sa tre fire setninger om hver og en. Type navn, relasjon og en eller annen personlig anekdote. Ikke noe flaut eller teit, bare helt enkelt.

Som fex "Dette er min nye niese Nicoline, hun er datteren til brudgommens søster Kine og hennes mann Kasper. Jeg husker første gang jeg traff Nicoline, Hun husker det sikkert ikke, for da var hun bare fem år gammel, og jeg leste Ole Brumm for henne til hun sovnet. Og dagen etterpå tegnet hun en tegning til meg med henne og meg og Ole Brumm på, som jeg fortsatt har hjemme"

Det var (iallefall for oss) en veldig fin måte å gjøre det på. Litt morsomt å fex stå bak en fyr og si "Dette er Knut Arne, han er gift med brudgommens søster Trude. Men det Trude ikke vet er at jeg sov i Knut Arnes seng før henne. Da var jeg bare ni år gammel og mine foreldre og jeg var på kaffebesøk hos hans foreldre- for min mamma og Knut Arnes mamma er nemlig tremenninger. Jeg ble trøtt og sovnet i sofaen så da fikk jeg ligge i hans seng fordi han var på Norway Cup"

Skrevet

Vi trykker opp et lite hefte med gjestepresentasjoner med navn, relasjon og en "funfact" om hver enkelt. Feks: Lise, venn av brudeparet. Har vært på Roskilde festivalen 7 ganger. Satser på at gjestene syns dette er litt morsomt og at det kanskje for noen kan bruke det som icebreaker i samtaler.

Du over her som var presentert som felles venn i stedet for brudens venninne: vi syns det i noen tilfeller ble vanskelig om vennen er brudens venn eller felles venn. Vil ikke støte noen så har derfor ført opp alle venner som venn av brudeparet. Det kan ganske enkelt vært gjort av litt praktiske grunner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi trykker opp et lite hefte med gjestepresentasjoner med navn, relasjon og en "funfact" om hver enkelt. Feks: Lise, venn av brudeparet. Har vært på Roskilde festivalen 7 ganger. Satser på at gjestene syns dette er litt morsomt og at det kanskje for noen kan bruke det som icebreaker i samtaler.

Du over her som var presentert som felles venn i stedet for brudens venninne: vi syns det i noen tilfeller ble vanskelig om vennen er brudens venn eller felles venn. Vil ikke støte noen så har derfor ført opp alle venner som venn av brudeparet. Det kan ganske enkelt vært gjort av litt praktiske grunner.

Hva da når man også inviterer ektefelle til venn av brudeparet? Beskrives personen som vennens ektefelle eller også som en venn? Førstnevnte virker litt "kaldt", mens sistnevnte i noen tilfeller kan være direkte usant, iallfall for oss...

Anonymous poster hash: 37eb0...c0c

• Liker 1
Skrevet

Vi tenkte å ha 4-5 setninger om hver gjest i " meny heftet" der skriver vi litt om hver gjest. Synes det er koselig

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å trykke opp et hefte med bilde av alle og en liten beskrivelse av hvordan de kjenner oss. Har vært i et par bryllup hvor de har gjort det og det var helt genialt :)

Anonymous poster hash: 23dd0...85f
Skrevet

Vi hadde presentasjon av våre gjester. Jeg og brudgommen gikk rundt bordene, stod bak hver enkelt gjest og sa tre fire setninger om hver og en. Type navn, relasjon og en eller annen personlig anekdote. Ikke noe flaut eller teit, bare helt enkelt.

Som fex "Dette er min nye niese Nicoline, hun er datteren til brudgommens søster Kine og hennes mann Kasper. Jeg husker første gang jeg traff Nicoline, Hun husker det sikkert ikke, for da var hun bare fem år gammel, og jeg leste Ole Brumm for henne til hun sovnet. Og dagen etterpå tegnet hun en tegning til meg med henne og meg og Ole Brumm på, som jeg fortsatt har hjemme"

Det var (iallefall for oss) en veldig fin måte å gjøre det på. Litt morsomt å fex stå bak en fyr og si "Dette er Knut Arne, han er gift med brudgommens søster Trude. Men det Trude ikke vet er at jeg sov i Knut Arnes seng før henne. Da var jeg bare ni år gammel og mine foreldre og jeg var på kaffebesøk hos hans foreldre- for min mamma og Knut Arnes mamma er nemlig tremenninger. Jeg ble trøtt og sovnet i sofaen så da fikk jeg ligge i hans seng fordi han var på Norway Cup"

Ikke for å være en frekk kg-gjestzilla, men hadde noe slikt skjedd i et bryllup jeg var i ville jeg dødd av pinlighet. Kleinere kan du ikke få det (sånn bortsett fra obligatoriske selskapsleker)

• Liker 8
Skrevet

Ikke for å være en frekk kg-gjestzilla, men hadde noe slikt skjedd i et bryllup jeg var i ville jeg dødd av pinlighet. Kleinere kan du ikke få det (sånn bortsett fra obligatoriske selskapsleker)

he he du må gjerne syns det. den siste var fri fantasi da, den første har et snev av sannhet i seg. til orientering.

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hå. Beklager mange innlegg på rappen. Men nå nærmer den store dagen seg, og det dukker stadig opp noe. Har dere tenkt å gi en beskrivelse av gjestene, i så fall på hvilken måte? Skriftelig, ta rundeb rundt bordet etc? Jeg tenker at set IKKE er aktuelt at gjestene må presentere seg selv, men kanskje ok om vi gjør det? Ee jo flere som ikke kjenner hverandre. Hva synes dere? :-)

Hvorfor vil du ta fra gjestene det absolutt enkleste samtaletemaet man kan ha i et bryllup med flere ukjente?

Hvis jeg allerede vet hva personen heter, hvor de bor, hvordan de kjenner brudeparet, hva de jobber med og hva de gjør på fritiden, hva er det igjen å snakke om da? Da er i hvert fall alle de "enkle" måtene å få en samtale i gang på brukt opp.

Det er ikke rart folk har kleine bryllupsmiddager hvis dette er normen.

Legg heller litt tanke i hvem du setter sammen, og la folk finne ut av det selv.

Anonymous poster hash: 50cea...e75

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor vil du ta fra gjestene det absolutt enkleste samtaletemaet man kan ha i et bryllup med flere ukjente?

Hvis jeg allerede vet hva personen heter, hvor de bor, hvordan de kjenner brudeparet, hva de jobber med og hva de gjør på fritiden, hva er det igjen å snakke om da? Da er i hvert fall alle de "enkle" måtene å få en samtale i gang på brukt opp.

Det er ikke rart folk har kleine bryllupsmiddager hvis dette er normen.

Legg heller litt tanke i hvem du setter sammen, og la folk finne ut av det selv.

Anonymous poster hash: 50cea...e75

Er det alt folk snakker om i løpet av de tre fire timene en slik middag varer ? Da er det ikke rart at mange misliker å få invitasjon til denne typen selskapeligheter.

AnonymBruker
Skrevet

Er det alt folk snakker om i løpet av de tre fire timene en slik middag varer ? Da er det ikke rart at mange misliker å få invitasjon til denne typen selskapeligheter.

Det er jo en fin isbryter med sånn small talk da.

Anonymous poster hash: 78453...0cf

• Liker 2
Skrevet

Det er jo en fin isbryter med sånn small talk da.

Anonymous poster hash: 78453...0cf

ja. og enda lettere når du vet bittelitt om personen ved siden av deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...