Gå til innhold

Youghurt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤

Er youghurt usunt? Jeg spiser et måltid per dag, og det er youghurt.

Hadde vært fint å få svar:D12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoghurt er sunt. Det som er usunt er å spise bare ett måltid per dag! Spis 4-5 du.

Og masse frukt og grønnsaker!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Yoghurt er veldig bra - full av deilige melkebakterier som maven din har veldig godt av.

Men jeg anbefaler deg å holde deg til naturellyoghurt. De andre er det fryktelig mye sukker i.

Bland inn litt frukt, honning og nøtter eller noe sånn og lag din egen, fremfor den ferdigsmaksatte og sukrete varianten.

Deilig i sommervarmen.

Klem fra ikke innlogget Tusenfryd icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Isa har helt rett! Du må ikke pise bare ETT måltid pr. dag!

Du må spise mye, mye mer. Frukt, salat, knekkebrød uten gjær, fisk - masse fisk etc. Yoghurt kan være ett av måltidene, eller en del av et.

Klem fra ikke innlogget Tusenfryd icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Nei, men i og med at jeg er midt inne i en spiseforstyrrelse (veier 34 kg), så føles det mer enn nok med youghurt for øyeblikket. Lurte bare på om det var fryktelig usunt eller ikke.. Hva med God Morgen youghurt?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen yoghurt er full av sukker, men du har nok godt av den likevel icon_smile.gif

34 kg... icon_eek.gif (ikke imponert, sjokkert!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Ja, Isa, og i en alder av 17 år er det ikke så rent mye nei.. Men jeg klarer bare ikke begynne å spise igjen, det føles ille å være mett. Noe man kan spise så man ikke får metthetsfølelsen, liksom?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 og veier 67 icon_smile.gif Synes det er passe jeg. Dobbelt så mye som deg jo.

Ting du kan spise for å ikke få metthetsfølelse:

Salat

Epler

Tørket frukt

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Du er heldig du!:)

Virker som du har et avslappet forhold til mat og din egen kropp. Kjempebra!

I løpet av sommerferien skal jeg virkelig gjøre alt for å bli frisk.. men må nok bearbeide det psykiske først, det er jo der selve problemet ligger.

Takk, Isa. Tusen takk!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da spiser du GodMorgen yoghurt og alt annet du kan suge til deg næring av.

Håper du er på bedringens vei icon_smile.gif

Lykke til i hvert fall!

Klem fra stadig ikke innlogget Tusenfryd icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-whity

helt riktig, spiseforstyrrelse er et psykisk problem ja,.har du forøkt noen av disse næringsdrikkene du får kjøpt på apoteket. De inneholder mere vitaminer og mineraler enn hva en yoghurt gjør. Samtidig som du kan kontroller hvor mange kalorier det inneholder. Konroll er viktig for deg ikke sant? Håper du kan få hjelp til problemene dine, det er veldig vanskelig å klare det på egen hånd.

Se http://www.iks.no for mer infrmasjon og støtte. Vi er mange som har det som deg lille venn, du er ikke alene der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Takk.. for både oppmuntringen og tipset. Dette er neimen ikke lett! Hver dag er en helsikes kamp mot meg selv, mat og kroppen min. Fatter ikke at jeg kunne rote meg borti noe sånt.. Men gjort er gjort, - noen tok heldigvis affære før jeg kreperte, 34 kg er rimelig lite. Men jeg ser positivt på fremtiden.. Selv om jeg har mine nedturer iblant.

Hjalp veldig å få denne støtten selv om jeg ikke kjenner deg. Ja, youghurt er kanskje ikke det beste, men det ser ikke så fetende ut som all annen mat.. må lure meg til å tro at det ikke er mat, og da er det lettere når maten er flytende..

Kontroll er veldig viktig ja. Det er jo nesten alt det handler om.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

du må spise frukt og grønt! det kan du spise så mye du vil av, du blir ikke feit av det!

som skrevet, så bør du blande ut youghurten din med litt frukt og muesli!

hell god morgen i en stor skål, ha i en halv cottage cheese, en banan, og kanskje litt syltetøy på toppen. knallgodt!

spis sakte hvis du har problemer med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre anonym ,det var sikkert et godt ment råd, men det er faktisk ikke bare for en som lider av anorexi å spise.

Kjære Ice_White, du skrev at noen tok affære før du kreperte, vil du svare meg på hvordan hjelp du får?

Har du sjekket ut disse nærings drikkene? Jeg råder deg samtidig til å sette deg inn i hva anorexi faktisk er. Dette kan hjelpe deg til å forstå hva du holder på med og ikke minst hvorfor. Men jeg lover deg at det går an å bli frisk, men du må ville det selv og stå på for deg selv.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ice white. spis yoghurt med god samvittighet, den inneholder mange av de viktigste næringsstoffene. du trenger selvfølgelig mer mat, men yoghurt er slett ikke verst. selvfølgelig enda sunnere med müsli/frukt. spis frukt og drikk juice, det er sunt og du får mer energi. ta et par trankapsler om dagen.

håper for all del det går bedre med deg og at du får god hjelp av alle rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Kjære Ice_White:

Jeg vet hvordan det er med den metthetsfølelsen. Kan ikke gi deg noen råd sett bortifra de rådene du har fått. Knekkebrød er sunt, og du føler deg ikke så "tung" av det. Heller ikke salater, frukt og grønt.

Jeg vet hvordan det er å føle seg som du gjør. Har lest litt her, og kjenner meg igjen. Slet med det samme som deg for et år siden. Var selv nede i 35 kilo. Var ikke så alvorlig med meg heldigvis, og jeg fikk hjelp til å komme over det på et vis. Rent fysisk i hvert fall.

Jeg håper inderlig at du kan komme deg opp igjen og se den fine jenta du er! Jeg vet det er vanskelig. Selv om ingen kan se på meg og si at jeg er tynn lenger, så har jeg de samme tankene som deg. Jeg gjør bare ikke noe med det! Det er det som er forskjellen.

Husker fra jeg var på det dårligste. Drakk ikke, spiste ikke. Følte meg så tung og oppblåst av å drikke. Orket ikke spise, for samvittigheten min drepte meg nesten. Jeg var fanget.

Håper du kommer deg over det. En ting er sikkert, og det er at det er vanskelig. Men går det først greit, blir veien til å bli frisk fortere. Husker jeg selv var redd for å bli frisk fordi jeg følte meg usikker. Jeg var på en måte en annen, og å komme seg tilbake til den man var før, var vanskelig. Men jeg klarte det, og jeg jubler!!

Lykke til Ice_White! Om du går inn for å bli frisk, blir du det! Om du tenker at den kampen du kjemper nå er for å bli frisk, og ikke for å bekjempe andre følelser, så blir du det! For du var sterk nok til å komme deg inn i denne møkka, og da er du sterk nok til å komme deg ut av det igjen!

Klemmer fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice_White

ville bare si at jeg håper du klarer å spise den yogurten.. mat som ikke metter - prøvd å 'mose' frukt slik at du bare får næringen i deg? håper du får i deg drikke...

hilsen fra en som vet hvordan du har det..(sliter selv med SF/anoreksi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Det er ikke alltid jeg orker å spise opp hele, jeg kan bli mett etter selv to spiseskjeer. Magen min tåler ikke så mye mat.. Jeg drikker en liter vann om dagen. Hvor lenge har du hatt dette? Er du frisk?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

nei er ikke frisk - er ikke engang kommet til den fasen hvor jeg kan si jeg vil bli hjulpet av noen..

det er ei god stund siden første legebesøk pga lav vekt - dette var i 8.klasse, jeg har nettopp avsluttet VK1 - og blir bare dratt mer og mer ned.. ønsker virkelig å kunne være glad å ikke bruke hele tida mi på maten, men.. ja.. som du vet.. det er vanskelig..

2 skjeer er da noe - ganske bra det! bare ikke gi opp, sant?

Mi@!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...